Vuoden brändi -kilpailu on alkanut – ehdota omaa suosikkibrändiäsi

Jaa

Yleisö voi ehdottaa suosikkibrändiään Keskuskauppakamarin Vuoden brändi -kilpailuun. Ehdotuksia voi lähettää 30.11.2024 asti Keskuskauppakamarin nettisivuilla. 

Keskuskauppakamarin johtava asiantuntija (IPR ja digitalisaatio) Minna Aalto-Setälä.
Keskuskauppakamarin johtava asiantuntija (IPR ja digitalisaatio) Minna Aalto-Setälä. Kuva: Elmo Eklund / Keskuskauppakamari

Yleisö voi ehdottaa Vuoden brändi -kilpailuun haluamansa yrityksen tai organisaation brändiä. Riittää, että itse pitää ehdottamastaan brändistä. Ehdotuksen voi lähettää täällä

Kilpailun voittaja julkistetaan 6.5.2025 Keskuskauppakamarin Suuri brändipäivä -tilaisuudessa. 

Kilpailun tarkoituksena on kehittää suomalaista brändiosaamista ja kannustaa suomalaisia yrityksiä pitkäjänteiseen brändityöhön. Kilpailussa brändiä arvioidaan muun muassa brändin tarinan, asiakaskokemuksen, innovatiivisuuden, suojauksen ja viestinnän perusteella. Voittajan valitsee brändityön ja immateriaalioikeuksien ammattilaisista koostuva asiantuntijaraati. 

“Brändin merkitys liiketoiminnalle kasvaa koko ajan. Se lisää tunnettuutta, tehostaa viestintää ja auttaa erottamaan brändin haltijan tuotteet kilpailijoiden vastaavista tuotteista. Brändi auttaa, kun pyritään hankkimaan uusia asiakkaita mutta myös sen avulla voidaan pitää kiinni olemassa olevista asiakkaista. Brändi suojaa myös vaikeuksissa, sillä kun yritys tekee virheitä tai se joutuu sosiaalisen median riepoteltavaksi, hyvä brändi tukee ja helpottaa hankalan ajan yli pääsemisessä”, sanoo Keskuskauppakamarin johtava asiantuntija Minna Aalto-Setälä. 

Vuoden brändi -kilpailu ei ole mainoskilpailu, vaan brändejä tarkastellaan laajalti myös brändin ja oikeudellisen suojaamisen näkökulmasta. Osa kilpailun asiantuntijaraadin jäsenistä on IPR-asioihin erikoistuneita ammattilaisia, osa edellisten vuosien voittajabrändien edustajia.

Vuoden brändi -palkinto on aikaisemmin myönnetty Elovenalle vuonna 2024, Genelecille 2023, Lapuan Kankureille 2022, Ylelle 2021 ja Marimekolle 2019. 

Yhteyshenkilöt

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Keskuskauppakamari

Keskuskauppakamari: Suomessa tarvitaan kasvua tukeva veroreformi – työn verotusta kevennettävä reilusti ja yhteisöverokanta laskettava 18 prosenttiin4.12.2024 06:50:00 EET | Tiedote

Keskuskauppakamari ehdottaa veroreformissaan työn verotuksen yleistä keventämistä yhdellä prosenttiyksiköllä sekä marginaaliverokantojen reilua alentamista. Lisäksi Keskuskauppakamarin mukaan Suomen kilpailukyvyn parantamiseksi yhteisöverokanta tulisi alentaa 18 prosenttiin. Yrittämisen ja omistamisen edellytyksiä voidaan parantaa osinkoverotusta kehittämällä ja perintövero poistamalla.

Elintarvikeketjun kauppatapalautakunnalta suositus sopimussakon käyttämisestä elintarvikeketjun sopimuksissa3.12.2024 09:54:55 EET | Tiedote

Elintarvikeketjun kauppatapalautakunta on antanut suosituksen sopimussakon käyttämisestä elintarvikeketjun sopimuksissa. Lautakunta korostaa elintarvikeketjun toimijoille, että sopimussakkomääräys voidaan sitoa vain sopimusrikkomukseen. Sopimussakkoehtoa käytettäessä lautakunta suosittaa sopimaan siitä, onko sopimussakko ainoa seuraamus sopimusrikkomuksesta vai voiko sen lisäksi tulla muita seuraamuksia.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye