Suomi osaksi eurooppalaista raideliikennettä

Tervetuloa Itärata Oy:n järjestämään EU-vaalipaneeliin torstaina 23.5. Porvoon Taidetehtaalla klo 18.15–20.00.

Nopeat ja varmat liikenneyhteydet tarjoavat enemmän vaihtoehtoja asumiseen, yrittämiseen ja investointeihin. Suomi tarvitsee uudessa maailmantilanteessa myös vahvat yhteydet Eurooppaan. Itärata on kuntien ja valtion yhteinen hanke ja osa eurooppalaista raideliikenteen kehittyvää verkkoa.

Mihin EU pyrkii yhtenäisellä raideliikenteen kehittämisellä? Miten EU voisi tukea taloudellisesti Suomen menestystä ja ilmastotavoitteita edistävää raideliikennettä?

Itäradan EU-vaalipaneelissa kuullaan, mitä poliitikot ajattelevat isoista investoinneista, jotka nostavat itäisen Suomen uudelle tasolle. Unohtamatta sitä, millainen vaikutus junayhteydellä on Porvoon vetovoimaan ja kehitykseen.

Tule mukaan kuulemaan ja keskustelemaan kanssamme siitä, miten voimme yhdessä kehittää tulevaisuuden liikkumista sekä vahvistaa itäisen Suomen elinvoimaa!

Voit seurata tapahtumaa myös striimattuna Itäradan YouTube-kanavalta: https://www.youtube.com/@ItarataOy

Paneelin juontaa toimittaja Jan Andersson.

Tilaisuuden alussa kuullaan alustuspuheenvuorot:

Petteri Portaankorva, toimitusjohtaja, Itärata Oy
Satu Sikanen, maakuntajohtaja, Etelä-Karjalan liitto

Panelisteina ovat eurovaaliehdokkaat:

Ville Kaunisto, Kokoomus, Kouvola
Merja Kyllönen, Vasemmistoliitto, Suomussalmi
Suna Kymäläinen, SDP, Lappeenranta
Krista Mikkonen, Vihreät, Joensuu
Pirkko Ruohonen-Lerner, PS, Porvoo
Frida Sigfrids, RKP, Porvoo
Ann-Niina Turunen, KD, Lappeenranta

Tilaisuudessa on kahvitarjoilu.