80 kuvaa näyttelystä - suunnnittelija Merja Palin taltioi ja kuvittaa näyttelyä avajaisten jälkeen

19.6.2017 12:50 | Kimmo Pyykkö -taidemuseo

Suunnittelija Merja Palinin uran 25-vuotisjuhlanäyttely Suunnittelijan silmin on esillä Kangasala-talon galleriassa. Näyttely on esillä 80 päivää, 3.9. asti. Palin kuvittaa ja taltioi näyttelytunnelmia sosiaalisessa mediassa näyttelyn ajan.

Merja Palin dokumentoi näyttelyä 80 kuvalla. Kuva Tiina Kuivalainen.

Merja Palin on Kangasalan Liuksialassa asuva taideteollinen suunnittelija, jonka näyttely Suunnittelijan silmin avattiin 14.6. Kangasala-talon galleriassa. 25-vuotisjuhlanäyttely koostuu Merja Palinin suunnittelemista kankaista ja tuotteista. Kankaat levittäytyvät myös galleriatilan ulkopuolelle Kangasala-talon aulaan.

Suunnittelijan silmin -näyttely on esillä 80 päivää, 3.9. asti. Palin kuvittaa ja taltioi näyttelytunnelmia sosiaalisessa mediassa.

"Näyttelyni kestää Kangasala-talossa 80 päivää. Näyttely koostuu pääasiassa uusista töistäni. Historian havinaa ja uusiakin töitäni esittelen täällä Facebook-sivullani päivittäin koko näyttelyn ajan.

1/80 on ensimmäinen julkaistu kuosini, jonka suunnittelin kesällä 1992 Finlaysonille opinnäytetyönäni. Olin ollut kevään työharjoittelussa Etiopiassa ja tein kangaskuoseja etiopialaisen kulttuurin pohjalta Finlaysonille. Tämä etiopialaisesta korikuvioinnista syntynyt kuosi julkaistiin Sokoksen mallistossa." Merja Palin

Merja Palinin suunnittelemissa kuoseissa luonto on pääosassa. Luonnon kauneus ja suunnittelijan oman kädenjälki näkyy monissa suomalaisten yritysten kankaissa, pellavatuotteissa, lautasliinoissa, matoissa, vihkoissa, lahjapapereissa ja repuissa.

80 kuvaa näyttelystä
www.facebook.com/palindesign/

Lisätietoa näyttelystä ja haastattelupyynnöt
Merja Palin
merja.palin@gmail.com
www.palindesign.fi

Lehdistökuvat
Kuvatietoihin merkittävä suunnittelijan ja kuosin nimi sekä valmistaja.
Kaikki kuvat: Merja Palin.

Merja Palin dokumentoi näyttelyä 80 kuvalla. Kuva Tiina Kuivalainen.
Merja Palinin ensimmäinen kuosi syntyi 1992. Vaikutteet haettiin Etiopiasta. Kuva Merja Palin.
Merja Palin, Laulujoutsen, Eurokangas. Kuva Merja Palin

Kimmo Pyykkö -taidemuseo toimii Kangasala-talon yhteydessä. Taidemuseon vaihtuvat näyttelyt ja galleria esittelevät korkeatasoista kotimaista nykytaidetta. Pysyvä näyttely Pitkän matkan ateljee taidemuseon kolmannessa kerroksessa avaa kuvanveistäjä Kimmo Pyykön elämän ja uran vaiheita. Museon oheisohjelmaan kuuluvat viikoittaiset eri kohderyhmille suunnitellut näyttely- ja ryhmäopastukset.