UKKO.fi:n yritystili helpottaa pienyrittäjien pankkiasiointia

Suomalainen Fintech-yritys UKKO.fi tarjoaa asiakkailleen yritystiliä, joka sulautuu saumattomasti yrityksen taloushallintojärjestelmään ja helpottaa arjen kirjanpitoa. Pienyrittäjät ovat kokeneet pankkipalveluiden saatavuuden haastavaksi, ja myös valtiovarainministeriön selvitys osoittaa, että pien- ja mikroyrittäjien pankkipalveluiden saatavuuteen liittyvät ongelmat ovat yleistyneet viime vuosina. UKKO.fi tarjoaa pienyrittäjille räätälöidyn ratkaisun pankkiongelmiin, joka on selkeä, edullinen ja turvallinen käyttää.

UKKO Yritystili lanseerattiin käyttöön huhtikuun alussa, ja jo ensimmäisinä päivinä se sai parisataa käyttäjää. Yritystilin myötä UKKO Yrittäjä -palvelussa on mahdollista avata yritykselle tili ja hallita yrityksen arjen taloutta.

"Yritystili on saanut erinomaisen vastaanoton UKKO-palvelun käyttäjiltä. Yritystili täydentää upeasti palveluamme, ja nyt tarjoamme kaikki yrityksen tarvitsemat taloushallintapalvelut saman luukun takaa. Tämän ansiosta yrityksen perustaminen käy nopeasti, ja myös yrityksen pyörittäminen on vaivatonta", kertoo UKKO Yrittäjä -palvelun liiketoimintajohtaja Aleksi Simola.

Suomessa on satojatuhansia pienyrittäjiä, ja pankkipalveluiden saatavuuteen liittyvät ongelmat koskettavat etenkin mikro- ja pienyrityksiä. Myös Valtiovarainministeriön selvitys (5/2032) osoittaa, että pienyrittäjien pankkipalveluiden saatavuuteen liittyvät ongelmat ovat viime vuosina yleistyneet merkittävästi. Haasteita ilmenee jopa peruspankkipalveluiden saatavuudessa, ja pelkästään tilin avaamiseen menee aikaa. Suomen Yrittäjät (5/2023) ovat arvioineet varovaisesti, että pankit hylkäävät tuhansien yrittäjien asiakkuushakemuksia.

UKKO.fi:n selvityksen mukaan 33 % palvelua käyttävistä piti yritystilin avaamista hankalana, ja 67 % koki yritystilien hinnoittelun epäselväksi. Pienyrittäjien näkökulmasta yritystilin avaamisen teki hankalaksi etenkin hinta, prosessin työläys, tilin avaamisen esteet, hitaus ja monimutkaisuus.

"Pienyritykset käsittävät yli 95 % kaikista Suomen yrityksistä ja pankkipalveluiden heikko saatavuus on vakava ongelma. Kiristynyt sääntely, vanhanaikaiset tietojärjestelmät ja kankeat organisaatiot ovat ajaneet perinteiset pankit tilanteeseen, jossa pienyrittäjät eivät ole heille kannattavia asiakkaita. Tarjoamalla pienyrittäjille räätälöityjä pankkipalveluita edullisesti, joustavasti ja luotettavasti, haluamme omalta osaltamme tukea ja auttaa näitä pienyrityksiä", kertoo UKKO-konsernin toimitusjohtaja Lauri Timgren.

UKKO Yritystili -palvelu sisältää:

• Tilin ja siihen liitetyn Mastercard Debit -kortin,
  • Laskujen maksun suoraan UKKO-palvelussa,
  • Edullisen ja täysin digitaalisen palvelun, jossa asiointi onnistuu etänä. Tilin avaaminen on ilmaista, ja sen tavanomaiset käyttökulut sisältyvät maksamaasi kuukausihintaan.
  • Palvelun nopean käyttöönoton; asiakas saa tilin käyttöönsä 72 tunnissa.

Lisätietoja ja haastattelupyynnöt:

UKKO-konsernin toimitusjohtaja Lauri Timgren, 050 341 1960

Kysely: Epävarmoista ajoista huolimatta pienyrittäjien luotto tulevaan korkealla tasolla3.5.2024 10:00:00 EEST | Tiedote

UKKO.fi on toteuttaman pienyrittäjyyskyselyn mukaan yrittäjien tulevaisuuden näkymät ovat pysyneet positiivisena, ja jopa 25 % pienyrittäjän työt yrittäjänä ovat lisääntyneet kuluneen vuoden aikana. Vaikka yleinen taloustilanne mietityttää myös pienyrittäjiä, 42,5 % pienyrittäjistä kertoo, että taloustilanne ei ole vaikuttanut omaan toimintaan yrittäjänä mitenkään.

Nyt on aihetta juhlaan, pienyrittäjät ovat laskuttaneet työstään UKKO-palvelussa miljardin euron edestä3.4.2024 13:53:07 EEST | Tiedote

UKKO.fi haluaa nostaa esiin pienyrittäjien tekemää työtä ja juhlistaa miljardin euron rajan ylittymistä pienyrittäjien laskutuksessa – pienyrittäjät ovat laskuttaneet UKKO-palvelun kautta tekemästä työstään miljardilla eurolla. Summa koostuu lähes puolestatoista miljoonasta laskusta ja yrittäjien vuosien työstä oman näköisen työn ja yrittäjyyden parissa. Miljardista eurosta on tilitetty pelkästään arvonlisäveroja 163 miljoonan euron edestä ja tuloveroja satojen miljoonien eurojen edestä.