Gigantin uusi myyntijohtaja Pasi Puputti haluaa entistä parempaa palvelua, huomioivalla otteella: ”Myymme ratkaisuja ihmisille, emme tuotteita tilastoihin”
Suomen suurin kodinelektroniikan jälleenmyyjä, Gigantti, sai elokuussa uuden myyntijohtajan Pasi Puputin ottaessa vastuulleen yritysmyynnin lisäksi kuluttajamyynnin johtotehtävät. ”Vaikka meille on tärkeää kehittää palveluamme tehokkaammaksi ja saavutettavammaksi, yhä tärkeämpi on pitää kiinni siitä, että meihin luotetaan asiantuntijoina.”

Pasi Puputin mittava ura kodinelektroniikan parissa sai uuden luvun elokuun alussa Gigantin B2C-myyntijohtajatittelin myötä. Puputti siirtyi alun perin Giganttiin 2017, viihdyttyään sitä ennen Keskolla kodinelektroniikan kaupallisissa tehtävissä 13 vuoden ajan. Sittemmin hän on toiminut päällikkönä Gigantin pienkoneiden ja yritysmyynnin tuote- ja palvelukategorioissa, sekä luotsannut menestyneesti koko B2B-yksikköä aina syyskuusta 2022 asti.
”Kodinelektroniikan maailmaan on ollut helppo hurahtaa, se yhdistää aidosti myös todella monia giganttilaisia. Yritysmyyntimme on ollut mahtava ponnahduslauta ja antanut lisää näköalaa siitä, miten laajoja mahdollisuuksia voimme asiakkaillemme tarjota. Viime tilikaudella koulutimme jokaiseen 42 Giganttiin yritysmyyntivastaavan ja saimme myymälöiden B2B-myynnissä 14 % kasvun, mutta ennen kaikkea vankkaa laadullista asiantuntijuutta.”
Vaikka hyväntuulisesta energiastaan tunnettu Puputti puhuukin mielellään yritysmyynnistä, vielä mieluummin hän puhuu siitä, mikä on ollut hänen uransa tärkein oivallus myynnistä lähes 20 vuoden ajalta.
”Kohtaamme sitten yritys- tai yksityisasiakkaita; myymme ratkaisuja ihmisille, emme tuotteita tilastoihin. Vaikka meille on tärkeää kehittää palveluamme tehokkaammaksi ja saavutettavammaksi, yhä tärkeämpi on pitää kiinni siitä, että meihin luotetaan asiantuntijoina. Siksi panostamme sisäiseen kouluttautumiseemme: nyt syksyllä kymmenet verkko- ja lähikurssimme pyörivät jälleen sadoille myyntihenkilöille ympäri Suomea.”
Gigantin kehitys saavutettavuudessa tarkoittaa Puputin mukaan esimerkiksi livemyyjäpalvelua verkossa ja yksityistä ajanvarausta myymälöiden asiantuntijoille.
”Livemyyjämme kohtaavat asiakkaita verkossa, videopuhelun välityksellä. Tällä hetkellä olemme nelinkertaisen myynnin vauhdissa verrattuna viime vuoteen, ja laajennamme livemyyjäpalvelua syksyllä myös yritysasiakkaidemme suuntaan. Yritysasiakkaiden kiireistä arkea huomioimme myös netin kautta varattavilla ennakkoajoilla myymälöihin, joissa asiantuntijoidemme kanssa pääsee asioimaan omavalintaiseen aikaan.”
Tehokkuutta asiakaskokemukseen Gigantin myymälöissä haetaan siirtymällä tänä vuonna aiempaa joustavampaan palvelumalliin, jossa asiakas pääsee hoitamaan yhden myyjän avulla useat eri tarpeensa. Puputin mukaan ensikokemukset asteittaisesta siirtymästä ovat olleet myönteisiä.
”Yhden myyjän taktiikka tuo palveluumme joustavuutta ja tehokkuutta asiakkaille, ja mielekkyyttä sekä vaihtelua myyjille, jotka ovat aiemmin keskittyneet vain yhteen tai kahteen tuotekategoriaan. Moni myymälämme on palvellut kyseisellä mallilla onnistuneesti jo ennen tätä vuotta, ja asiakkailta on saanut positiivista palautetta myös se tapa, jolla henkilökohtainen yhteys säilyy saman myyjän kanssa palvelun loppuun asti.”
Palvelunopeuden kehittämisen suhteen Puputti näkee Gigantin uuden logistiikkakeskuksen keskeisenä tulevaisuuden valttina niin kuluttaja- kuin yritysasiakkaidenkin palvelussa.
”Helsingin Oulunkylässä sijaitseva uusi keskusvarasto on vastauksemme yhä nopeampiin toimituksiin. Joulukauden alkuun mennessä meillä on valmius toimittaa isoja kodinkoneita asennuksella jopa saman päivän aikana 1,7 miljoonalle asiakkaallemme, ja 3,3 miljoonalle asiakkaallemme jo seuraavan päivän aikana. Mikäli uuni jostain syystä siis rikkoutuisi ennen joulua kinkunpaistossa, apu on entistä lähempänä.”
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Pasi PuputtiGigantti Oy Ab / myyntijohtaja
Puh:+358 50 348 5969pasi.puputti@gigantti.fiKuvat

Gigantti on Suomen suurin elektroniikan ja kodinkoneiden jälleenmyyjä.
Meillä on Suomessa 42 myymälää ja yrityksemme palveluksessa työskentelee yli 1 500 giganttilaista - myymälöiden ohella netti- ja yritysmyynnissä, sekä asiakaspalvelu- että jakelukeskuksissa. Pääkonttorimme sijaitsee Helsingin Sanomatalossa.
Liikevaihtomme tilikaudella 2022/2023 oli 525 miljoonaa euroa. Olemme osa Norjassa toimivaa Elkjøp-konsernia, joka kuuluu englantilaisen kodinelektroniikkaketjun, Currys plc:n, omistukseen.
Lisätietoa meistä löydät kotisivuilta osoitteesta: gigantti.fi.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Gigantti
Gigantin elokuun myydyimmät puhelimet TOP 10 – Elokuu eteni odotusten mukaan “kuin juna kiskoilla”, vakuutusten myynti ponnahti kasvuun1.9.2023 08:00:00 EEST | Tiedote
Gigantin myydyimpien puhelimien lista koostui elokuussa odotetusti Samsungin ja Applen suosikkilaitteista, mutta listalle nousivat edullisemmat mallit myös Nokialta ja Motorolalta. Elokuussa alkanut Back to school -kampanja oli monelle arvokas tilaisuus hankkia koululaiselle kännykkä alennettuun hintaan. Tuotevakuutusten myyntimäärä nousi elokuussa merkittävästi.
Gigantti avasi suuren keskusvaraston, joka mahdollistaa toimitukset jopa saman päivän aikana15.8.2023 13:30:00 EEST | Tiedote
Suomen suurin kodinelektroniikkaketju Gigantti on avannut Helsinkiin 15 000 neliön logistiikkakeskuksen. Valtakunnallista jakelukeskusta laajennettiin uudella keskusvarastolla, joka tulee nopeuttamaan toimituksia syksyn myötä merkittävästi. Suurpääkaupunkiseutulaisilla on mahdollisuus saada kodinkone kotiinsa asennettuna jopa saman päivän aikana, muualla Suomessa toimitukset nopeutuvat vähintään päivän verran.
Koko perhe pelaa yhteen – Gigantti ja Pelastakaa Lapset kampanjoivat elokuussa perheiden digihyvinvoinnin puolesta2.8.2023 12:01:00 EEST | Tiedote
Gigantti ja Pelastakaa Lapset aloittavat syksyn kampanjalla, joka tukee perheiden parempaa digiarkea. ”Koko perhe pelaa yhteen” jalkautuu elokuussa aina Gigantin myymälöistä nettikanaviin ja pelitapahtuma Assembly Summer 2023:een. Kampanja tarjoaa asiantuntijavinkkejä digihyvinvoinnin ja -kasvatuksen tueksi, sekä kannustaa perheiden yhteiseen ajanviettoon ja keskusteluun.
Gigantin heinäkuun myydyimmät puhelimet TOP 10 – OnePlus ja Nokia rikkoivat Samsungin ja Applen värisuoran1.8.2023 11:45:00 EEST | Tiedote
Gigantin heinäkuun myydyimpien puhelimien listalla loistivat Samsungin Galaxy A -sarja ja Applen mallit. Lähestyvä koulujen alku näkyi edullisten ja keskihintaisten Android-mallien noususuhdanteena. Tähän kategoriaan kuuluvat myös listalle kiivenneet haastajat OnePlus Nord CE 3 Lite ja Nokia C32.
Gigantin tilikausi 2022–2023 päätökseen: ”Poikkeuksellinen vuosi vaati sitkeyttä, mutta tiivisti työyhteisöä”7.7.2023 14:00:00 EEST | Tiedote
Gigantti julkaisi 30.4.2023 päättyneen tilikauden 2022–2023 tunnuslukunsa. Haastavaan vuoteen vaikuttivat niin heikentynyt markkina, inflaatio, kuin kuluttajien laimentunut luottamuskin. Säästö- ja tehostustoimenpiteiden vastapainoksi saatiin myös onnistumisia, kuten Black Friday -kampanja ja yritysmyynnin positiivinen kehitys.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme