Helsingin kaupunki, sosiaali-, terveys- ja pelastustoimiala

Palvelukeskuksissa ja sisätautien poliklinikalla edelleen tyytyväisimmät asiakkaat

Jaa

Sosiaali- ja terveyspalvelujen suositteluindeksi on pysynyt korkealla tasolla: NPS-suositteluindeksi on edelleen 62. Korkeimmat suosittelulukemat saimme jälleen palvelukeskuksissa ja sisätautien poliklinikalla. Olemme myös saaneet kiitosta korona- ja influenssarokotusten järjestelyistä.

Seniorit laulavat yhdessä.
Yhteislaulua Kampin palvelukeskuksessa. KUVA: Kaisa Sunimento Helsingin kaupunki

Sosiaali- ja terveyspalvelujen asiakkaista 74 prosenttia suosittelee saamaansa palvelua. Erityisen tyytyväisiä asiakkaita löytyy jälleen palvelukeskuksista ja sisätautien poliklinikalta. Palvelukeskusten NPS-suositteluindeksi on 81 ja sisätautien poliklinikan 86. Molemmat ovat nousseet alkuvuoden 2024 mittauksista.

Suositteluindeksi%20sosiaali-%2C%20ja%20terveyspalveluissa%2C%20kokonaistulos%20ajalta%201.1.-30.9.2024.%20NPS%2062%2C%20vastauksia%2083656.%20Suosittelijoita%2074%20prosenttia%2C%20neutraaleja%2011%20prosenttia%2C%20arvostelijoita%2015%20prosenttia.
Helsingin sosiaali- ja terveyspalvelujen suositteluindeksi tammi-syyskuussa 2024.

Korona- ja kausi-influenssarokotusten järjestelyt ovat saaneet tänä vuonna paljon kiitosta sujuvuudesta. Rokotusaikoja on voinut varata Maisa-asiakasportaalissa, ja ajanvarausvuorot oli ikäryhmittäin porrastettu. Maisaa käyttää jo lähes 90 prosenttia sosiaali- ja terveyspalveluiden käyttäjistä. Maisaa koskevien asiakaspalautteiden pohjalta on selkeytetty esimerkiksi ajanvaraukseen ja ilmoitusasetuksiin liittyviä ohjeita.

Palautelähtöinen työskentely tuo hyötyjä asiakkaille

Perhe- ja sosiaalipalveluissa käytetään palautelähtöistä työskentelymallia, jossa mitataan asiakkaan hyvinvointia ja kokemusta yhteistyöstä ammattilaisen kanssa. Asiakkaan antaman palautteen perusteella muokkaamme tapaamisia niin, että asiakas saa niistä mahdollisimman paljon hyötyä. Jo 550 ammattilaista on käyttänyt toimintamallia asiakastyössä yli 5000 asiakkaan kanssa.

Asiakkaan, potilaan ja läheisen vaaratapahtumailmoitus nyt käytössä

Jos omassa tai läheisen hoidossa tai palvelussa on tapahtunut virhe, epäkohta tai läheltä piti -tilanne, kannattaa ottaa asia heti puheeksi henkilökunnan kanssa. Asiakkailla on nyt myös mahdollisuus tehdä asiasta vaaratapahtumailmoitus. Asiakkaiden ja potilaiden kokemukset palvelusta ja hoidosta ovat merkittävä osa asiakas- ja potilasturvallisuuden kehittämistä ja laadun seurantaa.

Lue lisää vaaratapahtumailmoituksesta verkkosivuiltamme

Sotebotti Hester on sosiaali- ja terveyspalvelujen yhteinen chatbot

Sotebotti Hester neuvoo helsinkiläisiä sosiaali- ja terveyspalveluihin liittyvissä kysymyksissä ympäri vuorokauden. Hesterin kautta pääsee myös keskustelemaan ammattilaisen kanssa. Hester löytyy verkkosivujemme oikeasta alalaidasta. Sotebotti Hesterin kanssa asiakkaamme kävivät tammi-syyskuun aikana yli 34 000 keskustelua. Muissa chat-palveluissamme istuntoja oli yli 17 000. Koulutamme Sotebotti Hesteriä jatkuvasti: mitä enemmän asiakkaamme kysyvät Hesteriltä, sitä paremmin se oppii palvelemaan helsinkiläisiä jatkossa.

Tutustu raportteihin

Asiakaskokemuskatsaus, heinä-syyskuu 2024

Omavalvontaraportti, heinä-syyskuu 2024

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Helsingin kaupunki, sosiaali-, terveys- ja pelastustoimiala

Hyvinvointia, terveyttä ja turvallisuutta helsinkiläisille yhteistyöllä ja vahvalla osaamisella

Toinen linja 4A

PL 6000 00099 Helsingin kaupunki

09 310 5015 (vaihde)

www.hel.fi/sotepe

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Helsingin kaupunki, sosiaali-, terveys- ja pelastustoimiala

Sosiaali-, terveys- ja pelastuslautakunnan päätöstiedote 10.12.10.12.2024 18:32:21 EET | Tiedote

Helsingin sosiaali-, terveys- ja pelastuslautakunnalla oli kokous tiistaina 10. joulukuuta 2024. Lautakunta päätti tässä kokouksessa muun muassa järjestöille ensi vuodelle myönnettävistä avustuksista. Kokouksen päätöstiedote on kaupungin verkkosivuilla. Lautakunta pitää vuoden viimeisen kokouksen viikon päästä tiistaina 17. joulukuuta. Lautakunta jatkaa tällöin toimialan vuoden 2025 toimintasuunnitelman ja tulosbudjetin käsittelyä.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye