Palvelukeskuksissa ja sisätautien poliklinikalla edelleen tyytyväisimmät asiakkaat
Sosiaali- ja terveyspalvelujen suositteluindeksi on pysynyt korkealla tasolla: NPS-suositteluindeksi on edelleen 62. Korkeimmat suosittelulukemat saimme jälleen palvelukeskuksissa ja sisätautien poliklinikalla. Olemme myös saaneet kiitosta korona- ja influenssarokotusten järjestelyistä.
Sosiaali- ja terveyspalvelujen asiakkaista 74 prosenttia suosittelee saamaansa palvelua. Erityisen tyytyväisiä asiakkaita löytyy jälleen palvelukeskuksista ja sisätautien poliklinikalta. Palvelukeskusten NPS-suositteluindeksi on 81 ja sisätautien poliklinikan 86. Molemmat ovat nousseet alkuvuoden 2024 mittauksista.
Korona- ja kausi-influenssarokotusten järjestelyt ovat saaneet tänä vuonna paljon kiitosta sujuvuudesta. Rokotusaikoja on voinut varata Maisa-asiakasportaalissa, ja ajanvarausvuorot oli ikäryhmittäin porrastettu. Maisaa käyttää jo lähes 90 prosenttia sosiaali- ja terveyspalveluiden käyttäjistä. Maisaa koskevien asiakaspalautteiden pohjalta on selkeytetty esimerkiksi ajanvaraukseen ja ilmoitusasetuksiin liittyviä ohjeita.
Palautelähtöinen työskentely tuo hyötyjä asiakkaille
Perhe- ja sosiaalipalveluissa käytetään palautelähtöistä työskentelymallia, jossa mitataan asiakkaan hyvinvointia ja kokemusta yhteistyöstä ammattilaisen kanssa. Asiakkaan antaman palautteen perusteella muokkaamme tapaamisia niin, että asiakas saa niistä mahdollisimman paljon hyötyä. Jo 550 ammattilaista on käyttänyt toimintamallia asiakastyössä yli 5000 asiakkaan kanssa.
Asiakkaan, potilaan ja läheisen vaaratapahtumailmoitus nyt käytössä
Jos omassa tai läheisen hoidossa tai palvelussa on tapahtunut virhe, epäkohta tai läheltä piti -tilanne, kannattaa ottaa asia heti puheeksi henkilökunnan kanssa. Asiakkailla on nyt myös mahdollisuus tehdä asiasta vaaratapahtumailmoitus. Asiakkaiden ja potilaiden kokemukset palvelusta ja hoidosta ovat merkittävä osa asiakas- ja potilasturvallisuuden kehittämistä ja laadun seurantaa.
Lue lisää vaaratapahtumailmoituksesta verkkosivuiltamme
Sotebotti Hester on sosiaali- ja terveyspalvelujen yhteinen chatbot
Sotebotti Hester neuvoo helsinkiläisiä sosiaali- ja terveyspalveluihin liittyvissä kysymyksissä ympäri vuorokauden. Hesterin kautta pääsee myös keskustelemaan ammattilaisen kanssa. Hester löytyy verkkosivujemme oikeasta alalaidasta. Sotebotti Hesterin kanssa asiakkaamme kävivät tammi-syyskuun aikana yli 34 000 keskustelua. Muissa chat-palveluissamme istuntoja oli yli 17 000. Koulutamme Sotebotti Hesteriä jatkuvasti: mitä enemmän asiakkaamme kysyvät Hesteriltä, sitä paremmin se oppii palvelemaan helsinkiläisiä jatkossa.
Tutustu raportteihin
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Jaana Juutilainen-SaariViestintä- ja osallisuuspäällikkö
Puh:09 310 42240jaana.juutilainen-saari@hel.fiOuti HuidaPalvelu- ja henkilöstöviestintäpäällikkö
Puh:09 310 27979outi.huida@hel.fiHelsingin kaupunki, sosiaali-, terveys- ja pelastustoimiala
Hyvinvointia, terveyttä ja turvallisuutta helsinkiläisille yhteistyöllä ja vahvalla osaamisella
Toinen linja 4A
PL 6000 00099 Helsingin kaupunki
09 310 5015 (vaihde)
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Helsingin kaupunki, sosiaali-, terveys- ja pelastustoimiala
Sosiaali-, terveys- ja pelastuslautakunnan päätöstiedote 10.12.10.12.2024 18:32:21 EET | Tiedote
Helsingin sosiaali-, terveys- ja pelastuslautakunnalla oli kokous tiistaina 10. joulukuuta 2024. Lautakunta päätti tässä kokouksessa muun muassa järjestöille ensi vuodelle myönnettävistä avustuksista. Kokouksen päätöstiedote on kaupungin verkkosivuilla. Lautakunta pitää vuoden viimeisen kokouksen viikon päästä tiistaina 17. joulukuuta. Lautakunta jatkaa tällöin toimialan vuoden 2025 toimintasuunnitelman ja tulosbudjetin käsittelyä.
Malmin sisätautien poliklinikka palvelee jälleen Malmin sairaalassa 10.12. alkaen9.12.2024 14:23:29 EET | Tiedote
Malmin sisätautien poliklinikka toimii tiistaista 10.12.2024 alkaen Malmin sairaalassa osoitteessa Talvelantie 6. Sisäänkäynti on sairaalan pääovesta.
Sosiaali-, terveys- ja pelastuslautakunnan 10.12. kokouksen ennakkotiedote5.12.2024 15:23:45 EET | Tiedote
Helsingin sosiaali-, terveys- ja pelastuslautakunnan kokous on tiistaina 10. joulukuuta klo 16.15. Lautakunta jatkaa järjestöille ensi vuodelle myönnettävien avustusten ja asiakasmaksujen korotusten käsittelyä. Lautakunta aloittaa myös vuoden 2025 toimintasuunnitelman ja tulosbudjetin käsittelyn.
Sosiaali- ja terveyspalvelut itsenäisyyspäivänä5.12.2024 12:13:29 EET | Tiedote
Helsinkiläiset saavat tarvitsemansa sosiaali- ja terveyspalvelut myös itsenäisyyspäivänä 2024.
Helsingin diabeteskeskus aloittaa toimintansa 4.12.29.11.2024 08:51:55 EET | Tiedote
Helsingin diabeteskeskus palvelee keskiviikosta 4. joulukuuta 2024 alkaen Herttoniemessä sekä Kalasataman ja Vuosaaren terveys- ja hyvinvointikeskuksissa.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme