Hedin Mobility Group konsolidoi kaikki jälleenmyyntitoiminnot Hedin Automotive - brändin alle

Hedin Mobility Group on yksi Euroopan suurimmista autokaupan toimijoista, jolla on jälleenmyyntitoimintaa 12 maassa sisältäen 330 toimipaikkaa ja yli 40 autobrändiä. Tähän asti yritys on toiminut eri maissa paikallisilla brändeillä, mutta tänä vuonna toiminnot yhtenäistetään saman Hedin Automotive -brändinimen alle.

”Olemme kulkeneet pitkän matkan siitä, kun avasimme ensimmäisen autojen jälleenmyyntiliikkeen vuonna 1985. Tänään olemme yksi Euroopan johtavista toimijoista autokauppamarkkinalla. Jatkossa haluamme kasvaa yhdessä, jakaen yhteisen brändin, arvot, vision ja fokuksen siitä, mikä on oikeasti tärkeintä – asiakkaamme”, sanoo Hedin Mobility Groupin toimitusjohtaja Anders Hedin.

Konsolidaation myötä seuraavat yritykset muuttavat nimensä ja brändinsä Hedin Automotiveksi:

• Ruotsi: Hedin Bil ja Bavaria
  • Norja: Bavaria
  • Suomi: Bavaria
  • Iso-Britannia: Stephen James
  • Unkari, Slovakia ja Tsekki: Motor Car Group, Orientik, Hosek Motors ja Autentik
  • Saksa: Torpedo Gruppe ja KW Autohaus
  • Sveitsi: Alpina Group ja HP Schmid
  • Alankomaat: Janssen Kerres ja Renova

Hedin Automotive on jo vakiintunut brändi Alankomaissa, Belgiassa, Suomessa, Sveitsissä ja Iso-Britanniassa. Toiminnot, jotka näissä maissa operoivat vielä omilla nimillään, integroidaan nykyisen Hedin Automotive -brändin alle. Toimintojen konsolidoituessa yhteisen brändin alle, Hedin Automotiven logo otetaan myös käyttöön näissä yrityksissä.

Muutos tapahtuu vuoden 2024 aikana maa- ja yrityskohtaisin aikatauluin. Tavoitteena on, että vuosi 2025 aloitetaan kaikille yhtenäisen brändin alla. Carstore-brändi jatkaa toimintaansa Hedin Automotiven rinnalla kaikilla markkinoilla toimien käytettyjen ajoneuvojen asiantuntijana.

Hedin Automotive Oy on Hedin Mobility Groupin Suomen maayhtiö. Yhtiön autoliiketoiminnasta vastaavat Hedin Automotive Finland Oy, Hedin Automotive Retail Oy ja Bavaria Finland Oy, jotka myyvät vuosittain yli 40 000 autoa ja suorittavat yli 300 000 huoltokäyntiä. Hedin Automotive Oy edustaa Suomessa yhdeksäätoista automerkkiä: Alfa Romeo, BMW, Citroën, Fiat, Ford, Hongqi, INEOS Grenadier, Jeep, Kia, Maxus, Mazda, MINI, Mitsubishi, MG, Nissan, Opel, Peugeot, Škoda ja Subaru. www.hedinautomotive.fi

Hedin Mobility Group
 on yksi Euroopan suurimmista autokaupan toimijoista, jolla on yli 12 500 työntekijää ja toimintaa 14 maassa. Vuonna 2023 liikevaihto oli noin 7 miljardia euroa ja konserni myi yli 218 000 ajoneuvoa. Hedin Mobility Group toimii kolmella pääliiketoiminta-alueella: maahantuonnissa, vähittäiskaupassa ja liikkuvuusratkaisuiden tarjoana. Konserni toimii BYD:n, Dodgen ja RAMin, Fordin ja Ford F-150:n, Hongqin, INEOS Grenadierin, MG:n sekä Renaultin, Dacian ja Alpinen maahantuojana. Yli 40 merkin tuotevalikoiman ja noin 330 oman jälleenmyyjäliikkeen eurooppalaisen jälleenmyyjäverkoston ansiosta konserni tarjoaa yksityis- ja yritysasiakkaille täyden palvelun tarjontaa uusista ja käytetyistä henkilöautoista, hyötyajoneuvoista ja kuorma-autoista. www.hedinmobilitygroup.com