2017 oli HKL:n kasvun vuosi

Helsingin kaupungin liikenneliikelaitoksen eli HKL:n vuoden 2017 vuosikertomus on julkaistu.

Vuosi 2017 oli HKL:n kannalta erityisen merkittävä. Lokakuun alussa HKL sai länsimetron infran hallintaansa ja hoitoonsa. Matkustajaliikenne länsimetroon alkoi 18.11. Raitioliikenteessä raitiolinjaston muutos HSL:n linjastouudistuksen myötä oli mittavin vuosikymmeniin, ja Raide-Jokerissa aloitettiin allianssin työskentely. Kaupunkipyöräpalvelu laajeni, ja käyttäjämäärältään se nousi maailman mittakaavassa kärkijoukkoon.

- HKL toteutti menestyksellä kaupungin strategian mukaista kestävän liikkumisen edistämistä, toimitusjohtaja Ville Lehmuskoski toteaa.

Lisää edellä mainituista aiheista ja monista muista vuoden kohokohdista sekä HKL:n vastuullisuudesta vuoden 2017 sähköisessä ja painetussa vuosikertomuksessa.

Klikkaa HKL:n vuosikertomuksen  sähköiseen versioon

Lisätiedot:
Toimitusjohtaja Ville Lehmuskoski
ville.lehmuskoski@hel.fi

Painetun vuosikertomuksen tilaukset:
Tiedottaja Ulla Paukku
ulla.paukku@hel.fi

Hämeentien uudistusremontti alkaa maanantaina 4. maaliskuuta – muutoksia Sörnäisten metroaseman sisäänkäynteihin26.2.2019 15:08:58 EETTiedote

Sörnäisten metroaseman sisäänkäynnit D ja F suljetaan maanantaina 4. maaliskuuta. Kyseessä ovat Hämeentien keskellä oleva portaikko ja Hämeentie 27:n kohdalla oleva portaikko. Poistuvien sisäänkäyntien välittömässä läheisyydessä sijaitseva sisäänkäynti E on jatkossa käytössä normaalisti. Remontti ei vaikuta metron liikennöintiin eikä aseman hissien toimintaan. Kaksi sisäänkäyntiä suljetaan lopullisesti, sillä sisäänkäynnin D paikalle rakennetaan remontin aikana raitiotiekiskot ja sisäänkäynnin F paikalle pyörätie. Kartta sisäänkäynneistä on tiedotteen liitteenä. Sörnäisten aseman uudistaminen sulkee Helsinginkadun Kurvin kohdalta Laajaan Hämeentien urakkaan kuuluu Sörnäisten metroaseman lippuhallin vesikaton vesieristyksen ja metroaseman savunpoistojärjestelmän uusiminen tarvittavine sähkötöineen. Lippuhallin betonikannen korjaaminen edellyttää, että betonirakenne kaivetaan kokonaan esille maan alta. Tästä syystä Helsinginkatu Kurvin kohdalta Hämeentien ja Pengerkadun välillä suljetaan