

Burgereita viidestä eri maasta – Burgers Around the World -viikot Ravintola.fi-ravintoloissa

Burgers Around the World -kampanja tuo suomalaisten lautasille suosikkimaut eri puolilta maailmaa. Uudenlaiset burgerit yhdistävät ennakkoluulottomasti sekä perinne- että pikaruoan.
- Englantilaisen herrasmiespurilaisen välistä löytyy täyslihapihvi rapean pekonin, papujen ja paistetun kananmunan kera. Argentiinasta puolestaan kumpuaa inspiraatio yhdistää rapea kanapihvi ja jerk-kastike. Listalta löytyy myös espanjalaiseen makumaailmaan nojaava burgeri paprika-sipulipaistoksella, gaucha-kastikkeella ja batatas brava -perunoilla. Tulisempia makuja kaipaavia on muistettu meksikolaistyylisellä burgerilla, joka tarjoillaan chilipapujen, guacamolen ja jalapenojen kanssa, kertoo uutuusburgereiden tuotekehityksen takana oleva Jarkko Heinonen.
Ravintola Roastin keittiöpäällikkönä toimivan Heinosen henkilökohtainen suosikki on kuitenkin Indian Style Burger, jossa naanleipä kohtaa maukkaan kanapihvin Tikka Masala -kastikkeella höystettynä.
- Eri maiden ruokakulttuurille ominaisten elementtien ja kastikkeiden yhdistäminen trendituotteeseen eli hampurilaiseen on se asia, joka tekee tästä kampanjasta erilaisen. Aina välillä kuulee sanottavan, että burgerit on jo niin nähty juttu, mutta tällaisiin purilaisiin ei tässä maassa taatusti joka päivä törmää.
Uusia komponentteja ja rohkeita kampanjoita
Kampanja tuo paljon uusia raaka-aineita Ravintola.fi-ravintoloiden hampurilaisvalikoimaan. Restamaxin linjajohtaja Tanja Virtasen mukaan rohkea innovointi on tapa erottua kilpailijoista.
- Burgeri on suomalaisten kestosuosikki. Sen valitseminen ruokalistalta on aina helppo vaihtoehto. Haluamme kuitenkin tarjota asiakkaillemme aina jotain uutta – tällä kertaa synnyttämällä tuotekehittelyä ja uudenlaista liiketoimintaa hampurilaisen ympärille.
Virtasen mukaan teemaviikot ovat käynnistyneet vauhdikkaasti ja asiakkaat ovat kiitelleet hyvännäköisiä, maukkaita ja reilun kokoisia annoksia, joissa on uusi twisti. Ravintola.fi-ravintoloissa aiemmin toteutetut burgerikampanjat ovat myös olleet menestys. Esimerkiksi Ideaparkin Daddy’s Dinerin ravintolapäällikkö Juha Lehtisen joulukuussa kehittelemä Brgr Wars -kampanja jedihampurilaisineen myi muutamassa viikossa tuhansia annoksia.
- Tulemme jatkossakin tuomaan uudenlaisia komponentteja piristämään normaalia hampurilaistarjontaamme. Kaikki laitetaan peliin ja jatkossa tehdään vieläkin rohkeampia kampanjoita, Lehtinen tuumaa.
- Ehkäpä seuraava kampanja kulminoituu hodareiden tai nosteessa olevan street foodin ympärille, Heinonen aprikoi.
Kampanja on voimassa 19.6. saakka Lempäälän Ideaparkin Daddy’s Dinerissa ja Coyote Bar & Grillissä, Kuopion Daddy’s Dinerissa sekä Lappeenrannan Gringos Locosissa. Kampanja toteutetaan yhteistyössä pakasteperunatuotteiden valmistaja Lamb Westonin ja elintarviketuottaja Salomon Food Worldin kanssa.
Suomen Yritysvaliot Oy myönsi Coyote Bar & Grillille toukokuussa 2016 Todistetusti tyytyväisimmät asiakkaat™ -sertifikaatin.
Lisätietoja:
Tanja Virtanen, ruokaravintoloiden linjajohtaja, Restamax Oyj
puh. +358 45 670 4292, tanja.virtanen@ravintola.fi
Jarkko Heinonen, tiiminvetäjä/tuotekehitys, Restamax Oyj
puh. +358 50 367 0005, jarkko.heinonen@ravintola.fi
Jakelu:
STT Info
Keskeiset tiedotusvälineet
www.ravintola.fi
www.restamax.fi
Restamax Oyj on vuonna 1996 perustettu suomalainen ravintola-alan palveluihin ja henkilöstövuokraukseen erikoistunut konserni. Vuonna 2013 ensimmäisenä suomalaisena ravintolatoimijana NASDAQ OMX Helsinkiin listautunut pörssiyhtiö on kasvanut voimakkaasti koko historiansa ajan. Konsernin yhtiöihin kuuluu yli 100 seurustelu- ja ruokaravintolaa, yökerhoa sekä viihdekeskusta eri puolilla Suomea. Yhtiön tunnettuja ravintolakonsepteja ovat mm. Stefan's Steakhouse, Viihdemaailma Ilona ja Classic American Diner. Restamax Oyj:n vuoden 2015 liikevaihto oli 113,7 miljoonaa euroa ja käyttökate 16,5 miljoonaa euroa. Yhtiön palveluksessa työskentelee sesongista riippuen noin 1000 henkilöä. Restamaxin tytäryhtiö Smile Henkilöstöpalvelut Oy:n henkilöstöpankissa on noin 3000 työntekijää.
Restamax-yrityssivut: www.restamax.fi, Restamax-kuluttajasivut: www.ravintola.fi, Smile Henkilöstöpalvelut: www.smilepalvelut.fi
Avainsanat
Kuvat
Linkit
Tietoja julkaisijasta
Postiosoite: Hatanpään valtatie 1 B (Käyntiosoite: Verkatehtaankatu 2)
33100 TAMPERE
Restamax Oyj on vuonna 1996 perustettu suomalainen ravintola-alan palveluihin ja henkilöstövuokraukseen erikoistunut konserni. Vuonna 2013 ensimmäisenä suomalaisena ravintolatoimijana NASDAQ Helsinkiin listautunut pörssiyhtiö on kasvanut voimakkaasti koko historiansa ajan. Konsernin yhtiöihin kuuluu noin 220 seurustelu- ja ruokaravintolaa, yökerhoa sekä viihdekeskusta eri puolilla Suomea. Yhtiöllä on ravintolatoimintaa myös Tanskassa. Kesäkuussa 2018 yhtiö osti Royal Ravintolat. Yhtiön tunnettuja ravintolakonsepteja ovat mm. Stefan's Steakhouse, Viihdemaailma Ilona, Classic American Diner, Hanko Sushi, Sandro, Savoy ja Teatteri. Restamax Oyj:n vuoden 2017 liikevaihto oli 185,9 miljoonaa euroa ja käyttökate 22,4 miljoonaa euroa. Konserni työllistää sesongista riippuen noin 4 000 henkilöä kokoaikaiseksi muutettuna. Restamaxin tytäryhtiö Smile Henkilöstöpalvelut Oyj työllistää tilikauden 2018 aikana noin 10 000 työntekijää. Restamax muuttaa nimensä NoHo Partners Oyj:ksi vastaamaan tulevaisuuden tavoitteitaan ja mahdollisuuksiaan entistä paremmin. Nimenmuutos astuu voimaan joulukuussa 2018.
Restamax-yrityssivut:
www.noho.fi
Restamax-kuluttajasivut:
www.ravintola.fi
Royl Ravintoloiden sivut:
www.royalravintolat.com
Smile Henkilöstöpalvelut:
www.smilepalvelut.fi
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Restamax Oyj
Restamaxista NoHo Partners – Uusia avauksia Pohjois-Eurooppaan ja tavoitteena yli 600 miljoonan euron liikevaihto27.11.2018 08:00:00 EET | Tiedote
Restamax Oyj muuttaa nimensä NoHo Partners Oyj:ksi. NoHo Partners syntyy sanoista Nordic Hospitality Partners, jotka viestivät yhtiön vahvuuksista ja identiteetistä entistä paremmin. Yhtiö on samalla päivittänyt strategiansa ja keskipitkän aikavälin tavoitteensa ja tavoittelee yli 600 miljoonan euron liikevaihtoa vuoden 2021 loppuun mennessä.
Restamaxin uuden nimen ja strategian lanseeraustilaisuus tiistaina 27.11. klo 9 Ravintola Savoyssa12.11.2018 15:15:00 EET | Kutsu
Restamax Oyj julkistaa uuden nimensä, strategiansa, tulevat kasvusuunnitelmansa sekä pitkän aikavälin tavoitteensa. Median edustajat, analyytikot ja sijoittajat ovat tervetulleita lanseeraustilaisuuteen, joka järjestetään tiistaina 27.11.2018 klo 9 alkaen Ravintola Savoyssa, osoitteessa Eteläesplanadi 14, 00130 Helsinki.
Raumalla ravintola Sinisoihtu lopettaa toimintansa osana Restamaxin kannattavuusohjelmaa9.11.2018 14:00:00 EET | Tiedote
Restamax Oyj:llä on parhaillaan käynnissä lyhyen aikavälin kannattavuusohjelma, joka keskittyy yhtiön yksikköportfolion saneeraukseen. Ravintolat, joiden kannattavuus ei täytä yhtiön tavoitetasoa ja joilla ei nähdä riittävän hyviä olosuhteita vuokrasopimuksen ja konseptin näkökulmasta, on myyty tai lopetettu. Yksi saneeratuista ravintoloista on raumalainen Sinisoihtu, jonka liiketoiminnan Restamaxin tytäryhtiö Bistromax Oy osti keväällä 2017. Sinisoihtu lopettaa toimintansa 22.12.2018. Vuokranantajan kanssa tehdyn sopimuksen mukaan Sinisoihdun liiketilat poistetaan kokonaan ravintolakäytöstä ja tilalle etsitään muuta liiketoimintaa. Restamax aloitti ravintolaportfolion saneerauksen vuoden kolmannella kvartaalilla ja se saatetaan loppuun vuoden 2018 loppuun mennessä. Jakelu: STT Info Keskeiset tiedotusvälineet www.restamax.fi
Mediakutsu, muistutus: Restamaxin tulosinfo tiistaina 6.11. klo 10 Ravintola Palacessa26.10.2018 09:00:00 EEST | Kutsu
Restamax Oyj julkistaa osavuosikatsauksensa ajalta 1.1.–30.9.2018. Median edustajat ovat tervetulleita tulosinfoon, joka järjestetään tiistaina 6.11.2018 klo 10 Ravintola Palacessa, osoitteessa Eteläranta 10, 00130 Helsinki.
Kesän päättäjäisiä vietetään ensi viikon lauantaina – tänä vuonna Mustalahden Venetsialaisissa ohjelmaa myös lapsille14.8.2018 09:00:00 EEST | Tiedote
Mustalahden kesäohjelma huipentuu tuttuun tapaan tunnelmallisiin Venetsialaisiin lauantaina 25.8. Päivällä perheen pienimpiä viihdyttää mm. Riesa Pelle ja illan hämärtyessä lavan ottavat haltuun Jerkka Virtanen, Alabama House Band sekä Olli Lindholm.