Näin suomalaiset Lidl Plus -käyttäjät poikkeavat muista eurooppalaisista
Lidlin etuohjelma Lidl Plus mullistui vuoden alussa. Uudistuksen jälkeen Lidl Plus -sovellus on saanut yli 300 000 uutta latausta ja asiakkaiden ansaitsemat bonusedut ovat kasvaneet 160 prosenttia. Rahakupongit ovat käytössä vain Suomessa, ja suomalaiset poikkeavat etuohjelman käyttäjinä muista Euroopan maista monella tapaa.
Reilu neljä vuotta sitten Lidl toi oman kanta-asiakasohjelmansa suomalaisille. Tämän vuoden alussa etuohjelma uudistui ja käyttöön tuli bonusjärjestelmä, jossa asiakas voi saada jopa 10 prosenttia bonusta. Rahabonukset ovat suomalainen erikoisuus; vastaavaa ei ole tarjolla minkään muun maan Lidl Plus -etuohjelmassa.
– Bonusjärjestelmämme ja rahakupongit ovat täysin poikkeuksellisia. Näin suurta rahallista etua, jossa asiakas voi saada vuodessa jopa 1200 euroa ostorahaa Lidliin, ei ole saatavilla missään muussa Lidl-maassa. Halusimme tuoda bonusjärjestelmän ja rahakupongit suomalaisille, sillä suomalaiset ovat kanta-asiakasuskollista väkeä ja suomalaisille tällaiset edut ovat erityisen tärkeitä. Näin voimme sitouttaa asiakkaitamme entistä vahvemmin, kertoo markkinoinnin ja kampanjoinnin johtaja Meri Aalto.
Bonusjärjestelmän vaikutukset näkyvät selkeästi Lidl Plus -etuohjelman suosiossa sekä asiakkaiden tekemissä säästöissä. Sovellus on saanut yli 300 000 uutta latausta, ja esimerkiksi heinäkuussa sovellusta ladattiin 33 prosenttia enemmän kuin vuoden 2023 heinäkuussa. Asiakkaat ovat tehneet isommin säästöjä: bonuskuponkien kautta tehdyt säästöt ovat kasvaneet 160 prosenttia.
– Lidl Plus -etuohjelmasta on tullut aiempaa suositumpi ja se löytyy yhä useamman suomalaisen taskusta. Etuohjelmassa on paljon erilaisia etuja ja ominaisuuksia, mutta bonuskupongit ovat sovelluksen suosituin etu. Niiden kautta suomalaiset ovatkin tehneet miljoonia euroja säästöjä, Aalto kertoo.
Suomalaiset rakastavat digikuitteja ja kumppanietuja
Etuohjelman ytimessä ovat viikoittain vaihtuvat etukupongit, joilla kaikki sovelluksen käyttäjät saavat alennusta valikoiduista tuotteista. Pelillisyyttä sovellukseen tuo jokaisesta ostoskerrasta ansaittu raaputuskuponki tai ruletti, josta paljastuu alennuskuponki. Suomessa raaputuskupongista ja ruletista saa aina oikean edun, kun taas muissa maissa rulettia pyörittäessä voi joskus käydä myös huono tuuri ja jäädä ilman etua.
Sovelluksessa on myös kokeiltu erilaisia ominaisuuksia, joista on sittemmin luovuttu.
– Olemme rohkeasti testanneet erilaisia etuja, sillä haluamme löytää suomalaisille optimoidut edut ja tarjota suomalaisille parhaan mahdollisen etuohjelman. Ajatuksena on, että Lidl Plus tarjoaa parhaat edut ja ominaisuudet, ja turhat rönsyt on karsittu pois, Aalto kertoo.
Yksi erityisesti suomalaisten arvostama ominaisuus on digikuitti. Digikuitin voi ottaa sovelluksessa käyttöön, ja sen aktivointi on täällä poikkeuksellisen suosittua muihin maihin verrattuna.
– Suomalaiset ovat tottuneita digikäyttäjiä ja digitaalisuus on täällä arkipäivää. Muissa Lidl-maissa digikuitti ei ole saavuttanut samanlaista suosiota kun Suomessa. Säästämmekin vuosittain yli 12 miljoonaa paperikuittia, kun iso osa asiakkaista valitsee digikuitin, Aalto kertoo.
Myös sovelluksessa tarjolla olevia kumppanietuja hyödynnetään Suomessa muita maita ahkerammin. Tarjolla on etuja esimerkiksi puhelinliittymiin, sähkösopimuksiin sekä tapahtuma- ja äänikirjapalveluihin. Myös hautauspalveluista tai hautakivestä voi saada alennusta.
– Kumppanietujen suosio on Suomessa poikkeuksellista verrattuna muihin Lidl-maihin. Datamme mukaan kuitenkin on paljon käyttäjiä, jotka näitä eivät ole löytäneet. Kannustankin tutustumaan, mitä kaikkea sieltä löytyykään! Aalto kertoo.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Lidlin viestintä
Puh:(09) 23456 400media@lidl.fiTietoa julkaisijasta
Lidl on yksi Euroopan suurimmista päivittäistavaraketjuista. Suomessa 20 vuotta toimineessa ketjussa työskentelee noin 5600 henkilöä. Yli 200 myymälän verkosto ulottuu Hangosta Sodankylään ja tavarantoimitukset myymälöihin hoidetaan Janakkalassa, Laukaassa ja Järvenpäässä sijaitsevista jakelukeskuksista. Lisätietoa tuotteista ja ajankohtaisista tarjouksista löytyy Lidl Plus -etusovelluksesta tai osoitteessa lidl.fi. Lisätietoja yrityksestä osoitteessa corporate.lidl.fi. Lidlin tiedotteet voi tilata suoraan sähköpostiin täältä.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Lidl Suomi
Yli miljoona ilmaista tuotetta lunastettiin Lidlin paistopistetempauksessa – suosituin tuote vegaaninen4.10.2024 09:57:13 EEST | Tiedote
Lidl teki syyskuussa kaikkien aikojen herkkutempauksen: Lidl Plus -etuohjelmaan lanseerattiin kampanja, jossa asiakas pystyi parhaimmillaan saamaan joka päivä kupongin ilmaiseen paistopistetuotteeseen. Kampanja oli asiakkaiden keskuudessa suosittu, ja ilmaisia paistopistetuotteita haettiin Lidlistä yli miljoona. Suosituin tuote asiakkaiden keskuudessa oli omenatasku, joka sopii myös vegaaniseen ruokavalioon.
Lidl panostaa ilmastotyöhön ja tavoittelee nettonollaa 2050 mennessä3.10.2024 07:36:00 EEST | Tiedote
Lidl panostaa kunnianhimoiseen ilmastotyöhön toimitusketjuissaan ja sitoutuu nettonolla-tavoitteeseen vuoteen 2050 mennessä. Lidlin vahva sitoutuminen kestävään liiketoimintaan ja ilmastotyöhön on osa ketjun kansainvälistä ilmastostrategiaa. Kansainvälisesti Lidl on jo pystynyt vähentämään kasvihuonepäästöjään 52 prosentilla vuoteen 2019 verrattuna.
Lidl avaa 205. myymälänsä – Tuusulan Hyrylässä vietetään avajaisia 3.10.2.10.2024 10:15:00 EEST | Tiedote
Lidl avaa 205. myymälänsä torstaina 3.10. Tuusulan Hyrylään. Kiinteistöä on remontoitu vuoden alusta saakka uusimman ilmeen mukaiseksi Lidl-myymäläksi, joka käyttää ainoastaan uusiutuvalla energialla tuotettua sähköä. Odotetun myymälän avajaisia juhlitaan 3.10. aamukahdeksasta alkaen.
Lidl ottaa käyttöön 20 prosentin alennuksen punalappuihin1.10.2024 13:41:28 EEST | Tiedote
Punalaputettujen tuotteiden osto on valtavirtaistunut ja on nykyisin arkipäivää. Lidl laittaa tuotteet alennukseen poikkeuksellisen aikaisin: monien kylmätuotteiden kohdalla jo kuusi päivää ennakkoon tai kuivatuotteen kohdalla jopa monta kuukautta ennakkoon. Lokakuun alusta alkaen näiden tuotteiden alennus on ensin 20 prosenttia, ja osa tuotteista saa viimeisenä myyntipäivänä 50 prosentin alennuksen.
Hinnat ja halvin ruokakauppa kiinnostavat – entäpä vastuullisuus? Mikä ruokakauppa on reiluin?30.9.2024 13:15:00 EEST | Tiedote
Hinnat kiinnostavat kuluttajia ja kilpailu halvimmasta ruokakaupasta käy kiivaana. Kiinnostaako vastuullisuus samaan tapaan kuluttajia, ja miksi reiluimmasta ruokakaupasta ei tehdä samaan tapaan vertailuja kuin halvimmasta ruokakaupasta? Jos halvimman ostoskorin sijaan vertaillaan reiluinta ostoskoria, mikä ruokakauppa on voittaja?
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme