Elovena voitti Vuoden brändi 2024 – palkinnon

Jaa

Keskuskauppakamarin Vuoden brändi -kilpailun voittajaksi valittiin tänä vuonna Elovena. Elovena on Raisio-konsernin brändi, jonka tuotteet on valmistettu kaurasta. Brändityön ja aineettomien oikeuksien ammattilaisista koostuva asiantuntijaraati valitsi voittajan lukuisten korkeatasoisten brändien joukosta.

Elovenan brändijohtaja Meri Mattila ja Raisio-konsernin markkinointiviestintäpäällikkö Mervi Nieminen / Kuva: Kimmo Penttinen

Raati perusteli Elovenan voittoa muun muassa sillä, että brändi on onnistunut uusiutumaan ja kehittämään Elovena-tuotevalikoimaa vastaamaan tämän päivän trendejä. Brändin hyödyt on osattu tuoda kiinteästi mukaan liiketoimintaan ja sen kehitykseen. 

”Raisio on onnistunut modernisoimaan Elovena-brändiä säilyttäen samalla vankan siteen juuriinsa. Brändilupaus on toteutettu toiminnassa linjakkaasti. Elovena-brändin ulkoasu ja esilläolo markkinoilla on onnistunut: tuotepakkaukset ovat kauniit ja huolitellut muodostaen oman kokonaisuutensa ja brändiviestintä on selkeää. Elovena-brändi on suuntautunut tulevaisuuteen – se on ympäristötietoinen ja tuotekehitykseen panostava. Lähellä tuotettujen raaka-aineiden käyttö heijastaa yhteiskunnan kehitystä ja keskeisiä arvoja”, sanoo brändiraadin puheenjohtaja, Keskuskauppakamarin johtava asiantuntija Minna Aalto-Setälä.

Elovena-brändin tarina alkoi kaurahiutaleesta vuonna 1925

”Olemme valtavan iloisia Vuoden brändi-palkinnosta. Lämmin kiitos kuuluu jokaiselle Elovena-brändin ja tuotteidemme parissa työskentelevälle lähtien suomalaisilta kaurapelloilta ja sopimusviljelijöistämme aina kauppojen henkilökuntaan saakka – unohtamatta ihan jokaista ihmistä, jonka arkeen ja elämään Elovena kuuluu. Yhdessä me kaikki kirjoitamme Elovena-tarinaa, joka on paljon brändiä suurempi – se on tarina aitoudesta, puhtaudesta, suomalaisuudesta ja aivan tavallisista elämän hetkistä,” sanoo Elovenan brändijohtaja Meri Mattila.

Elovena-brändin tarina alkoi vuonna 1925 kaurahiutaleesta. Edelleen tänään, lähes sata vuotta myöhemmin kaurapuuro on suomalaisten perusruokaa, Mattila muistuttaa.

”Elovena on nykypäivänä tuotteidensa puolesta paljon muutakin – lähestymme satavuotisjuhlavuottamme lähes sadan tuotteen valikoimin ja olemme tämän vuoden alussa lähteneet viemään suomalaisen kauran ja kauraosaamisen ilosanomaa myös muualle Eurooppaan,” sanoo Mattila.

”Elämä ei saisi olla pelkkää suorittamista eikä syömisen pitäisi aiheuttaa lisää stressiä olemalla liian monimutkaista tai vaikeaa. Haluamme tehdä terveellisestä ja kestävästä syömisestä helppoa ja tuoda arkeen ilonpilkahduksia maistuvilla ja kätevillä tuotteilla, joista voi nauttia hyvällä omatunnolla. Arjen Elovena-hetkissä voi muistaa, että onni on usein ihan sitä tuttua kauraa,” lisää Mattila.

Yhteyshenkilöt

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Keskuskauppakamari

Kauppakamarikysely: Kasvun eväät toistaiseksi heikkoja – yritysten suhdannetunnelmissa näkyy vain hentoa parantumista23.5.2024 06:55:00 EEST | Tiedote

Kauppakamarien toukokuun suhdannekyselystä ei löydy selkeitä merkkejä suhdannetilanteen paranemisesta. Alkuvuosi on sujunut heikosti, ja isolla osalla yritysvastaajista liikevaihto on supistunut edelliseen vuoteen verrattuna. Tilauskantatilanne oli edelleen toukokuun kyselyssä haasteellinen suurella osalla vastaajista, eikä tilanne ole oleellisesti parantunut tammikuusta.

Kauppakamarikysely: Enemmistö yrityksistä reagoinut nuorten mielenterveyden haasteisiin – kahdeksasosa kertoo haasteiden vaikuttavan heikentävästi työn tuottavuuteen20.5.2024 06:57:00 EEST | Tiedote

Kauppakamarikyselyn perusteella nuorten mielenterveyden haasteet näkyvät jo selvästi osan yritysten arjessa. Joka kahdeksas yritys kertoi, että erityisesti nuorten kasvaneet hyvinvoinnin, mielenterveyden ja työssä jaksamisen haasteet vaikuttavat heikentävästi työn tuottavuuteen. Toisaalta puolet yrityksistä ei ollut havainnut muutosta yrityksen toiminnan näkökulmasta.

Kauppakamarikysely: Työmarkkinauudistuksilla positiivinen sysäys yritysten investointihalukkuudelle – lähes 40 prosenttia aikoo lisätä investointeja16.5.2024 06:56:00 EEST | Tiedote

Kauppakamarien kyselyyn vastanneista yrityksistä lähes 40 prosenttia kertoo, että hallituksen työmarkkinauudistukset lisäävät niiden investointihalukkuutta joko merkittävästi tai jonkin verran. Noin puolet vastanneista yrityksistä arvelee, ettei uudistuksilla ole vaikutusta ja vain 5,7 prosenttia arvelee uudistusten vaikutusten vähentävän investointihalukkuutta

Kauppakamarien eurovaalitavoitteet: Uudet haasteet edellyttävät EU:lta kilpailukyvyn ja turvallisuuden parantamista8.5.2024 07:00:00 EEST | Tiedote

Kauppakamarien tänään julkaisemat eurovaalitavoitteet sisältävät kahdeksan teemaa, joita kauppakamarit pitävät ratkaisevana Euroopan kilpailukyvyn ja turvallisuuden kannalta. Kauppakamarit pitävät tärkeänä, että Suomi on aktiivisesti vaikuttamassa Suomen tavoitteisiin ja nostamassa seuraavalla kaudella EU:n agendan keskiöön kilpailukykyyn ja kasvuun liittyvät kysymykset. Sisämarkkinoiden toimivuus, yhteiset ilmastotavoitteet ja turvallisuuspolitiikka ovat kauppakamarien tavoitelistan kärjessä.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye