720°

720 Degreesin tutkimus hyväksytty kahteen maailman merkittävimpään sisäilmakonferenssiin

Sisäilmavalvontaan erikoistuneen, suomalaisen kasvuyhtiö 720 Degreesin tutkimus ilmanvaihdon riittävyydestä on hyväksytty kahteen maailman merkittävimpään sisäilmakonferenssiin. ASHRAE-konferenssi kesäkuussa Houstonissa ja INDOOR AIR 2018 -konferenssi heinäkuussa Philadelphiassa kokoavat yhteen alan parhaimmat tutkijat.
Rick Aller, operatiivinen johtaja, 720 Degrees

Molemmissa konferensseissa esiteltävä tutkimus on tilastollinen analyysi ilmanvaihdon toiminnan arviointiin toimistoympäristössä. Tutkimuksessa on käytetty toimistotiloista kerättyä pysyvän sisäilmavalvonnan mittausaineistoa. Käytännössä tutkimuksen tuloksia voidaan hyödyntää ilmanvaihdon toimivuuden ja työskentelyolosuhteiden arvioinnissa. Helmikuussa 720 Degrees esimerkiksi arvioi, että huonosta sisäilmasta kertyy suomalaisyrityksille satojen miljoonien eurojen kustannukset vuosittain.

– Kutsut puhujiksi molempiin tapahtumiin osoittavat, että kykenemme tekemään merkityksellistä ja kansainvälisesti kiinnostavaa uutta tutkimusta. Parin kymmenen työntekijän kasvuyhtiölle saavutus on todella kova, operatiivinen johtaja Rick Aller sanoo.

– Kiitos tästä onnistumisesta kuuluu erityisesti tiimimme maailmanluokan tutkijoille ja data-analyytikoille. Tutkija Ulla Haverinen-Shaughnessy tunnetaan jo maailmalla, mutta nyt myös Samy Clinchardin ja Salvatore della Vecchian tekemä työ datan analysoinnin parissa pääsee esiin kansainvälisesti, Aller jatkaa.

Tutkimuksissaan yritys yhdistää uusimman tiedon sisäilmasta, ilmanvaihdosta ja big datasta. 720 Degrees esittelee tutkimustuloksiaan myös Sisäilmastoseminaarissa 15. maaliskuuta.

Tietoa konferensseista:

ASHRAE (American Society of Heating, Refrigerating and Air-Conditioning Engineers) on 1894 perustettu asiantuntijoiden järjestö, jonka kehittämät standardit ovat merkittävimpien sisäilmastoon ja ilmanvaihtoon liittyvien standardien myös Suomessa ja muualla maailmassa.

INDOOR AIR on vuodesta 1978 järjestetty tapahtuma, joka kokoaa parin vuoden välein sisäilmaan erikoistuneita tutkijoita eri puolilta maailmaa. Tapahtuman järjestäjä on International Society of Indoor Air Quality and Climate (ISIAQ), joka julkaisee alallaan merkittävää Indoor Air -journaalia.

Rick Aller, operatiivinen johtaja, puh. 040 822 7580, rick@720.io

Rick Aller, operatiivinen johtaja, 720 Degrees

720°
Kuortaneenkatu 2