1,5 miljoonan säästöt tehokkaalla tiedonhallinnalla: thyssenkrupp Elevator otti käyttöön M-Filesin

Globaalisti toimiva thussenkrupp Elevator digitalisoi kaikki hissien valmistukseen liittyvät dokumenttinsa M-Filesiin. Samalla dokumenttienhallinta automatisoitiin osaksi tuotantoprosesseja, mikä on mahdollistanut koko liiketoiminnan tehostamisen tuoden mukanaan 1,5 miljoonan dollarin säästöt.

Globaalisti toimiva thussenkrupp Elevator digitalisoi kaikki hissien valmistukseen liittyvät dokumenttinsa M-Filesiin. thyssenkrupp on tallentanut M-Filesiin jo yli miljoona dokumenttia osaksi tuotantoprosessejaan.

Yksi maailman johtavista hissiyhtiöistä thyssenkrupp Elevator on ottanut käyttöön M-Filesin tiedonhallintaratkaisun tehostaakseen dokumenttienhallintaansa sekä liiketoimintaprosessejaan. Sen lisäksi, että M-Files tarjoaa nyt pääsyn kaikkiin tärkeisiin dokumentteihin yhtiön eri toimipisteistä, se on myös mahdollistanut tuotantoprosessien kehittämisen automaattisten työnkulkujen avulla.

Yhtiö valmistaa joka vuosi yli 2 000 hissiä, minkä lisäksi se tekee liukuportaita, liukukäytäviä, matkustajasiltoja sekä porrashissejä ja tasonostimia. Jokaisen tuotteen valmistusprosessissa syntyy satoja dokumentteja. thyssenkrupp aloitti M-Filesin käyttöönoton digitalisoimalla yli 700 paperidokumenttia, joita tarvittiin pelkästään yhden hissin valmistus- ja asennusprosessissa.

"Kohtasimme aikaisemmin lukuisia haasteita, sillä dokumentteja täynnä oleva prosessimme vaati meiltä jatkuvasti lisää aikaa ja rahaa. M-Filesissa yhdistyvät dynaamisuus, skaalautuvuus, helppokäyttöisyys sekä matalat käyttöönottokulut, joten järjestelmä vastasi täydellisesti tarpeisiimme. Veimme samalla kertaheitolla tiedonhallinnan täysin uudelle tasolle", kertoo suunnittelija Mike Fuller thyssenkruppilta.

M-Filesin tarjoaman älykkään tiedonhallinnan ohjelmistoratkaisun avulla liiketoimintojen tuottamaa tietoa pystytään automaattisesti luokittelemaan ja hyödyntämään toiminnan tehostamisessa. Dokumentteihin liittyvät tiedot, kuten projekti, asiakas, tuote tai dokumenttityyppi, voidaan tallentaa helposti metatiedoiksi. Näin jokainen käyttäjä löytää nopeasti itselleen tärkeän tiedon henkilökohtaisen käyttötavan mukaan. M-Files tuo mukanaan myös tiedonhallinnan laajat toiminnallisuudet, joita ovat versionhallinta, automaattiset suojausasetukset, muokkausvaraukset, työnkulut, sähköpostihälytykset sekä erilaiset yhteistoiminnan muodot.

"thyssenkrupp on digitaalisen muodonmuutoksen ihanteellinen esimerkki. Yhtiön aiemmat paperipohjaiset prosessit on nyt virtaviivaistettu ja automatisoitu, mikä on tuonut huomattavia säästöjä yhtiölle. thyssenkrupp käyttää M-Filesin työnkulkuja niin hissien suunnittelussa kuin valmistuksessa, mikä varmistaa koko tuotantoprosessin laadun ja dynaamisuuden", toteaa M-Files Oy:n toimitusjohtaja Miika Mäkitalo.

thyssenkrupp on tallentanut M-Filesiin jo yli miljoona dokumenttia osaksi tuotantoprosessejaan. Yhtiö suunnittelee integroivansa M-Files-ratkaisun CRM-, CPQ- ja ERP-järjestelmiinsä yhdistääkseen eri liiketoimintasovelluksissa olevan tiedon ja parantaakseen viestintää eri liiketoimintojen välillä.

Tutustu lisää lukemalla tapauskuvaus (englanniksi).

M-Files tarjoaa älykkään tiedonhallinnan ohjelmistoratkaisuja, joiden avulla organisaatiot saavuttavat merkittäviä liiketoimintaetuja tehostamalla toimintaansa ja prosessienhallintaansa. M-Files toimii täysin uudella tavalla verrattuna perinteisiin järjestelmiin: M-Files yhdistää eri järjestelmät ja niissä olevan liiketoimintatiedon läpi koko organisaation häiritsemättä nykyisten järjestelmien käyttöä ja prosesseja ‒ ja ilman tietojen siirtämistä. M-Files poistaa tietosiilot sekä tarjoaa dynaamisen 360 asteen näkymän ja pääsyn kaikkeen liiketoimintatietoon riippumatta siitä, mihin järjestelmään tai paikkaan tieto on tallennettu. Eri järjestelmien tuottama tieto on yhtenäisesti koko liiketoiminnan käytössä. Käyttäjät löytävät nopeasti oikean tiedon ajasta, paikasta ja laitteesta riippumatta.

Arvostetut kansainväliset markkinatutkimuslaitokset ovat nostaneet M-Filesin maailman johtavien toimijoiden joukkoon. Tuhannet yritykset yli 100 maassa käyttävät M-Filesia parantaakseen tietotyön laatua ja tuottavuutta sekä täyttääkseen tiedonhallintaan liittyviä standardeja ja vaatimuksia. M-Files on käytössä noin 1 200 organisaatiossa Suomessa. Asiakkaita ovat muun muassa SSAB, Nokian Renkaat, Caverion, Finavia, Fingrid, Rovio, Technopolis, Patria, R-kioski, DNA ja Liikennevirasto. Lisätietoja: www.m-files.fi.

M-Filesin vauhti kiihtyi: liikevaihto yli 50 M€ ja kasvua 37 %14.2.2018 08:12Tiedote

Ohjelmistoyhtiö M-Files Oy jatkaa kasvuaan johtavana tiedonhallinnan toimittajana: vuonna 2017 liikevaihto oli 52,6 miljoonaa euroa, ja kasvua edellisen vuoden 38,6 miljoonaan oli 37 prosenttia. Kasvu on kiihtynyt vuoteen 2016 verrattuna, jolloin liikevaihto nousi 28 prosenttia. Yhtiön liikevaihto on kasvanut yli 750 prosenttia kuuden viimeisen vuoden aikana. Yhtiö uskoo vahvan kasvun jatkuvan myös tulevina vuosina.