Vihreät asetti lisää kuntavaaliehdokkaita Helsingissä

Helsingin Vihreät on asettanut 15 uutta ehdokasta kevään 2025 kuntavaaleihin.

“Tulevaisuuden Helsingissä mahdollisuuksia on vielä enemmän kuin tänään. Me uskomme tulevaisuuteen, koska tiedämme, että siihen on mahdollista vaikuttaa. Helsingissä, jonka eteen me vihreät teemme työtä, jokainen voi elää omannäköistään elämää. Tulevissa kuntavaaleissa on kyse juuri tästä, ja tarvitsemme parhaan mahdollisen ehdokasjoukon mahdollisuuksien Helsinkiä toteuttamaan”, sanoo Helsingin Vihreiden puheenjohtaja Salla Merikukka

Vihreät asetti 15 ehdokasta, joista kuluvalla valtuustokaudella valtuustoryhmässä toimii Fatim Diarra. Ehdokkaiksi asetettiin Martin Aalto, Anne-Mari Aalto-Samateh, Emil Aarnio, Fatim Diarra, Mojibur Doftori, Robert Ellmén, Oona Foster, Kristiina Karhos, Juha Karhu, Hanna Kosonen, Outi Lindqvist, Joanna Lukkarila, Sonja Naalisvaara, Sameli Sivonen ja Vera Tattari.

Vihreiden tavoitteena kevään 2025 kuntavaaleihin Helsingissä on paitsi täysi, myös monipuolinen lista, joka kuvastaa koko kirjoa helsinkiläisiä.

Helsingin Vihreät tulee nimeämään kuntavaaleihin yhteensä 127 ehdokasta. Seuraavan kerran ehdokkaita nimetään ylimääräisessä yhdistyksen kokouksessa 10.9.2024. Kuntavaalit käydään 13.4.2025.

Kaikki nimetyt ehdokkaat löytyvät täältä

Helsingin Vihreät: Joukkoliikenteen lipun hintoja tulee laskea, ei nostaa17.6.2024 10:13:00 EEST | Tiedote

Petteri Orpon oikeistohallituksen korotukset joukkoliikenteen arvonlisäveroon aiheuttavat Helsingin seudun joukkoliikenteessä poikkeuksellisen kovan paineen nostaa lipunhintoja. HSL ilmoitti viime viikolla, että suunnittelee jopa kahdeksan prosentin korotuksia lippujen hintoihin. Tämän myötä AB-alueen kausilipun hinta nousisi nykyisestä 66,60 eurosta noin 72 euroon. “Vihreät eivät tule kannattamaan tällaisia joukkoliikenteen lippujen hintojen korotuksia”, toteaa vihreän valtuustoryhmän puheenjohtaja Amanda Pasanen. “Kokoomusjohtoinen hallitus on tehnyt arvovalinnan ja käyttänyt satoja miljoonia kaikkien veronmaksajien rahoja autoilun tukemiseen samaan aikaan kun se tekee joukkoliikenteestä kalliimpaa. Tämä on erityisen törkeää aikana, jolloin monien pienituloisten ihmisten arjen kustannukset ovat yleisen elinkustannusten nousun myötä jo todella korkealla. Valtion tulee korvata joukkoliikenteen arvonlisäveron nosto HSL:lle”, Pasanen vaatii. “Joukkoliikenteen käyttäjiä on erityisen paljo