2,4 miljoonan Lotto-voitto varmistui aamukahvilla – tamperelaismies antoi vaimon jatkaa uniaan

Viime lauantain Lotto-arvonnan (kierros 12/2019) ainut täysosumarivi pelattiin Tampereella, Tammelan Puistokatu 35:n R-kioskilla. 2,4 miljoonaa voittanut tamperelainen mies oli yhteydessä Veikkaukseen tiistaina.

Hän oli pelannut rivinsä ilman Veikkaus-korttia, joten voiton saaminen pankkitilille edellyttää mieluista voitonlunastusvierailua yhtiön pääkonttorille Helsinkiin.

- Ei tämä ole vielä pahemmin jalkoja heiluttanut. Iso summahan tuo on, joten voi olla, että vähän myöhemmin sitten, Veikkauksen haastattelema tuore miljonääri naurahtaa.

Vuosikausia lotonnut mies kertoo, miten Loton oikean rivin tarkistaminen Aamulehdestä sunnuntaisin on kuulunut hänen rutiineihinsa jo pitkään. Niin viime viikonloppunakin.

- Vaimo vielä nukkui, kun otin lehden, kahvin ja kupongin esille. Siinä pyörittelin kuponkia, katselin numeroita ja herranjestas – siitä lapulta löytyi seitsemän oikein!

Vaimoaan mies ei tohtinut mukavasta aamuyllätyksestä huolimatta heti herättää.

- Kun hän sieltä pedistä nousi niin sanoin, että ”kattoppas tuota kuponkia”. Ei vaimo sitä meinannut uskoa. Sanoi vaan, että mene nyt vielä tarkistamaan.

Rivi tuli tarkistettua niin monta kertaa, että kyllähän tuo selväksi tuli: kolmen viikon karenssiajan jälkeen voittaja saa tililleen muhkeat 2,4 miljoonaa euroa.

- Tytär tietää, ja hänellä oli kuulemma vähän hankala olla töissä, kun oli asiaa siellä koko ajan pohtinut. Muuten emme tästä sivulliselle juttele, en oikein sen tyylinen ole.

Koska voiton varmistumisesta on kulunut vasta pieni hetki niin mitään suuria suunnitelmia mies ei ole rahojen käyttötarkoituksesta listannut.

- Asuntoasioita varmasti vähän uusiksi järjestellään. Jos sitä vaikka vähän remonttia, mies sanoo.

- Vaimon kanssa sitä on harvemmin missään matkusteltu, niin josko nyt sitten jossain vaikka käytäisiin, mies tokaisee hämäläisen vaatimattomasti.