Louhintahiekka Oy

Louhintahiekka aloittaa 7,5 miljoonan euron arvoisen katujen ja kunnallistekniikan rakentamisurakan Kirkkonummella

Louhintahiekka aloittaa viikolla 18 laajan maanrakennusurakan Kirkkonummen itäosassa Sundsbergin alueella. Urakka käsittää Sundsbergintien uudistamisen sekä yritystonteille johtavien uusien katujen Energiarinteen, Energiatien, Energiakujan ja Sundsbergin yritystien rakentamisen mukaan lukien kunnallistekniikan hulevesiviemäreistä katuvalaistukseen. Alueelle nousee West 51 -yrityskylä sekä Microsoftin kaavailema datakeskus ja Fortumin lämpöpumppulaitos, joka kierrättää datakeskuksessa syntyvän hukkalämmön pääkaupunkiseudun kaukolämpöverkossa.

– Urakka on erittäin vaativa ja monivaiheinen. Työ sisältää useita Louhintahiekan erikoisosaamista vaativia työvaiheita kuten katualueen louhintaa, massavaihtoa, maan stabilointia sekä kunnallistekniikan asentamista asutusalueella. Lisäksi urakka vaatii raudan lujaa projektiosaamista, jotta saamme kaikki työvaiheet aikataulutettua ja hankkeen eri toimijat koordinoitua sulavaksi prosessiksi, kertoo Louhintahiekan toimitusjohtaja Aapo Lahtinen.

Hankkeen kokonaisarvo on 7,5 miljoonaa euroa. Tavoitteena on, että Sundsbergintie on saneerattu ja päällystetty lokakuun 2024 loppuun mennessä. Koko hankkeen on määrä valmistua syyskuun 2025 loppuun mennessä.

Aapo Lahtinen, toimitusjohtaja
aapo.lahtinen@louhintahiekka.fi

Kuvat

Louhintahiekka Oy on vuonna 1974 perustettu vaativiin infrarakentamisen projekteihin keskittyvä suomalainen yritys. Sen keskeisiä toimialoja ovat muun muassa väylä- ja katurakentaminen, kalliorakentaminen, pohjarakennustyöt sekä betonirakentaminen. Louhintahiekan palveluksessa työskentelee 60 henkilöä ja sen liikevaihto 31.5.2023 päättyneellä tilikaudella oli 100 miljoonaa euroa. www.louhintahiekka.fi