2017 oli HKL:n kasvun vuosi

Helsingin kaupungin liikenneliikelaitoksen eli HKL:n vuoden 2017 vuosikertomus on julkaistu.

Vuosi 2017 oli HKL:n kannalta erityisen merkittävä. Lokakuun alussa HKL sai länsimetron infran hallintaansa ja hoitoonsa. Matkustajaliikenne länsimetroon alkoi 18.11. Raitioliikenteessä raitiolinjaston muutos HSL:n linjastouudistuksen myötä oli mittavin vuosikymmeniin, ja Raide-Jokerissa aloitettiin allianssin työskentely. Kaupunkipyöräpalvelu laajeni, ja käyttäjämäärältään se nousi maailman mittakaavassa kärkijoukkoon.

- HKL toteutti menestyksellä kaupungin strategian mukaista kestävän liikkumisen edistämistä, toimitusjohtaja Ville Lehmuskoski toteaa.

Lisää edellä mainituista aiheista ja monista muista vuoden kohokohdista sekä HKL:n vastuullisuudesta vuoden 2017 sähköisessä ja painetussa vuosikertomuksessa.

Klikkaa HKL:n vuosikertomuksen  sähköiseen versioon

Lisätiedot:
Toimitusjohtaja Ville Lehmuskoski
ville.lehmuskoski@hel.fi

Painetun vuosikertomuksen tilaukset:
Tiedottaja Ulla Paukku
ulla.paukku@hel.fi

Raide-Jokerin tavoitekustannuksesta on valmistunut uusi arvio – lopullinen hinta selviää ensi keväänä20.6.2018 12:00Tiedote

Raide-Jokerin rakentamisprojektissa on parhaillaan käynnissä kehitysvaihe, joka kestää ensi kevääseen asti. Kehitysvaiheessa tehdään kesällä 2016 hyväksyttyä hankesuunnitelmaa tarkemmat suunnitelmat sekä määritellään rakentamisen aikataulu ja kustannukset. Kustannusarviota lasketaan moneen kertaan kehitysvaiheen aikana, ja lopullinen hinta täsmentyy sitä mukaa, kun suunnitelmat tarkentuvat. Nyt valmistuneen arvion mukaan rakentamiskustannus on 355 M€ vuoden 2015 hintatasossa.