4,3 miljoonaa euroa lastensuojelutyöhön

Linnanmäen Huvipuistoa pyörittävä Lasten Päivän Säätiö luovutti eilen 4,3 miljoonan euron avustuksen suomalaiselle lastensuojelutyölle. Kesän 2016 aikana huvipuistossa vieraili yli miljoona asiakasta, jotka kaikki osallistuivat summan keräämiseen huvittelemalla Linnanmäen Huvipuistossa.
Linnanmäen Karuselli

Avustus luovutettiin virallisesti 10.11.2016 Linnanmäen Peacock-teatterissa järjestetyssä Linnanmäki Gaalassa, jossa esiintyi kansainvälisestikin tunnettu lauluyhtye Rajaton. Avustuksen vastaanottivat Lasten Päivän Säätiön vuonna 1950 perustaneet lastensuojelujärjestöt: Lastensuojelun Keskusliitto, Mannerheimin Lastensuojeluliitto, Barnavårdsföreningen i Finland, Ensi- ja turvakotien liitto, Parasta Lapsille sekä Pelastakaa Lapset.

- Lasten Päivän Säätiön avustuksella on valtavan suuri merkitys toiminnallemme. Lasten- ja perheiden leiritoiminta, sporttikummitoiminta sekä vauva- ja lapsiperheiden auttaminen kotona ovat hienoja esimerkkejä siitä konkreettisesta lastensuojelutyöstä, jota päivittäin teemme, Sari Nikula-Heino Parasta Lapsille ry:stä, Hanna Markkula-Kivisilta Pelastakaa Lapset ry:stä sekä Riitta Särkelä Ensi- ja turvakotien liitto ry:stä kertovat.

Avustussumman keräämiseen ovat osallistuneet Linnanmäellä huvitelleiden asiakkaiden lisäksi myös pääyhteistyökumppanit Hartwall, SOK/HOK-Elanto, Unilever Finland, MTV sekä Bauer Media.

- Olemme valinneet Lasten Päivän Säätiön ja Linnanmäen yhteistyökumppaniksemme, koska saamme olla mukana luomassa parempaa huomista ilon kautta. Lasten Päivän Säätiön lastensuojelujärjestöillä on todella pitkä kokemus lastensuojelutyöstä, ja niiden tarjoamien palvelujen kautta moni lapsi ja nuori on saanut paremmat eväät elämäänsä, yksi Linnanmäen pääyhteistyökumppaneista, Unilever Finland Oy:n viestintäpäällikkö Riitta Jantunen kertoo.

Huvipuiston historian aikana Lasten Päivän Säätiö on tukenut suomalaista lastensuojelutyötä nykyrahaksi laskettuna yli 100 miljoonalla eurolla.

- Olemme todella kiitollisia kaikille huvipuistokävijöille sekä kumppaneillemme, jotka omalta osaltaan osallistuvat tänäkin vuonna Linnanmäen Huvipuisto-toiminnan kautta lastensuojelutyön tukemiseen. Tämän avustuksen kerääminen antaa myös kaikkien Linnanmäen Hupimestareiden työpanoksille tärkeän merkityksen, sanoo Linnanmäen toimitusjohtaja Pia Adlivankin.

Lisätietoja:
Toimitusjohtaja Pia Adlivankin, Linnanmäki / Lasten Päivän Säätiö
puh. 040 418 7788 pia.adlivankin@linnanmaki.fi

Viestintäpäällikkö Heli Hemgård, Linnanmäki / Lasten Päivän Säätiö
puh. 040 901 5219 heli.hemgard@linnanmaki.fi

Linnanmäen Karuselli

Lasten Päivän Säätiön ovat perustaneet kuusi lastensuojelujärjestöä: Lastensuojelun Keskusliitto, Mannerheimin Lastensuojeluliitto, Barnavårdsföreningen i Finland, Ensi- ja turvakotien liitto, Parasta Lapsille ja Pelastakaa Lapset. Lasten Päivän Säätiö on jo 65 vuotta ylläpitänyt ja kehittänyt Linnanmäen Huvipuistoa kerätäkseen varoja suomalaiselle lastensuojelutyölle. Vuonna 2016 lahjoitettiin 4,3 miljoonaa euroa ja tavoite vuodelle 2017 on 4,5 miljoonaa euroa. Huvittelemalla Linnanmäellä kaikki asiakkaamme tukevat suomalaista lastensuojelutyötä.

Linnanmäen pääyhteistyökumppanit vuonna 2016 ovat SOK/HOK Elanto, Unilever Finland Oy, Oy Hartwall Ab, MTV Oy sekä Bauer Media Oy. Linnanmäen yhteistyökumppaneina nämä yritykset tukevat omalla panoksellaan arvokasta lastensuojelutyötä.