Akkreditointi Helmareiden EM-karsintaotteluun Hollantia vastaan (4.6.)

Naisten A-maajoukkueen EM-karsinnat jatkuvat touko-kesäkuun vaihteessa kahdella ottelulla Hollantia vastaan.

Suomi taistelee paikasta kesän 2025 EM-lopputurnaukseen karsintojen A-liigassa yhdessä Norjan, Italian ja Hollannin kanssa.

EM-karsinnat käynnistyivät huhtikuun alussa. Suomi koki avausottelussaan tappion Norjalle Oslossa, mutta seuraavassa pelissä Helmarit nousi hienoon voittoon Italiasta Helsingissä.

Lohkon kaikilla joukkueilla on kasassa kolme pistettä kahden ottelukierroksen jälkeen. A-liigan lohkovoittajat ja -kakkoset saavat suoran kisapaikan Sveitsissä pelattavaan EM-lopputurnaukseen. Lohkokolmoset ja -neloset pelaavat kisapaikasta jatkokarsinnoissa.

Karsinnat jatkuvat perjantaina 31. toukokuuta, kun Suomi kohtaa Hollannin Rotterdamissa. Joukkueet kohtaavat toistamiseen tiistaina 4. kesäkuuta Tampereella Tammelan stadionilla.

Media-akkreditointi Hollanti-kotiotteluun on nyt avoinna. Median edustajat voivat hakea akkreditointia otteluun perjantaihin 31. toukokuuta mennessä.

Akkreditointi EM-karsintaotteluun Suomi – Hollanti (4.6.) >>

Hollanti-vierasottelun akkreditoinnista kiinnostuneet median edustajat voivat olla yhteydessä Palloliiton tiedottaja Roope Kuismaan (yhteystiedot viestin lopussa).

Yle näyttää kanavillaan kaikki Helmareiden EM-karsintaottelut.

Helmareiden ottelut EM-karsinnoissa
Pe 31.5. klo 21.45 Hollanti–Suomi, Sparta Stadion (Rotterdam)
Ti 4.6. klo 19.00 Suomi–Hollanti, Tammelan Stadion (Tampere)
Pe 12.7. klo 19.00 Suomi–Norja, Veritas Stadion (Turku)