HU: Ukrainan jälleenrakennuksen sekä puolustussektorin ja NATO-jäsenyyden mahdollisuudet yrityksille (muistutuskutsu)

Aika: ti 3.10. klo 10.00-11.00

Paikka: Teams

Tervetuloa kuulemaan ajankohtaisimmat uutiset Ukrainan jälleenrakennukseen liittyen; millaista apua tarvitaan nyt ja tulevaisuudessa. Tilaisuudessa saat mm. tuoreen markkinatutkimuksen Ukrainan infrahankkeista ja rakennetun ympäristön sektorista. Asiantuntijamme tiivistää tilaisuudessa julkaistavan raportin sisällön ja analysoi sen merkitystä suomalaisille yrityksille.

Toinen aiheemme käsittelee puolustussektoria ja Suomen NATO-jäsenyyttä; millaisia mahdollisuuksia NATO tuo suomalaisyrityksille niin innovaatioiden, hankintojen kuin vienninkin saralla? Tilaisuudessa kuulet ajankohtaiset uutiset Suomen ja suomalaisyritysten osallistumisesta NATON DIANA-kiihdyttämöihin.

Tilaisuuden ohjelma:

• Ukrainan jälleenrakennus // johtaja Reijo Kangas
  • Puolustussektori ja NATO-jäsenyys // erityisasiantuntija Paavo Heiskanen
  • Keskustelu ja kysymyksiä

Ilmoittautuminen tilaisuuteen viimeistään 2.10. kello 15.00 sähköpostitse (tomi.korhonen@businessfinland.fi)

Ilmoittautuneille lähetetään linkki tilaisuuteen ja osallistuneet saavat myös tilaisuudessa jaettavan materiaalin. Puhujia on myös mahdollista haastatella.

Lämpimästi tervetuloa mukaan!

New leading companies: Kempower, Patria, Valio and Wärtsilä16.2.2024 07:58:00 EET | Press release

Business Finland has made positive funding decisions for four companies, which commit to significantly increase their own and their partners' research, development and innovation (RDI) investments in Finland. The companies that won the challenge competition for leading companies (Veturi in Finnish) are drivers of change in their own industries, i.e. in the electrification of traffic, defense technology, food system renewal and energy production.

Uusia veturiyrityksiä valittu: Kempower, Patria, Valio ja Wärtsilä16.2.2024 07:57:00 EET | Tiedote

Business Finland on päättänyt rahoittaa neljää yritystä, jotka sitoutuvat veturiyrityksinä kasvattamaan merkittävästi omia ja kumppaniensa tutkimus-, kehitys- ja innovaatiotoiminnan (TKI) investointeja Suomessa. Vetureiden haastekilpailun voittaneet yritykset ovat muutoksen ajureita omilla toimialoillaan eli liikenteen sähköistämisessä, puolustusteknologiassa sekä ruokajärjestelmän uudistamisessa ja energiantuotannossa.

Saksalaiset haluavat tuntea tuhansien järvien maan läpikotaisin14.2.2024 07:43:20 EET | Tiedote

Viime vuonna saksalaiset olivat suurin kansainvälinen matkailijoiden ryhmä Suomessa yöpymisillä mitattuna. Land der tausend Seen (tuhansien järvien maa) on lähes sata vuotta jatkuneen Suomi-markkinoinnin seurauksena iskostunut Suomen tunnetuimmaksi asiaksi Saksaksi. Nykyään saksalaisia matkailijoita houkuttaa Suomeen järvien lisäksi paikallinen elämäntapa ja onnellisuus. Nousevia trendejä ovat uniikit majoitukset, suomalaisen dekkarikirjallisuuden buumi sekä työn ja loman yhdistäminen yleistyneiden etätyömahdollisuuksien myötä.