WEEKEND FESTIVAL JULKAISEE PÄÄLAVAN KIINNITYKSIÄ – OHJELMA ON NYT VALMIS

Weekend Festival saa lisää kansainvälistä vahvistusta, kun hollantilaiset Nicky Romero ja R3HAB liittyvät Weekend Festivalin tähtikaartiin. Molemmat esiintyvät festivaalin päälavalla. Festivaalin artistikattaus tuo elektronisen tanssimusiikin eliitin elokuussa Espooseen Vermon tapahtumapuistoon. Pääesiintyjinä 2.-3.8.24 järjestettävässä festivaalissa nähdään lisäksi Tiësto, Alan Walker, Timmy Trumpet sekä Alesso. Festivaalin koko artistikattaus on nyt julkaistu.

Nicky Romero nousee Weekend Festivalin lavalle perjantaina.
Nicky Romero nousee Weekend Festivalin lavalle perjantaina. Pressikuva

Perjantaina päälavalle nousee Nicky Romero, joka on edennyt nuoresta musiikillisesta ihmelapsesta yhdeksi tämän hetken vaikutusvaltaisimmista artisteista. Alankomaista kotoisin oleva artisti on niin DJ, tuottaja kuin vaikuttajakin, ja hänen levy-yhtiönsä Protocol Recordings toimii modernin elektronisen tanssimusiikin eturintamassa. Ikoniset hitit Toulouse ja I Could Be The One ovat tunnettuja ympäri maailman, joista jälkimmäinen on soinut pelkästään Spotifyssa lähes puoli miljardia kertaa. Vuonna 2020 artisti lanseerasi alter egonsa "Monoculen". Nickyn meriitit ovat vaikuttavia: pitkä levytyslista alkuperäisteoksista, remixeistä, editoinneista ja yhteistuotannoista ovat osoittaneet kerta toisensa jälkeen hänen kykynsä sopeutua elektronisen musiikin jatkuvasti muuttuvaan maisemaan. Nicky Romero on yksi Weekend Festivalin kaikkien aikojen toivotuimmista artisteista,  ja hän saapuu vihdoin ensimmäistä kertaa Weekend Festivaliin.

Toinen hollantilainen vahvistus tähtikaartiin on multiplatina-DJ ja tuottaja R3HAB, joka tunnetaan tanssimusiikin uranuurtajana. Yli 15 vuoden ajan tämä alan pioneeri ja maailman suurimmilla festivaaleilla esiintynyt artisti on työskennellyt tunnetuimpien artistien kanssa ja tehnyt remixejä niin Rihannan, Taylor Swiftin kuin Draken kappaleista. All Around The World (La La La) tunnistetaan ympäri maailman ja on soinut Spotifyssa yli 640 miljoonaa kertaa. Kaiken kaikkiaan artistin tuotannolla on yli 11 miljardia soittokertaa ja hänellä on yli 80 timantti-, platina- ja kultasertifikaattia. R3HAB esiintyy päälavalla lauantaina.

Uusia kiinnityksiä myös Future Stagelle

Future Stagella nähdään lauantaina niin ikään hollantilaista osaamista Atmozfearsin tarjoilemana. Hänen musiikkinsa luonne juontaa juurensa Hardstylen äänimaailmaan, jota hän vie eteenpäin voimakkaasti ja monipuolisesti ympäri maailmaa. Artisti tunnetaan musiikkityylien rajojen rikkomisesta ja uusien innostavien polkujen löytämisestä. Vuosien varrella Atmozfears on kasvanut nousevasta tulokkaasta vakiintuneeksi osaksi Hardstyle-skeneä.

Future Stagella päästään nauttimaan myös suomalaisen tanssimusiikin pitkän linjan sykkeestä, kun HeavyWeight esiintyy lavalla lauantaina. Vuonna 2009 perustettu dynaaminen kokoonpano on saavuttanut huomionarvoista menestystä ja tanssittanut porukkaa ympäri klubeja ja festareita pitkin pohjoista pallonpuoliskoa. Heidän musiikkinsa on löytänyt kotinsa arvostetuista levy-yhtiöistä, kuten Universal Musicista, MixMash Recordsista ja Vicious Recordsista. Heavyweightin esiintymiset ovat nostattaneet fiilistä niin kotimaisilla kuin kansainvälisillä lavoilla ja heidät on nähty samoilla festareilla niin Aviciin, Martin Garrixin, David Guettan, Jennifer Lopezin kuin The Prodigyn kanssa. Studioissa HeavyWeight on luonut unohtumattomia hittejä. Kappaleet kuten The AnthemFireworks ja Viral Heroes ovat hallinneet suoratoistopalveluiden listoja.

Future Stagelle nousee lauantaina myös lisää suomalaista vahvistusta. TMPR on pitkän uran tehnyt tuottaja ja DJ, jonka viimeisin Orkidean kanssa julkaistu I Can Feel It -single pyörii globaaleilla tanssimusiikkilistoilla ja on kerännyt supporttia artisteilta kuten Miss Monique, Vintage Culture, Nora En Pure ja Solarstone. TMPR:n soundi koostuu energisistä teknon eri alalajeista: hän sekoittaa mukaan sopivasti melodisia ja progressiivisia elementtejä. TMPR on tuttu näky Suomessa suurten festivaalien lavoilla. Omien julkaisujen lisäksi TMPR tunnetaan myös Hypnosis- ja FADE- klubien perustajana.

Festivaali ilmoittaa samalla aikataulumuutoksesta. Kaninen esiintymispäivä siirtyy lauantailta perjantaille aikataulusyistä.

Weekend Festivalin tarkempi aikataulu julkaistaan myöhemmin. Kaikki lipputyypit saatavilla osoitteesta wknd.fi.

29.4. mennessä kiinnitetyt artistit:

Perjantai 2.8.:

Alan Walker

Nicky Romero

Tiësto

Ann Clue

Boris Brejcha

Darude

Kanine

Deniz Bul

Frieder & Jakob

Jay De Lys

Miane

Moritz Hofbauer

Rose Ringed

Showtek

Sub Zero Project

Wade

Agnia

Axity b2b Mike Ditchz b2b SM!LE b2b Thomas Will (Luxonia Special)

DeejaVu b2b Eric Altair b2b KLASS b2b KUOKKA b2b Robbe (Luxonia Special)

DIDnBASS

Dj hapan korppu

Galrav (Club Fury Special)

Kaimo K

Orkidea

Rebūke

Space 92

Alge b2b Elementz b2b Miro Moore (Playhouse Special)

Devinity

Jayten b2b Japster

Jekaterina

Galrav (Club Fury Special)

Orion

Perttu

Rony Rex

Sluts Against Techno

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Weekend Festival

TACO BELL JA WEEKEND FESTIVAL TUKEVAT YHDESSÄ NUORIA ARTISTEJA13.5.2024 10:30:00 EEST | Tiedote

Taco Bell ja elokuussa Espoon Vermon tapahtumapuistossa järjestettävä Weekend Festival julkaisevat laajan yhteistyökumppanuuden. Yhteistyön ydinajatuksena ja tavoitteena on tukea suomalaista musiikkikulttuuria ja tarjota nuorille nouseville artisteille mahdollisuuksia ja alustan läpimurtoon omalla musiikkiuralla. Weekend Festival ja Taco Bell järjestävät DJ-kilpailun, jonka voittaja pääsee esiintymään festivaaliin CNNCT x Taco Bell -lavalle.

WEEKEND FESTIVAL JA GENELEC ETSIVÄT TULEVAISUUDEN TÄHTEÄ19.4.2024 09:00:00 EEST | Tiedote

Elokuussa Espoon Vermon tapahtumapuistossa järjestettävä Weekend Festival on lisännyt ohjelmaan joukon kovassa nosteessa olevia kotimaisia artisteja. Samalla festivaali julkaisee mittavan yhteistyön suomalaisen kaiutinvalmistaja Genelecin kanssa. Yhteistyön ytimessä on tukea suomalaista musiikkikulttuuria ja tarjota nuorille nouseville artisteille mahdollisuuksia esiintyä niin festivaalissa kuin sitä ennen järjestettävissä Live from Forum -livelähetyksissä. Livestreamit lähetetään kauppakeskus Forumista.

WEEKEND FESTIVALIN PÄÄESIINTYJÄT KIINNITETTY4.3.2024 09:00:00 EET | Tiedote

Weekend Festival palaa Espoon Vermon tapahtumapuistoon Disconation-hengessä Pohjois-Euroopan suurimpana elektronisen tanssimusiikin festivaalina. Lauantain pääesiintyjinä lavoille nousevat ruotsalainen Alesso sekä maailmaa kiertävä australialais-DJ Timmy Trumpet. Perjantain pääesiintyjiksi on kiinnitetty Grammy-voittaja Tiësto sekä suurta suosiota nauttiva Alan Walker. Weekend Festivalia juhlitaan 2.-3.8.2024. Tapahtuma järjestetään ensi kertaa ikärajallisena.

WEEKEND FESTIVAL JULKAISEE PÄÄESIINTYJIÄ – GRAMMY-VOITTAJA SUOMEEN4.12.2023 09:00:00 EET | Tiedote

Pohjois-Euroopan suurin elektronisen tanssimusiikin festivaali, Weekend Festival, on julkaissut perjantain pääesiintyjät. Festivaalin päälavalla nähdään avauspäivänä Tiësto sekä Alan Walker. Festivaali tuo laajan kattauksen genren tähtiä ja nousevia nimiä elokuussa Espoon Vermon tapahtumapuistoon. Tapahtuma järjestetään ensi kertaa ikärajallisena. Lippujen myynti alkaa 11.12. klo 09.00.