45 000 ruokailijaa nauttii vuosittain äitienpäivälounaan ABC-asemilla

Äitienpäivä on ollut aina yksi ABC-ravintoloiden vilkkaimmista päivistä ketjun 20-vuotisen historian aikana. Äitienpäivän lounaasta on muodostunut perinne jo tuhansille perheille.

ABC:n henkilökunta on valmiina vastaanottamaan äitienpäivän juhlijat. Kuva: Lari Lappalainen

ABC-asemien henkilökunta, apsilaiset, valmistautuvat parhaillaan tulevaan sunnuntaihin, jolloin kymmenet tuhannet asiakkaat saapuvat asemille nauttimaan mutkattomasta juhlaruoasta.

– Tänä vuonna tarjoamme paistettua kirjolohta, parsaa ja hollandaisekastiketta sekä paahdettua broileria granaattiomena-punaviinikastikkeen kera. Äitienpäivän lounaan suosion salainen resepti piilee varmasti siinä, että meillä koko perhe voi nauttia äitienpäivän herkuista pitkän kaavan mukaan edullisesti. Juhlapäivän kunniaksi nautitaan totta kai myös kakkukahvit, jotka sisältyvät noutopöydän hintaan, ABC-ravintoloiden kehityspäällikkö Tero Hänninen kertoo.

ABC:n äitienpäivälounas on Suomen suosituin

ABC-asemien äitienpäivän asiakasmäärät ovat pysyneet melko tasaisina vuosi toisensa jälkeen. Viime vuonna ruokailijoita oli jopa 45 000.

– Asemamme ovat ihmisten kohtaamispaikkoja niin arkena kuin juhlanakin. Olen iloinen, että voimme tänäkin vuonna tarjota jo legendaksi muodostuneen lounaan asemillamme ympäri Suomea. Joillakin paikkakunnilla tarjoamme ainoana ravintolana äitienpäivän lounaan, Hänninen kertoo.

Äitienpäivän noutopöytä tarjoillaan jokaisessa Suomen ABC-liikennemyymälän ravintolassa sunnuntaina 12.5.2019. Noutopöydän hinta on 14,90 € S-Etukortilla ja ilman S-Etukorttia 15,90 €.

Lisätietoja:

kehityspäällikkö Tero Hänninen, SOK ABC-ketjuohjaus

puh. 010 7680808, tero.hanninen@sok.fi

ABC on suomalainen palveluketju, joka on osa S-ryhmää. Haluamme tarjota palveluita helposti ja nopeasti sekä matkailijoille että lähiseudulla asuville vuoden jokaisena päivänä. ABC-ketjuun kuuluu ABC-palveluasemia, ABC-automaattiasemia sekä ABC CarWash -autopesupaikkoja. Ravintoloissamme käytämme 100 % kotimaisia liharaaka-aineita. Myymme vuosittain yli 10 miljoonaa ruoka-annosta ja 24 miljoonaa kuppia kahvia. ABC-ketju työllistää noin 4 000 ABC-ammattilaista. Palveluita kehitetään myös autoilevan asiakkaan sovellukseen ABC-mobiiliin, jossa saatavilla jo mobiilitankkaus ja -pesu. www.abcasemat.fi

Ruokamaailman uusi hitti Boltsi saatavilla huomenna kaikista S-kaupoista11.8.2019 21:00:00 EESTTiedote

Kaurasta ja siemenistä leivottu ja paistettu vegepyörykkä Boltsi voitti ruokainnovaatioita metsästävän ensimmäisen Suomalainen Menestysresepti -kilpailun. Trendeissä kiinni oleva, maultaan lihapullamainen Boltsi koukuttaa niin vegejä kuin sekasyöjiäkin. Kilpailu synnytti markkinoille muitakin hitti-innovaatioita: härkäpapujäätelön, kalajauhelihan, kvinoasmoothien, punajuurilevitteen sekä tattarisnacksit -ja murot.

Lumi julkaisee uuden nahkalaukkumalliston – laukut myyntiin vain Prismoihin17.7.2019 08:00:00 EESTTiedote

Marketketju haluaa yllättää asiakkaitaan kotimaisten design-brändien yksinoikeusmallistoilla. Kotimainen Lumi Accessories tunnetaan laadukkaista nahkalaukuistaan, joilla on vankka ihailijakuntansa. Nyt Prisma ja Lumi aloittavat yhteistyön, jonka myötä laukut tulevat kaikkien saataville. Uuden ARKI Collection -malliston uniikit laukut tulevat yksinoikeudella myyntiin Prismoihin 17.7. Mallisto sisältää kolme erikokoista laukkua, jotka on suunniteltu avuksi arjen haasteisiin. Suunnittelussa on tavoiteltu keveyttä, toiminnallisuutta ja helppohoitoisuutta. Kaikki turha on karsittu pois. Tämä näkyy myös laukkujen hinnoissa.