Palvelukeskuksissa ja sisätautien poliklinikalla edelleen tyytyväisimmät asiakkaat
Sosiaali- ja terveyspalvelujen suositteluindeksi on pysynyt korkealla tasolla: NPS-suositteluindeksi on edelleen 62. Korkeimmat suosittelulukemat saimme jälleen palvelukeskuksissa ja sisätautien poliklinikalla. Olemme myös saaneet kiitosta korona- ja influenssarokotusten järjestelyistä.
Sosiaali- ja terveyspalvelujen asiakkaista 74 prosenttia suosittelee saamaansa palvelua. Erityisen tyytyväisiä asiakkaita löytyy jälleen palvelukeskuksista ja sisätautien poliklinikalta. Palvelukeskusten NPS-suositteluindeksi on 81 ja sisätautien poliklinikan 86. Molemmat ovat nousseet alkuvuoden 2024 mittauksista.
Korona- ja kausi-influenssarokotusten järjestelyt ovat saaneet tänä vuonna paljon kiitosta sujuvuudesta. Rokotusaikoja on voinut varata Maisa-asiakasportaalissa, ja ajanvarausvuorot oli ikäryhmittäin porrastettu. Maisaa käyttää jo lähes 90 prosenttia sosiaali- ja terveyspalveluiden käyttäjistä. Maisaa koskevien asiakaspalautteiden pohjalta on selkeytetty esimerkiksi ajanvaraukseen ja ilmoitusasetuksiin liittyviä ohjeita.
Palautelähtöinen työskentely tuo hyötyjä asiakkaille
Perhe- ja sosiaalipalveluissa käytetään palautelähtöistä työskentelymallia, jossa mitataan asiakkaan hyvinvointia ja kokemusta yhteistyöstä ammattilaisen kanssa. Asiakkaan antaman palautteen perusteella muokkaamme tapaamisia niin, että asiakas saa niistä mahdollisimman paljon hyötyä. Jo 550 ammattilaista on käyttänyt toimintamallia asiakastyössä yli 5000 asiakkaan kanssa.
Asiakkaan, potilaan ja läheisen vaaratapahtumailmoitus nyt käytössä
Jos omassa tai läheisen hoidossa tai palvelussa on tapahtunut virhe, epäkohta tai läheltä piti -tilanne, kannattaa ottaa asia heti puheeksi henkilökunnan kanssa. Asiakkailla on nyt myös mahdollisuus tehdä asiasta vaaratapahtumailmoitus. Asiakkaiden ja potilaiden kokemukset palvelusta ja hoidosta ovat merkittävä osa asiakas- ja potilasturvallisuuden kehittämistä ja laadun seurantaa.
Lue lisää vaaratapahtumailmoituksesta verkkosivuiltamme
Sotebotti Hester on sosiaali- ja terveyspalvelujen yhteinen chatbot
Sotebotti Hester neuvoo helsinkiläisiä sosiaali- ja terveyspalveluihin liittyvissä kysymyksissä ympäri vuorokauden. Hesterin kautta pääsee myös keskustelemaan ammattilaisen kanssa. Hester löytyy verkkosivujemme oikeasta alalaidasta. Sotebotti Hesterin kanssa asiakkaamme kävivät tammi-syyskuun aikana yli 34 000 keskustelua. Muissa chat-palveluissamme istuntoja oli yli 17 000. Koulutamme Sotebotti Hesteriä jatkuvasti: mitä enemmän asiakkaamme kysyvät Hesteriltä, sitä paremmin se oppii palvelemaan helsinkiläisiä jatkossa.
Tutustu raportteihin
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Jaana Juutilainen-SaariViestintä- ja osallisuuspäällikkö
Puh:09 310 42240jaana.juutilainen-saari@hel.fiOuti HuidaPalvelu- ja henkilöstöviestintäpäällikkö
Puh:09 310 27979outi.huida@hel.fiHelsingin kaupunki, sosiaali-, terveys- ja pelastustoimiala
Hyvinvointia, terveyttä ja turvallisuutta helsinkiläisille yhteistyöllä ja vahvalla osaamisella
Toinen linja 4A
PL 6000 00099 Helsingin kaupunki
09 310 5015 (vaihde)
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Helsingin kaupunki, sosiaali-, terveys- ja pelastustoimiala
Sosiaali-, terveys- ja pelastuslautakunnan päätöstiedote 21.1.21.1.2025 18:28:49 EET | Tiedote
Helsingin sosiaali-, terveys- ja pelastuslautakunnalla oli kokous tiistaina 21. tammikuuta. Kokouksen päätöstiedote on kaupungin verkkosivuilla. Lautakunta kokoontuu seuraavan kerran 11.2.2024.
Sosiaali-, terveys- ja pelastuslautakunnan 21.1. kokouksen ennakkotiedote17.1.2025 13:06:10 EET | Tiedote
Helsingin sosiaali-, terveys- ja pelastuslautakunnan vuoden ensimmäinen kokous on tiistaina 21. tammikuuta klo 16.15.
Hammashoidon asiakkaiden tietoja on katsottu ilman syytä13.1.2025 15:00:00 EET | Tiedote
Helsingin suun terveydenhuollossa on tullut loppuvuodesta 2024 ilmi, että viisi työntekijää on katsonut asiakkaiden tietoja ilman perusteltua syytä. Tietoturvaloukkauksesta ilmoitetaan kirjeitse henkilöille, joita se koskee.
Helsingin perhehoito hakee uusia sijais-, vastaanotto- ja tukiperheitä13.1.2025 12:49:58 EET | Tiedote
Järjestämme torstaina 23.1.2025 infotilaisuuden, johon ovat tervetulleita kaikki perhehoidosta kiinnostuneet.
Stadin sote ja brankkari 6/2430.12.2024 10:20:05 EET | Tiedote
Sosiaali-, terveys- ja pelastustoimen vuodenvaihteen uutiskirje on täynnä mielenkiintoisia aiheita Helsingin sote- ja pelastuspalveluista.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme