Laattapiste

40 vuotta täyttänyt perheyritys Laattapiste panostaa digitaalisuuteen ja ekologisuuteen

Jaa

Keraamisia laattoja myyneestä pienestä liikkeestä valtakunnalliseksi kylpyhuoneketjuksi kasvanut suomalainen perheyritys Laattapiste juhlii pyöreitä vuosia. – Tavoitteemme on pelastaa suomalaiset kurjilta kylpyhuoneilta ja kehittää kylpyhuonerakentamista Suomessa, toimitusjohtaja Tommi Haru sanoo.

Laattapisteen toimitusjohtaja Tommi Haru sekä varatoimitusjohtaja Petteri Haru ovat olleet nostamassa vanhempiensa perustamaa perheyritystä valtakunnalliseksi kylpyhuoneketjuksi.
Laattapisteen toimitusjohtaja Tommi Haru sekä varatoimitusjohtaja Petteri Haru ovat olleet nostamassa vanhempiensa perustamaa perheyritystä valtakunnalliseksi kylpyhuoneketjuksi.

Suomalainen perheyritys Laattapiste on laajentunut 40 vuoden aikana pienestä laattaliikkeestä maan johtavaksi kylpyhuoneisiin erikoistuneeksi ketjuksi, joka työllistää 150 henkilöä. Pohjan yrityksen kasvulle loivat jo perustajat, nykyisten omistajaveljesten vanhemmat Heikki ja Ann-Marie Haru. Heidän mottonaan oli olla aina asiakkaan asialla, ja yhä vieläkin toiminnan kantavana voimana on tehdä asiat mahdollisimman hyvin ja pitkäikäisesti. – Moni yritys keskittyy omiin prosesseihinsa, kun olisi keskityttävä asiakkaaseen. Tahdomme vaalia laatua ja palvelua, toimitusjohtaja Tommi Haru sanoo.

Verkkokaupan ja jättimarkettien yleistymisen tuomiin haasteisiin Laattapiste on pyrkinyt vastaamaan paitsi palvelulla, myös tekemällä merkittäviä investointeja digitaalisuuteen. Niinpä asiakas saa kylpyhuoneestaan nopeasti tarkan 3D-kuvan ja voi katsella valitsemiaan ratkaisuja 360 asteen näkymänä. – Aiomme pian lanseerata myös helppokäyttöisen, verkkopohjaisen suunnitteluohjelman, jolla asiakas voi itse hahmotella eri vaihtoehtoja jo kotona, Haru paljastaa.

Digitaalisuuden lisäksi vihreät arvot ovat nousseet Laattapisteelle vuosi vuodelta tärkeämmiksi. Yrityksen jätteistä kierrätetään 90 prosenttia, ja niistä suurin osa päätyy suoraan teollisuuden materiaaliksi. Vantaalla sijaitseva pääkonttori on rakennettu led-tekniikan ja taloautomatiikan pohjalle, ja osa sähköstä tulee omasta aurinkovoimalasta. Ennen pitkää pääkonttori siirtyy myös maalämpöön. – Haluamme antaa inspiraatiota muillekin: ympäristöystävällisyys ja liiketoiminta ovat aivan luonteva yhdistelmä, Haru toteaa.

Ekologisuus näkyy entistä enemmän myös tuotevalikoimassa, johon kuuluu muun muassa kokonaan kierrätyslasista valmistettuja laattoja sekä tekstiililaattoja, jotka ovat hiilineutraaleja koko laskennallisen elinkaarensa ajan. Tekstiililaatat on tehty osin tai kokonaan kierrätysmateriaalista ja voidaan kierrättää täysin. – Haemme jatkuvasti keinoja, joilla asiat voidaan tehdä ekologisemmin, Haru sanoo.

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Lisätiedot:

Tommi Haru
toimitusjohtaja
Laattapiste
p. 040 500 3950

Iita Koistinen
sisältöasiantuntija
Laattapiste
p. 040 670 1150

Kuvat

Laattapisteen toimitusjohtaja Tommi Haru sekä varatoimitusjohtaja Petteri Haru ovat olleet nostamassa vanhempiensa perustamaa perheyritystä valtakunnalliseksi kylpyhuoneketjuksi.
Laattapisteen toimitusjohtaja Tommi Haru sekä varatoimitusjohtaja Petteri Haru ovat olleet nostamassa vanhempiensa perustamaa perheyritystä valtakunnalliseksi kylpyhuoneketjuksi.
Lataa

Tietoja julkaisijasta

Laattapiste on vuonna 1979 perustettu moderni perheyritys, jonka tarina juontaa juurensa Helsingin Ruoholahdessa sijainneesta pienestä laattamyymälästä. 40 vuoden aikana olemme kasvaneet Suomen johtavaksi pintamateriaalien, kiinnitys-, tasoitus-, oikaisu- ja vedeneristysratkaisuiden sekä kylpyhuonekokonaisuuksien toimittajaksi. Palvelemme 150 hengen voimin niin yksityis- kuin ammattiasiakkaitakin kautta maan, ja liikevaihtomme on 40 miljoonaa euroa.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat mediatiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Laattapiste

Suuri, suurempi, jätti – Laattapisteen uutuuslaatoissa leikitellään koolla, pinnoilla ja materiaalilla13.6.2018 11:47:09 EESTTiedote

Laattapisteen uutuuslaatat yllättävät paitsi koollaan ja erikoispinnoillaan myös materiaalillaan: perinteisten keraamisten laattojen rinnalle ovat tulleet yksinoikeudella Interfacen ekologiset tekstiililaatat. – Runsas kierrätysmateriaalien käyttö, täysin hiilineutraali tuotantolaitos sekä lukuisat kestävän kehityksen hankkeet tekevät Interfacesta ainutlaatuisen tekstiililaattavalmistajan, tuotepäällikkö Mervi Kuula kertoo.

Hovioikeus: TM Rakennusmaailman vedeneristevertailu virheellinen15.9.2016 14:23:04 EESTTiedote

TM Rakennusmaailma julkaisi vuonna 2010 tuotetestin, jonka mukaan Laattapisteen maahantuoma Mapegum WPS -vedeneristysmassa ei pitäisi vettä. Helsingin käräjäoikeus tuomitsi jo helmikuussa 2015 antamassa päätöksessään vertailun harhaanjohtavaksi, eikä Helsingin hovioikeus nähnyt syytä muuttaa ratkaisua. - Hovioikeuden ratkaisu on ainoa oikea. Nyt pääsemme viimein kääntämään lehteä, Laattapisteen toimitusjohtaja Tommi Haru toteaa.

Laattapiste jatkaa kasvuaan ja ostaa Projektimaton22.6.2016 09:28:57 EESTTiedote

Laattapiste on hankkinut omistukseensa laadukkaita tekstiili- ja vinyylimattoja maahantuovan Projektimatto Oy:n. Kaupan myötä koko Projektimaton henkilökunta siirtyy Laattapisteen toimitiloihin Vantaalle. - Strategiamme on kasvaa sekä orgaanisesti että yrityksiä ostamalla. Perheomisteisen Projektimaton arvot ja toimintamalli sopivat erinomaisesti yksiin kanssamme, Laattapisteen toimitusjohtaja Tommi Haru toteaa.

Puu, rustiikkisuus ja värit vuoden 2016 laattatrendejä7.3.2016 10:58:38 EETTiedote

Eläväinen puu, rouhea betoni, rustiikkiset pinnat ja herkulliset värit – siinä tiivistettynä tämän vuoden suurimmat laattatrendit. Kuten muodissakin, suuntaukset ja vaikutteet valuvat Suomeen etupäässä Keski- ja Etelä-Euroopasta. – Muu Eurooppa on Suomea huimasti edellä laatoilla sisustamisessa. Meillä laattoja käytetään pääasiassa kylppärissä, vaikka laatat sopivat kaikkiin kodin tiloihin, tuotepäällikkö Kirsi Lundahl Laattapisteeltä sanoo.