24 ihastuttavaa tarinaa joulunodotukseen!

Sirkka Knuutilan uutuuskirja Rosmariini ja valkoinen joulu on kiehtova tarina joulunodotuksesta tonttukylässä.

Sirkka Knuutila & Olya Badulina (kuvitus ja kansi): Rosmariini ja valkoinen joulu.

Rosmariini on pieni, touhukas tonttutyttö, joka yrittää järjestää etelänkin lapsille valkoisen joulun. Rosmariinin mukana seikkailuun tempautuvat kylän muiden tonttulasten lisäksi myös noitapoika Peeveli Pahkeinen ja huoleton, iloisesti rallatteleva Pyrypoika.

Eikä Talven Ihmemaasta palannut lumiukkokaan jää toimettomana pönöttämään pihamaalle. Entä Anelma Alviina Myhkyränryömä? Tuo turhamainen, mutta pelottavakin noitanainen? Suostuuko hän pistämään taikavoimansa likoon valkoisen joulun puolesta? Se paljastuu kirjan 24 sadussa, joista jokainen päättyy kutkuttavan jännittävästi.

Tämän tarinan kertoja on Sirkka Knuutila, markkinoinnin ja mainonnan moniosaaja, mutta ennen kaikkea äiti ja isoäiti, joka on aina vienyt lapset satumatkoille tarinoillaan. Aikaisemmin häneltä on ilmestynyt satukirja Rosmariini ja joulun taika sekä kokkikirja Tavattoman hyvää.

Kirjan kauniista ja valloittavasta kuvituksesta vastaa Olya Badulina.

Teos: Rosmariini ja valkoinen joulu
Kirjoittaja: Sirkka Knuutila
Kuvitus & kansi: Olya Badulina

Kirja on ilmestynyt lokakuussa 2021.

Lisätiedot:

vilja.perttola@avain.net, puh. 040 755 3319

Arvostelukappaleet: info@avain.net

Avaimen kevät 2022: Kotimaista kulttuurihistoriaa, iltasatuja ja selkomukautettuja kaunokirjallisia helmiä10.11.2021 13:35:15 EET | Tiedote

Avaimen kevään kustannusohjelma tuo lukijoille uutta ja mielenkiintoista kulttuurihistoriaa, omakohtaisia tarinoita elämästä Euroopassa ja ajankohtaista pohdittavaa pukeutumisen vastuullisuudesta sekä sukupuolien tasa-arvosta koulutuksen ja tiedeyhteisön kentillä. Tuukka Sandströmin ja Varpu Erosen iltasatukirja Pienen pieni ilves ja iso karhu sekä Silva Lehtisen Kimalaiskuoriainen löytää vastauksen ilahduttavat perheen pieniä satujen ystäviä ja Sari Kanalan ja Hannu Ahosen lasten tietokirja Elämää pihapiirissä koko perhettä. Keväällä julkaistaan myös valikoima kaunokirjallisuuden helmiä selkokielellä. Joukosta löytyvät muun muassa Tommi Kinnusen romaani Ei kertonut katuvansa, Emmi Itärannan Teemestarin kirja sekä Tuija Takalan Sormus.