Mediakutsu: Yli tuhat kuntavaikuttajaa koolla Turussa 14.–15.5.

Miksi Suomeen investoidaan ja kuinka rakentaa kannustavaa sekä yritysmyönteistä kuntaa? Lähivuosina on suunnitteilla yli 200 miljardin euron arvosta investointeja mm. vihreään siirtymään. Mihin nämä investoinnit ovat menossa ja miksi?

Suomen Yrittäjien Kunnallisjohdon seminaari kokoaa yhteen yli tuhat kuntajohtajaa, kuntien johtavaa luottamushenkilöä ja yrittäjävaikuttajaa kaikkialta Suomesta.

Tiistaina 14.5. kello 15 julkistetaan Yrittäjien Kuntabarometri 2024 -kyselyn tulokset ja palkitaan kunnat, joissa on yrittäjien mielestä parhaat edellytykset yrittää. Kyselyyn vastasi reilut 9 600 yrittäjää. Verkkosivuillamme yrittajat.fi/kuntabarometri avautuu 14.5. kello 15.15 alusta, jolta voi ladata valtakunnallisen, alueellisia ja kuntakohtaisia raportteja.

Seminaarissa ovat puhujina mm. professori Vesa Puttonen, ympäristö- ja ilmastoministeri Kai Mykkänen, toimitusjohtaja Tim Meyer ja laulaja Maija Vilkkumaa

Milloin ja missä?

Seminaari järjestetään Turussa Logomossa 14.–15.5.2024. Tapahtuma alkaa tiistaina 14.5. lounaalla klo 10.30 ja päättyy keskiviikkona 15.5. lounaaseen klo 12.45. Median edustajat ovat tervetulleita seuraamaan seminaaria. Tutustu tästä ohjelmaan

Median lounastilaisuus

Tapahtumaan osallistuvat median edustajat ovat tervetulleita lounaalle tiistaina 14.5. kello 10.30–11.30. Medialounaan tilana toimii Galleria. Tilaan pääsee opasteita seuraamalla.

Medialounaalla alustamassa ovat Suomen Yrittäjistä puheenjohtaja Petri Salminen ja toimitusjohtaja Mikael Pentikäinen sekä Varsinais-Suomen Yrittäjistä toimitusjohtaja Hanna Munter

Median työskentelytila

Median työskentelytilana toimii Goto23. Tilaan pääsee opasteita seuraamalla.

Kuvia median vapaassa käytössä

Media voi käyttää tapahtuman kuvia, joita löytyy osoitteesta https://yrittajat.kuvat.fi/kuvat/

Median ilmoittautuminen tapahtumaan & lounaalle sekä yhteystiedot

Toimittajien ja kuvaajien ilmoittautumiset sekä sopivien haastateltavien etsintä: viestintäjohtaja Mikko Heino, mikko.heino@yrittajat.fi, p. 040–9030121, Suomen Yrittäjät. Mainitsethan, jos osallistut myös lounaalle. Kerro samalla mahdollinen erikoisruokavaliosi. Ilmoittautumiset pyydetään 9.5. mennessä.

Tapahtuman järjestelyt ja ohjelma: liiketoimintapäällikkö Panu Pikkusaari panu.pikkusaari@yrittajat.fi, p. 050 527 1618, Suomen Yrittäjät.

Yrittäjien Kuntabarometrin tulokset: Tanja Matikainen, kunta- ja elinkeinoasioiden päällikkö tanja.matikainen@yrittajat.fi, p. 0400 866 648, Suomen Yrittäjät.