Vuoden brändi -kilpailu on alkanut – ehdota omaa suosikkibrändiäsi

Jaa

Yleisö voi ehdottaa suosikkibrändiään Keskuskauppakamarin Vuoden brändi -kilpailuun. Ehdotuksia voi lähettää 30.11.2024 asti Keskuskauppakamarin nettisivuilla. 

Keskuskauppakamarin johtava asiantuntija (IPR ja digitalisaatio) Minna Aalto-Setälä.
Keskuskauppakamarin johtava asiantuntija (IPR ja digitalisaatio) Minna Aalto-Setälä. Kuva: Elmo Eklund / Keskuskauppakamari

Yleisö voi ehdottaa Vuoden brändi -kilpailuun haluamansa yrityksen tai organisaation brändiä. Riittää, että itse pitää ehdottamastaan brändistä. Ehdotuksen voi lähettää täällä

Kilpailun voittaja julkistetaan 6.5.2025 Keskuskauppakamarin Suuri brändipäivä -tilaisuudessa. 

Kilpailun tarkoituksena on kehittää suomalaista brändiosaamista ja kannustaa suomalaisia yrityksiä pitkäjänteiseen brändityöhön. Kilpailussa brändiä arvioidaan muun muassa brändin tarinan, asiakaskokemuksen, innovatiivisuuden, suojauksen ja viestinnän perusteella. Voittajan valitsee brändityön ja immateriaalioikeuksien ammattilaisista koostuva asiantuntijaraati. 

“Brändin merkitys liiketoiminnalle kasvaa koko ajan. Se lisää tunnettuutta, tehostaa viestintää ja auttaa erottamaan brändin haltijan tuotteet kilpailijoiden vastaavista tuotteista. Brändi auttaa, kun pyritään hankkimaan uusia asiakkaita mutta myös sen avulla voidaan pitää kiinni olemassa olevista asiakkaista. Brändi suojaa myös vaikeuksissa, sillä kun yritys tekee virheitä tai se joutuu sosiaalisen median riepoteltavaksi, hyvä brändi tukee ja helpottaa hankalan ajan yli pääsemisessä”, sanoo Keskuskauppakamarin johtava asiantuntija Minna Aalto-Setälä. 

Vuoden brändi -kilpailu ei ole mainoskilpailu, vaan brändejä tarkastellaan laajalti myös brändin ja oikeudellisen suojaamisen näkökulmasta. Osa kilpailun asiantuntijaraadin jäsenistä on IPR-asioihin erikoistuneita ammattilaisia, osa edellisten vuosien voittajabrändien edustajia.

Vuoden brändi -palkinto on aikaisemmin myönnetty Elovenalle vuonna 2024, Genelecille 2023, Lapuan Kankureille 2022, Ylelle 2021 ja Marimekolle 2019. 

Yhteyshenkilöt

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Keskuskauppakamari

Mainonnan eettinen neuvosto antoi huomautuksen tekoälyllä toteutetulle mainokselle2.1.2025 10:08:20 EET | Tiedote

Mainonnan eettinen neuvosto (MEN) on ensimmäistä kertaa antanut lausunnon yksinomaan tekoälyllä toteutetusta mainoksesta. Tekoäly oli paitsi tehnyt mainoksen niin myös valinnut mainoksen mainospaikan, joka oli Tinder-seuranhakupalvelualusta. Lastenlehden mainos oli hyvän tavan vastainen Tinder-alustalla esitettynä, kun otettiin huomioon mainoksen kuva, teksti ja sen sijoittelu sekä esittämisympäristö. Mainoksen ilmaisu ”Ajanvietettä 7-12v…” yhdistyi Tinder-alustalla esitettynä hämmentävästi lapsen kuvaan. Alustan teksti ”X Pitkäaikaista kumppania” mainoksen yläpuolella loi osaltaan mainosta nopeasti silmäilemällä mielikuvan siitä, että kysymys olisi seuranhakuilmoituksesta. Mainostaja sai huomautuksen. MEN painotti, että markkinoijan huolellisuusvelvoitekorostuu, kun se käyttää tekoälysovelluksia, mainosverkkoja ja algoritmeja.

Keskuskauppakamari: Yritykset tarttuvat ilmastotoimiin kun saavat konkreettista apua – energiansäästö, vihreämmät hankinnat, logistiikan järkevöittäminen tärkeimpiä tekoja31.12.2024 09:00:00 EET | Tiedote

Yritykset tarttuvat kyllä ilmastotoimiin, mutta etenkin pienet ja keskisuuret yritykset tarvitsevat konkreettisia neuvoa ja tukea aloittamiseen. Keskuskauppakamarin kyselyyn vastanneista yrityksistä 88 prosenttia vastasi tarttuneensa käytännön toimiin saatuaan oppia hiilijalanjäljen laskentaan.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye