Boffice Oy

Bofficen toimistohotelli laajentuu Espoon Tapiolaan ja Keilaniemeen

Hybridityön myötä yritykset pienentävät toimitilojaan ja vuokraavat työpisteitä vain niitä tarvitseville työntekijöille. Suosiotaan kasvattavat merkittävästi toimistohotellit, joista voidaan valita tiloja joustavasti kulloisenkin tarpeen mukaan. Helsingin kohteensa lähes täyteen vuokrannut Boffice laajentuu nyt Espooseen kahden avauksen voimin.

Tapiolan toimistohotellissa on runsaasti aulatiloja vierailijoille. Tila on toiminut lääkärikeskuksena, joten huoneiden välinen äänieristys on erityisen hyvä. M2 Media Ei julkaisurajoituksia

Hybridityön vakiintuminen näkyy yrityksen tavassa tarjota toimitiloja työntekijöilleen. Kiinteistä, tyhjillään seisovista toimistoista ei haluta maksaa, jos vain pieni osa tiimistä tulee kerrallaan paikalle.

Uusi trendi onkin luopua suurista toimitiloista ja tarjota tarpeen mukaan toimistotilaa niille, jotka sitä haluavat käyttää.

Vuonna 2020 perustettu kotimainen Boffice on avannut muutamassa vuodessa seitsemän toimistohotellia pääkaupunkiseudulle. Suosiosta kertoo esimerkiksi Pasilan kohde, jossa 70 prosenttia huoneista varattiin jo ennen kohteen virallista avaamista. Nyt Boffice laajenee myös Espoon puolelle: Tapiolaan ja Keilaniemeen.

Tyypillinen toimistohotellin asiakas on yksinyrittäjä tai alle viiden hengen kokoinen tiimi, mutta mukana on myös isoja yrityksiä. Esimerkiksi Kuopiossa päämajaansa pitävä Savon Voima panosti Bofficen avulla monipaikkatyöhön ja avasi kompaktin toimiston Helsingissä asuville työntekijöilleen.

“Toimitilauudistuksellamme pyrimme pysymään työn mukana. Otamme huomioon sen, että osa työntekijöistä käyttää toimistoa vain tilapäisesti, eikä näin ollen tarvitse kiinteää työpistettä. Rauhallista työskentelyä vaativat työt tehdään kotoa, ja toimistolta halutaan kohtaamisia, yhdessä työskentelyä ja innovointia”, kertoo Hanne-Marie Forsström, Savon Voiman HR Business Partner.

Nopeasti kasvava Boffice aikoo laajentaa toimintaansa vuoden 2024 aikana myös Turkuun ja Tampereelle. Tavoitteena on saada 100 uutta yritysasiakasta. Uusista kohdeavauksista kysellään jatkuvasti, sillä järkevä hinta, keskeinen lokaatio ja vuokrauksen helppous oheispalveluineen, kuten siivous, yhteiskeittiö, neuvottelutilat sekä viihtyisiksi kalustetut vastaanottotilat houkuttelevat.

“Asiakaskyselymme mukaan toimistolla vietetään 2–3 päivää viikossa ja loput etänä. Meille tulee jatkuvasti yrityksiä, jotka haluavat pienentää nykyistä tarpeettoman suurta toimitilaansa ja keskittää säästyneet eurot liiketoiminnan kehittämiseen. Jopa 10 hengen tiimi saattaa pienentää perustilansa 2:n työpisteen huoneeseen, ja hyödyntää sitten tiimipäivinä neuvottelu- ja coworking-tiloja”, kertoo Bofficen toimitusjohtaja Tommi Ora.

Kustannustehokkuuden avulla joustavat tilaratkaisut toimivat myös rekrytoinnin kilpailuvalttina. Koronavuosien jälkeen pelkkä etätyöskentely on vähentänyt hohtoaan ja moni kaipaa sosiaalista kontaktia, yhteisöllisyyden tunnetta ja vaihtelua omaan kotiympäristöönsä.

“Tulevaisuudessa tulee olemaan yhä isompi haaste houkutella sopivia osaajia. Ihmiset ovat tottuneita siihen, että he voivat työskennellä, missä haluavat. Onkin todella kriittistä, että voimme tarjota toimitilaa myös Etelä-Suomen päästä”, kertoo Hanne-Marie Forsström.

null
Savon Voiman Helsingin toimisto sijaitsee 7.kerroksen maisemissa Kaivokadulla. Kuvassa etualalla kehityspäällikkö Jere Mättö.
null
Bofficen uusin toimistohotelli aukeaa toukokuussa Espoon Keilaniemeen. Ikkunoista on valoisat näkymät merelle. M2 Media Ei julkaisurajoituksia

Lataa
Yhteiset neuvotteluhuoneet kannustavat kokoontumisiin tiimin kesken. Boffice Keilaniemen huoneissa on merinäköala.
Lataa
Boffice Keilanimen kohteesta löytyy paljon viihtyisiä yhteistiloja

Linkit

Boffice tekee toimistojen vuokraamisesta helpompaa yrittäjille ja pienyrityksille

Boffice on vuonna 2020 perustettu kotimainen toimistohotelliketju, jonka tavoitteena on tehdä toimistojen vuokraamisesta helpompaa yrittäjille ja pienille tiimeille. Pyrimme erottumaan perinteisten toimistohotelliketjujen kentästä konseptillamme reilulla hinnoittelulla, joustavuudella ja helppoudella. Tällä hetkellä meillä on viisi toimistohotellia ympäri Helsingin keskustaa ja kaksi Espoossa, joita hyödyntävät 100 yritysasiakastamme.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Boffice Oy