80 kuvaa näyttelystä - suunnnittelija Merja Palin taltioi ja kuvittaa näyttelyä avajaisten jälkeen

Suunnittelija Merja Palinin uran 25-vuotisjuhlanäyttely Suunnittelijan silmin on esillä Kangasala-talon galleriassa. Näyttely on esillä 80 päivää, 3.9. asti. Palin kuvittaa ja taltioi näyttelytunnelmia sosiaalisessa mediassa näyttelyn ajan.

Merja Palin dokumentoi näyttelyä 80 kuvalla. Kuva Tiina Kuivalainen.

Merja Palin on Kangasalan Liuksialassa asuva taideteollinen suunnittelija, jonka näyttely Suunnittelijan silmin avattiin 14.6. Kangasala-talon galleriassa. 25-vuotisjuhlanäyttely koostuu Merja Palinin suunnittelemista kankaista ja tuotteista. Kankaat levittäytyvät myös galleriatilan ulkopuolelle Kangasala-talon aulaan.

Suunnittelijan silmin -näyttely on esillä 80 päivää, 3.9. asti. Palin kuvittaa ja taltioi näyttelytunnelmia sosiaalisessa mediassa.

"Näyttelyni kestää Kangasala-talossa 80 päivää. Näyttely koostuu pääasiassa uusista töistäni. Historian havinaa ja uusiakin töitäni esittelen täällä Facebook-sivullani päivittäin koko näyttelyn ajan.

1/80 on ensimmäinen julkaistu kuosini, jonka suunnittelin kesällä 1992 Finlaysonille opinnäytetyönäni. Olin ollut kevään työharjoittelussa Etiopiassa ja tein kangaskuoseja etiopialaisen kulttuurin pohjalta Finlaysonille. Tämä etiopialaisesta korikuvioinnista syntynyt kuosi julkaistiin Sokoksen mallistossa." Merja Palin

Merja Palinin suunnittelemissa kuoseissa luonto on pääosassa. Luonnon kauneus ja suunnittelijan oman kädenjälki näkyy monissa suomalaisten yritysten kankaissa, pellavatuotteissa, lautasliinoissa, matoissa, vihkoissa, lahjapapereissa ja repuissa.

80 kuvaa näyttelystä
www.facebook.com/palindesign/

Lisätietoa näyttelystä ja haastattelupyynnöt
Merja Palin
merja.palin@gmail.com
www.palindesign.fi

Lehdistökuvat
Kuvatietoihin merkittävä suunnittelijan ja kuosin nimi sekä valmistaja.
Kaikki kuvat: Merja Palin.

Merja Palin dokumentoi näyttelyä 80 kuvalla. Kuva Tiina Kuivalainen.
Merja Palinin ensimmäinen kuosi syntyi 1992. Vaikutteet haettiin Etiopiasta. Kuva Merja Palin.
Merja Palin, Laulujoutsen, Eurokangas. Kuva Merja Palin

Kuvanveistäjä Reijo Hukkasen Luontopolku-näyttely avautuu Kimmo Pyykkö -taidemuseossa 27.1.201816.1.2018 15:57Tiedote

Kimmo Pyykkö -taidemuseossa on 27.1.–27.5.2018 esillä lähes kaksikymmentä tuoretta, vuonna 2017 valmistunutta veistosta ja esinekoostetta. Näyttelyä on täydennetty vanhemmilla teoslainoilla Oulun ja Rovaniemen taidemuseoiden sekä Kansallisgalleria Kiasman kokoelmista. KUTSU MEDIALLE: Taiteilija on tavattavissa mediatilaisuudessa Kimmo Pyykkö -taidemuseossa to 25.1.2018 klo 14.

Kuvanveistäjä Reijo Hukkasen Luontopolku-näyttely avautuu Kimmo Pyykkö -taidemuseossa 27.1.20185.1.2018 14:29Kutsu

KUTSU MEDIALLE Kuvanveistäjä Reijo Hukkasen näyttely Luontopolku on esillä Kimmo Pyykkö -taidemuseossa 27.1.–27.5.2018. Taidemuseon kahdessa kerroksessa nähdään Reijo Hukkasen tuoreita, 2017 vuonna syntyneitä teoksia. Näyttely koostuu lähes kahdestakymmenestä uudesta teoksesta. Näyttelyä on täydennetty vanhemmilla teoslainoilla Oulun ja Rovaniemen taidemuseoiden sekä Kansallisgalleria Kiasman kokoelmista.