Kirkkopuiston Terassin avajaisia vietetään keskiviikosta lauantaihin. Luvassa on jazzia, komediaa ja perjantaina Kirkkopuistossa esiintyy Yona.

Kirkkopuiston Terassi aloittaa kesäkautensa keskiviikkona 8.5. Terassin kesä on täynnä iloista ja monipuolista ohjelmaa, kulttuuria sekä herkullista ruokaa ja juomaa. Vanhankaupungin historiallisessa puistomiljöössä soi livemusiikki joka tiistai ja keskiviikko aina elokuun 18. päivään asti.

Roosa Karhu Roosa Karhu / Kirkkopuiston Terassi

Turun Vanhankaupungin sydämessä elävä Kirkkopuiston Terassi palaa kesäkaudelle 2024 päivitetyn ruoka- ja ohjelmakattauksen kera. Yhteisterassi saa uuden toimijan kun ikoninen turkulainen Trattoria Romana avaa alueelle italialaisen kahvilan ja ravintolan.

Avajaiskeskiviikkona Flame Jazz Summer Live -konserttisarjan avaa huippumuusikoiden trio Antila/Mäkynen/Tuuri. Trio soittaa takuuvarmaa svengimusiikkia eloisalla tunnelmalla. Yhtyeessä soittavat nuoret huiput Mikko Antila ja Joonas Tuuri sekä Suomen tunnetuimpiin jazzmuusikoihin lukeutuva rumpalivirtuoosi Teppo Mäkynen

Flame Jazzien väliajalla kaupunkifestivaali Finfringe esittäytyy ja tuo mukanaan herkkupaloja islantilaisen koomikon Dan Zerin Squek! -esityksestä. Helatorstaina Finfringe tarjoilee makupaloja festivaalin ohjelmistosta. Luvassa on stand-uppia, musiikkia ja katutaidetta klo 18–20.

Perjantaina puistossa esiintyy kotimaisen musiikin kärkinimiin lukeutuva laulaja ja lauluntekijä Yona. Lauantaina puistotunnelmasta huolehtii DJ Janne Salminen

“Livemusiikkia kuullaan terdellä joka tiistai ja keskiviikko. Kesän aikana terassilla esiintyy monipuolinen kattaus ajankohtaisia artisteja ja viime vuosien tapaan terassin ohjelmisto on pääsymaksutonta”, kertoo Kirkkopuiston Terassin tuottaja Samuli Pasanen.

Ohjelmaa kaikille: tietovisat, taidenäyttely, juoma- ja ruokatapahtumia sekä yhteistyötä turkulaisten kulttuuritoimijoiden kanssa.

Terassin maanantai-illoissa visaillaan huippupalkintojen perässä. Ritarikunta -yhtyeestä tunnettu muusikko ja taiteilija Niko Toiskallio palaa visaisännäksi Chyden visaan. Torstaisin terassilla jammaillaan Puistodiscon vaihtuvien DJ’den tahdeissa.

Jokirantaa kehystävälle puistoalueelle levittyy kesän aikana tilataidetta valokuvaaja Vesa Aaltosen kuratoimana. Kesän näyttelyn teema ja teokset julkaistaan toukokuun lopulla.

Kirkkopuiston Terassi osallistuu myös Vanhankaupungin Juhlaan sekä Varhaisperunan päivään kesäkuussa. Heinäkuussa luvassa on myös pienpanimofestivaali Turku Craft Beer Park.

Koko kesän ohjelma löytyy Kirkkopuiston Terassin verkkosivuilta.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Turku Food & Wine Fest Oy

Turku Craft Beer Festival palaa VPK:n Talolle 7.-9. maaliskuuta. Pienpanimot valtaavat VPK:n talon jo kuudennen kerran5.3.2024 08:30:00 EET | Tiedote

Pienpanimotapahtuma Turku Craft Beer Festival tuo Turkuun laadukkaan kattauksen kotimaista pienpanimo-osaamista. Mukana ovat lähialueen huipputekijöiden lisäksi nimekkäitä ja mielenkiintoisia panimoita pääkaupunkiseudulta, Lappeenrannasta ja Pohjanmaalta. Tapahtumassa nähdään myös uusi kemiönsaarelainen tislaamo Kimito Distilling Company.

Lumoava livemusiikki ja laadukkaat juomat täyttävät Turun VPK:n talon tulevana viikonloppuna - Kaksipäiväinen Turku Wine & Jazz -festivaali tarjoilee sesonkiin sopivia viinejä sekä menevää ja modernia kotimaista jazzia koko VPK:n talon täydeltä 8.-9. joulukuuta.5.12.2023 08:15:00 EET | Tiedote

Ensimmäistä kertaa järjestettävä festivaali tarjoilee viihtyisän ja maukkaan viikonlopun Turun ikonisella tapahtumapaikalla. Luvassa on mielenkiintoisia viinejä, taidokasta soittoa sekä viineille sopivaa syötävää.

Turun Joulutorilla herkutellaan, saunotaan ja nautitaan monipuolisesta ohjelmasta neljän viikon ajan - Avajaisia vietetään Turun joulunavauspäivänä 25. marraskuuta.9.11.2023 08:15:00 EET | Tiedote

Uudistuneelle Kauppatorille ensimmäistä kertaa rakentuva Joulutori tuo Turkuun keski-eurooppalaisuutta henkivän joulutoritunnelman sekä monipuolisen ohjelmakattauksen kaiken ikäisille. Luvassa on herkuttelua, kuorolaulua, tanssiesityksiä, joulupukin vierailuja sekä lapsille suunnattuja esityksiä.