Kanta-Hämeen keskussairaala siirtyy älypuhelinten käyttöön DECT-puhelinverkosta luopumisen myötä
Kanta-Hämeen keskussairaalassa tehdään merkittävä teknologinen uudistus, kun perinteinen DECT-puhelinverkko poistuu käytöstä ja sen tilalle otetaan käyttöön älypuhelimet. Tämä siirtymä parantaa sairaalan sisäistä viestintää ja edistää uuden teknologian käyttöä osana sairaalan päivittäisiä toimintoja.
Kanta-Hämeen keskussairaalassa tehdään merkittävä teknologinen uudistus, kun perinteinen DECT-puhelinverkko poistuu käytöstä ja sen tilalle otetaan käyttöön älypuhelimet. Tämä siirtymä parantaa sairaalan sisäistä viestintää ja edistää uuden teknologian käyttöä osana sairaalan päivittäisiä toimintoja.
Nykyiset DECT-puhelimet eivät vastaa tulevaisuuden viestintätarpeita, eikä Ahveniston sairaalan uusiin tiloihin rakenneta vastaavaa puhelinverkkoa. Siirtyminen älypuhelimiin tarjoaa sairaalan henkilökunnalle joustavamman ja monipuolisemman työkalun. Tämä mahdollistaa tehokkaampien ratkaisujen ja sovellusten käyttöönoton, mikä sujuvoittaa sairaalan toimintoja ja parantaa palveluiden laatua.
Uudistuksen tavoitteena on parantaa viestintää sairaalan sisällä ja mahdollistaa uusien sovellusten, kuten potilaskuljetus- ja siivouspyyntöjen sähköisen hallinnan, käyttöönoton. Älypuhelinten avulla henkilöstö saa käyttöönsä laajasti erilaisia viestintätyökaluja, kuten pikaviestipalveluita ja sähköpostin. Tämä tehostaa päivittäisiä työprosesseja ja parantaa työn sujuvuutta.
Muutoksen kohderyhmänä ovat sairaalan henkilökunta, joka käyttää puhelimia päivittäisessä työssään, mukaan lukien tukipalveluiden, kuten potilaskuljetuksen ja siivouksen työntekijät. Myös puhelinvaihteen toimintaa sopeutetaan vastaamaan uusia teknologisia ratkaisuja. Tämä laaja muutos parantaa koko sairaalan viestintä- ja palveluketjuja. Älypuhelimet otetaan käyttöön ennen Kanta-Hämeen keskussairaalan siirtymistä uusiin tiloihin Ahvenistolle. Muutoksen onnistuminen varmistetaan perusteellisella testauksella. Käyttäjäryhmien tarpeet kartoitettiin jo syksyllä 2022 työpajoissa, joissa tunnistettiin älypuhelinten minimivaatimukset.
Muutoksessa ovat mukana Kanta-Hämeen hyvinvointialueen teknologia- ja viestintätiimit, puhelinvaihteen henkilökunta sekä IT-osasto. Käyttäjien kokemuksia ja palautetta on hyödynnetty suunnittelussa aktiivisesti työpajojen kautta, jotta laitteet ja sovellukset vastaavat sairaalan tarpeita. Älypuhelimet tarjoavat perustan laajemmille digitaalisen viestinnän ja palveluiden kehittämiselle. Tulevaisuudessa hyödynnetään entistä enemmän esimerkiksi INTO-hankkeessa kehitettyjä sovelluksia, jotka tukevat sairaalan operatiivista toimintaa. Uusien sovelluksien käyttöönottoaikataulu vahvistuu testauksen edetessä. Pikaviestisovellukset ja muut älykkäät viestintäratkaisut parantavat henkilöstön välistä viestintää ja työn sujuvuutta. Tämä muutos on osa laajempaa digitalisaatiota, joka valmistelee Kanta-Hämeen keskussairaalaa tulevaisuuden haasteisiin ja mahdollisuuksiin.
Yhteyshenkilöt
Johanna RauhalaICT-palvelupäällikkö
johanna.rauhala@omahame.fiJuha PerovuoLeading Consultant
juha.perovuo@nhg.fiTilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Oma Häme
Blogi: Hyvinvointialueen toiminnan ja talouden johtaminen nykyisessä rahoitusjärjestelmässä on vaikeaa3.10.2024 14:17:56 EEST | Tiedote
Rahoitus- ja investointijohtaja Petrus Kukkonen avaa blogissaan tarveperusteisen rahoituksen haasteita.
Kanta-Hämeen keskussairaalan verkkosivut siirtyivät Oma Hämeen sivustolle3.10.2024 12:38:57 EEST | Tiedote
Kanta-Hämeen keskussairaalan verkkosivut ovat nyt osa Oma Hämeen laajempaa verkkosivustoa. Tämä muutos on osa hyvinvointialueen digitaalisten palveluiden kehittämistä ja tähtää asiakaslähtöisempään, helppokäyttöisempään ja kustannustehokkaampaan ratkaisuun. Kaikki Kanta-Hämeen hyvinvointialueen palvelut löytyvät jatkossa yhdestä ja samasta paikasta.
Yhteistoimintaneuvottelut ikäihmisten asumispalveluissa ovat päättyneet2.10.2024 16:38:39 EEST | Tiedote
Neuvottelut koskivat noin 110 työntekijää, joiden kaikkien työsuhde jatkuu.
Oma Häme avaa selviämisaseman Hämeenlinnaan2.10.2024 15:08:23 EEST | Tiedote
Selviämisasemaa pilotoidaan poliisin tiloissa talven aikana.
Suun terveydenhuollonpalveluissa 9.10.2024 alkaen kaksi Ensilinjanumeroa2.10.2024 10:02:21 EEST | Tiedote
Oma Hämeessä suun terveydenhuollossa yhtenäistetään puhelinnumerot 9.10.2024 alkaen, jonka myötä puhelinnumerot muuttuvat. Jatkossa suun terveydenhuollon palveluihin on kaksi yhteistä numeroa, jonka kautta palveluun otetaan yhteyttä. Vanhat puhelinnumerot hammashoitoloihin poistuvat käytöstä samaan aikaan.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme