SOK – Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

50 euron ostokset lähimaksulla - S-ryhmän toimipaikoissa maksuraja nousee huhtikuun aikana

Helpon ja nopean maksamisen mahdollistavan lähimaksun enimmäisraja on jatkossa 50 euroa. S-ryhmän toimipaikoissa uusi raja otetaan käyttöön vaiheittain heti pääsiäisen jälkeen. Kaikissa S-ryhmän toimipaikoissa uuden rajan mukainen lähimaksu on mahdollista toukokuun alkupuolella.

Lähimaksun enimmäisraja nousi 25 eurosta 50 euroon 12. huhtikuuta. Käytännössä suurempien summien maksaminen lähimaksulla on mahdollista sitä mukaa, kun kaupat päivittävät maksupäätteitään.

– S-ryhmässä raja nousee vaiheittain huhtikuun aikana. Aloitamme maksupäätteiden päivitykset heti pääsiäisen jälkeen. Lähimaksurajan muutos koskee Visa-, MasterCard- ja Amex-korteilla tehtäviä korttimaksuja, kertoo kehityspäällikkö Mia Laakso SOK:sta.

Lähimaksujen määrä kovassa kasvussa

Lähimaksun käyttö on erittäin suosittua S-ryhmän toimipaikoissa, joissa jo 41 prosenttia maksukorteilla tehdyistä maksuista tehdään lähimaksulla. Määrä on kasvanut runsaasti, sillä vielä kaksi vuotta sitten lähimaksujen osuus oli vain 18 prosenttia. Uuden maksurajan ennustetaan kasvattavan lähimaksun suosiota entisestään.

Asiakkaan ei tarvitse itse tehdä mitään muutoksia maksukorttiinsa, vaan uusi raja päivittyy kortille automaattisesti. Päivittymisen aikataulu vaihtelee kortin myöntäjäpankista riippuen.

Lähimaksu on helppo ja turvallinen tapa maksaa ostokset.  Turvallisuussyistä tunnusluku täytyy kuitenkin aina silloin tällöin syöttää maksupäätteeseen: siten ehkäistään väärinkäytöksiä ja varmistetaan, että kortti on oikealla omistajalla.

Lisätietoja:

Mia Laakso, kehityspäällikkö, SOK Rahoitus

p. 010 76 81398, mia.j.laakso@sok.fi

SOK – Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

S-ryhmä on osuustoiminnallinen yritysryhmä, joka muodostuu 20 alueosuuskaupasta, Suomen Osuuskauppojen Keskuskunnasta (SOK) sekä niiden tytäryhtiöistä. Osuuskauppojen jäsenet eli asiakasomistajat omistavat osuuskaupat, jotka puolestaan omistavat keskusliike SOK:n.

Lue lisää julkaisijalta SOK – Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

Kansainvälinen matkailualan tunnustus Radisson Blu Seaside Hotelille9.6.2019 09:00:00 EESTTiedote

Kansainvälinen World Travel Awards on jakanut vuoden 2019 matkailualan palkinnot. Radisson Blu Seaside Hotelin Seaside Suite palkittiin Suomen johtavana hotellisviittinä. Tunnustus on Seaside Hotelille jo kolmas – johtavan hotellisviitin tunnustuksen Seaside sai myös viime vuonna, ja aiemmin hotelli on palkittu myös Suomen parhaana hotellina. Palkinnot luovutettiin myöhään lauantai-iltana Madeiran saarella Portugalissa pidetyssä juhlagaalassa.