160-vuotias Raittiuden Ystävät kannustaa viettämään selvää kesää

Kesällä juhlitaan monin tavoin. Hauskanpito päihtyneenä johtaa kuitenkin usein ikäviin seurauksiin, kuten tapaturmiin ja väkivaltaan. Päihteettömät koulujen päättäjäiset ovatkin raittiin ja onnistuneen kesän alku.

Yhdettätoista kertaa järjestettävä Selvin päin kesään -kampanja muistuttaa päihteiden käytön riskeistä ja rohkaisee nuoria päihteettömään juhlintaan ja kesän viettämiseen. Kampanja näkyy muun muassa tapahtumissa ja kouluissa.

Selvin päin kesään -kampanja haastaa myös kasvatusvastuussa olevat aikuiset toimimaan nuorten päihteettömän elämän ja turvallisuuden puolesta. Vanhempien tulee osata ennakoida ja pohtia oman perheensä pelisääntöjä juhlienkin keskellä. Aikuisten vastuulla on rakentaa yhdessä nuorten kanssa sellainen kulttuuri, jossa päihteettömyys on helppo ja luonnollinen valinta.

Kampanjassa ovat tänä vuonna mukana: Raittiuden Ystävät ry, A-Kiltojen Liitto, Ehyt ry, EKSOTE /raittiustoimi, ETRA-liitto, Förbundet Hem och Skola, Helsingin NMKY, Irti Huumeista ry, Koulutus Elämään säätiö, Lastensuojelun Keskusliitto, Liikunnan ja Terveystiedon Opettajat ry, Mannerheimin Lastensuojeluliitto, Myllyhoitoyhdistys, Nuorisokasvatussäätiö, Nuorten Ystävät, Nykterhetsförbundet Hälsa och Trafik rf, Nyyti ry, PTK - poikien ja tyttöjen keskus, Sininuorisoliitto ry, Suomen Terveydenhoitajaliitto ry, Suomen Valkonauhaliitto, Suomen Vanhempainliitto, THL Alkoholiohjelma

Kampanjan uudistetut verkkosivut: www.selvinpainkesaan.fi / www.nyktersolklart.fi
www.facebook.com/selvinpainkesaan

Raittiuden Ystävät kutsuu ikätoverijärjestöjään juhlimaan

Raittiuden Ystävät ry viettää 160-vuotisjuhlaa 8. kesäkuuta 2013 klo 10–12 Suomen Raamattuopistolla, Helsingintie 10, Kauniainen. Juhla pidetään järjestön edustajakokouksen yhteydessä. Raittiuden Ystävät kutsuu 150-vuotiaita ja vanhempia Suomessa toimivia järjestöjä, yhdistyksiä, yrityksiä tai muita toimijoita mukaan juhlaansa.

Suomalainen järjestäytynyt raittiustyö ja Raittiuden Ystävien historia sai alkunsa Helsingin Seurahuoneella eli nykyisellä Kaupungintalolla 27.8.1853 pidetystä kansalaiskokouksesta. Raittiuden Ystävät ry on toiminut nykyisellä nimellään vuodesta 1884.

Lisätietoja:
Marko Kailasmaa, toiminnanjohtaja, Raittiuden Ystävät ry