Osuuskauppa Keskimaa uudistaa Sale Säynätsalon – entistä viihtyisämpi ja energiatehokkaampi myymälä

Sale Säynätsalo kokee laajamittaisen kasvojen kohotuksen syksyn aikana, kun myymälä nykyaikaistetaan uuden Sale-konseptin mukaiseksi. Noin kaksi kuukautta kestävä uudistusprojekti alkaa syyskuun alussa.

Sale Säynätsalo on tärkeä osa Jyväskylän kauniin saaristokaupunginosan palveluja. Outi Terho, Osuuskauppa Keskimaa

Osuuskauppa Keskimaa jatkaa Sale-myymälöiden uudistamista, kun Säynätsalon myymälä muokataan Sale-konseptin mukaiseksi. Uudistuksessa myymälän kalustus ja kylmälaitteistot uusitaan kokonaan nykyisen kylmäasetuksen mukaiseksi, ja samalla myymäläilme raikastuu. Valikoimia päivitetään vastaamaan alueen asiakkaiden tarpeita ja kysyntää entistä paremmin.

Osuuskauppa Keskimaa on uudistanut Sale-myymälöitä ahkerasti viimeisen kolmen vuoden aikana omalla toiminta-alueellaan. Keskimaalla on yhteensä 13 Sale-myymälää Keski-Suomessa, joista yli puolet on jo saanut uuden ilmeen. Seuraavan parin vuoden aikana myös loput myymälät uudistetaan.

− Olemme edenneet hyvää vauhtia myymäläuudistuksien osalta Keskimaan alueella. Salen uusittu myymäläkonsepti on raikas ja huomioi nykyaikaisen ostamisen tarpeet. Meidän Salet toimivat lähiöiden ja kylien sydämessä. Sale Säynätsalo on tärkeä osa Jyväskylän kauniin saaristokaupunginosan palveluja. Uudistetusta myymälästä tulee upea, ja se tarjoaa alueen asukkaille raikkaan ja entistä viihtyisämmän asiointikokemuksen jatkossa, toteaa Sale-ryhmäpäällikkö Outi Terho Osuuskauppa Keskimaalta.

Sale Säynätsalon uudistuksessa panostetaan erityisesti kaupan energiatehokkuuteen. Koko kaupan kylmätekniikka uusitaan, ja myymälän LVIS-teknisiä ratkaisuja parannetaan. Aurinkopaneelit ovat jo aiemmin asennettu hyödyntämään uusiutuvaa sähköä. Energian tehokkuuteen liittyvillä investoinneilla vähennetään Osuuskauppa Keskimaan ilmastotavoitteiden mukaisesti kaupan hiilijalanjälkeä.

− Hiilidioksiditekniikalla toimiva keskusyksikkö tuottaa kylmäenergiaa kaupan kylmähuoneisiin sekä kylmäkalusteisiin. Uuden kylmätekniikan ansiosta siirrytään omavaraiseksi lämmityksen osalta, eli kylmälaitteiden lauhdelämpöä käytetään sekä kiinteistön lämmittämiseen että kesäaikana viilennykseen, taustoittaa Outi Terho energiatehokkuuteen liittyviä investointeja.

− Olemme odottaneet kovasti myymälän uudistamista. Sekä Säynätsalon asiakkaille että henkilökunnallemme on erittäin tärkeää, että pystymme tarjoamaan laadukkaita päivittäistavarakaupan palveluita säykkiläisille myös jatkossa. Olemme huomioineet valikoimien päivityksissä asiakkaidemme tarpeita ja toiveita. Suurimmat muutokset näkyvät raikkaassa myymäläilmeessä sekä uudistuneissa kalusteratkaisuissa. Myymälän palveluita tullaan kehittämään muun muassa laajemman paistopisteen avulla. Valikoimia päivitetään vastaamaan juuri säynätsalolaisten asiakkaiden kysyntää ja toiveita. Uusia lisäpalveluja saadaan myös Nosto-automaatin myötä, ja lisäksi saamme toisen pakettitoimituspisteen, kertoo Sale Säynätsalon myymäläpäällikkö Nina Kiiskinen. Myös apteekki jatkaa kiinteistössä vuokralaisena.

Salen uudistusprojektin kustannus on noin 800 000 euroa. Uudistustyöt alkavat syyskuun alussa ja työt kestävät noin kaksi kuukautta. Uudistustyöt pyritään hoitamaan niin, että niistä on mahdollisimman vähän haittaa asiakkaille.

Osuuskauppa Keskimaa, ryhmäpäällikkö Outi Terho, 010 767 3029, outi.terho@sok.fi
Osuuskauppa Keskimaa, myymäläpäällikkö Nina Kiiskinen, 010 767 4010, nina.kiiskinen@sok.fi

Osuuskauppa Keskimaa on market- ja tavaratalokauppaa, matkailu- ja ravitsemiskauppaa sekä liikennekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Olemme maakunnan markkinajohtaja kaikilla edustamillamme toimialoilla. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 733 miljoonan euron liikevaihdolla. Asiakasomistajia on yli 137000. Keski-Suomen suurimpana yritystyönantajana työllistämme noin 2000 keskisuomalaista.

Ruoan verkkokaupan kuljetusroboteilla ahkera alku – syksyn odotetaan lisäävän pikatoimitusten määrää entisestään1.9.2023 09:45:00 EEST | Tiedote

Osuuskauppa Keskimaan ruoan verkkokaupan kuljetusrobotit toimittivat ensimmäisen kahden kuukauden aikana tuhansia ruokatilauksia Jyväskylässä. – Robokuljetusten startti on sujunut kesän aikana todella hienosti. Parhaat reitit nopeasti oppivat, liikenteessä moitteettomasti toimivat robotit ovat saaneet paljon kiitosta ja positiivista huomioita osakseen. Tätä tekoälyä hyödyntävää uutta palvelua käytetään kaikissa ikäryhmissä ja erilaisissa kotitalouksissa, Keskimaan verkkokaupan kehityspäällikkö Marko Hoffrén kuvailee. Keskimaan kumppanina robokuljetuksissa on Starship Technologies, joka on maailman johtava autonomisten kuljetusrobottien kehittäjä ja valmistaja.

Osuuskauppa Keskimaan matkailu- ja ravintolakauppa ovat elpyneet koronaa edeltävälle tasolle − päivittäistavarakauppa jatkaa markkinaa nopeampaa kasvua8.8.2023 09:05:00 EEST | Tiedote

Osuuskauppa Keskimaan tammi−kesäkuun liikevaihto oli 365,3 miljoonaa euroa, missä oli kasvua 5,4 % edellisvuoden vastaavaan ajanjaksoon verrattuna. Tammi−kesäkuun operatiivinen tulos oli 13,5 miljoonaa euroa, mikä on noin 5,2 miljoonaa euroa parempi kuin viime vuonna. Tuloskehitykseen on vaikuttanut erityisesti matkailu- ja ravintolakaupan vahva kehitys edellisvuodesta sekä päivittäistavarakaupan markkinaa vahvempi myynninkehitys.

Ruokakaupan robokuljetukset alkavat Jyväskylässä – robotit kuljettavat ostoksia S-market Tourulasta ja S-market Savelasta19.6.2023 11:00:00 EEST | Tiedote

Osuuskauppa Keskimaa aloittaa tiistaina 20.6. uudenlaisen ruoan verkkokauppatilausten toimitusmuodon: asiakkaan ostokset vie perille pikatoimituksella kuljetusrobotti, joka suunnittelee tekoälyn avulla itselleen sopivimman reitin lähtöpisteestä toimitusosoitteeseen. S-market Tourulasta ja S-market Savelasta liikkeelle lähtevät robotit kulkevat kevyenliikenteenväyliä pitkin, tunnistavat mahdolliset esteet ja osaavat toimia liikenteessä. Kumppanina robokuljetuksissa on Starship Technologies, joka on maailman johtava autonomisten kuljetusrobottien kehittäjä ja valmistaja.