Adecco Finland Oy

8000 €/kk – kesätyöpesti toimitusjohtajana jälleen auki

Adecco Finland Oy tarjoaa taas Suomen huimimman kesätyön, kuukauden pestin toimitusjohtajana. Yritys haluaa kannustaa mahdollisimman monia rohkeasti hakemaan koulutustaustasta riippumatta: Ammattimaiseen rekrytointiprosessiin osallistuminen on jo itsessään itsetuntemusta kasvattava kokemus, joka auttaa hahmottamaan omia vahvuuksia.
Joshua Moorrees ja Sami Itani, vuosien  2017 ja 2016 CEO for One Monthit työskentelevät nykyään molemmat Adeccolla, Joshua muutosjohtajana ja Sami pääkaupunkiseudun aluejohtajana.
Joshua Moorrees ja Sami Itani, vuosien 2017 ja 2016 CEO for One Monthit työskentelevät nykyään molemmat Adeccolla, Joshua muutosjohtajana ja Sami pääkaupunkiseudun aluejohtajana.

Globaalin HR-jätin Adecco Groupin CEO for One Month -kampanja järjestetään tänä vuonna 47 maassa. Globaalisti jo kuudetta kertaa järjestettävän kampanjan idea on tarjota yhdelle henkilölle mahdollisuus toimia kuukauden ajan paikallisen Adeccon toimitusjohtajan oikeana kätenä. Syksyllä kaikkien Adecco-maiden kesätoimitusjohtajista yksi valikoituu työskentelemään koko Adecco Groupin toimitusjohtajan Alain Dehazen rinnalle kuukaudeksi 15 000 € palkalla.

”Toivomme, että saamme laajan kirjon hakijoita. Koulutustaustalla ei ole lopulta suurta merkitystä, tärkeintä on halu haastaa itseään”, sanoo Adecco Finlandin toimitusjohtaja Jukka-Pekka Annala, jolla itsellään on psykologin ja valmentajan tutkinnot.

Suomessa CEO for One Month järjestetään nyt neljättä kertaa. Kesätoimitusjohtaja pääsee aitiopaikalle tutustumaan kansainvälisen konsernin maaorganisaatioon ja osallistumaan esimerkiksi johtoryhmätyöskentelyyn. Kuukauden työstä maksetaan edellisvuosien tapaan 8000 euroa.

Viime vuoden CEO for One Month Tiina Palmunen piti jo hakuprosessia ainutlaatuisena kokemuksena.

”Oli hieno tilaisuus päästä mukaan näin nuorena. Tyypillisestihän tällaiseen korkeatasoiseen rekrytointiprosessiin törmää työelämässä vasta paljon myöhemmin, jos hakee vaativia positioita.”

Hakuprosessissa etsitään potentiaalia ja vahvuuksia

Monipuolisessa hakuprosessissa on useita vaiheita ja mitä pidemmälle se etenee, sitä syväluotaavammaksi se käy. Hakijoiden persoonallisuutta ja kompetensseja selvitetään ja hakijat saavat aktiivisesti palautetta läpi prosessin.

”Hakemusten jättäneistä kutsutaan tekemään ennakkotehtäviä, jonka jälkeen prosessi jatkuu videohaastatteluin. Henkilökohtaisiin haastatteluihin pääsee noin 20 hakijaa, joiden joukosta valitaan finalistit”, kertoo tämänvuotisesta rekrytointiprosessista vastaava HR-konsultti Eija Kauppi. Hän ylsi viime vuonna CEO for One Month -finalistinelikkoon.

”Itselläni on ryhmäliikunnan ja teatteri-ilmaisun ohjaajan tutkinnot sekä kohta maisterin paperit kasvatuspsykologiasta. Oivalsin viime vuonna CEO-prosessissa ensimmäistä kertaa, mitä vahvuuksia olen mistäkin saanut ja miten pystyn yhdistelemään niitä”, Eija toteaa.

Suomen ensimmäiselle kesätoimitusjohtajalle, huippu-urheilijataustan omaavalle Sami Itanille rekrytointiprosessi oli ensimmäinen, mihin hän oli koskaan osallistunut ja se toi monia oivalluksia.

”Prosessissa opin konkretisoimaan, mitä työelämän taitoja urheilu on opettanut minulle, kuten esimerkiksi vastuullisuutta, tiimityötaitoja ja tiukkaa tavoitteellisuutta”, hän sanoo. ”Minulle on näistä kaikista valtavasti hyötyä nykyisessä työssäni Adecco Finlandin pääkaupunkiseudun aluejohtajana.”

Myös vuoden 2017 CEO for One Month, Adecco Finlandin muutosjohtaja Joshua Moorrees on samoilla linjoilla.

“Prosessissa oppii itsereflektiota, joka tuntui joskus kivuliaaltakin. Toisaalta rehellinen palaute omasta persoonasta ja toiminnasta antoi eväitä hyödyntää omia vahvuuksia oman itsensä kehittämisessä.”

Oletko sinä seuraava CEO for One Month? Hae 19.3.2019 mennessä! www.ceofor1month.com

Yhteyshenkilöt

Eija Kauppi, CEO for One Month -rekrytoinnista vastaava HR-konsultti, puh. +358 40 673 1740, eija.kauppi@adecco.fi

Jukka-Pekka Annala, Country Manager, CEO, jukka-pekka.annala@adeccogroup.com, +358 50 444 4455

Kuvat

Lataa
Kuvassa viime vuoden CEO for One Month Tiina Palmunen vastaanottaa onnittelut toimitusjohtaja Jukka-Pekka Annalalta sekä muilta viime vuoden finalisteilta.
Lataa

Adecco Finland Oy
Kaisaniemenkatu 14

046 7102500http://www.adecco.fi

Adecco Finland kuuluu Adecco Groupiin, joka on maailman johtava henkilöstöratkaisuja tuottava yritys. Adecco Finland Oy on ollut toiminnassa vuodesta 1997. Olemme Henkilöstöpalveluyritysten liiton auktorisoima yritys. Kauttamme työskentelee päivittäin tuhansia ammattilaisia eri aloilla ja rekrytoimme ammattilaisia myös suoraan asiakasyrityksiimme. Adeccolla on globaalisti 34 000 työntekijää yli 60 maassa ympäri maailman. Adecco Group on Fortune 500 -yritys ja sen pääkonttori sijaitsee Zürichissä, Sveitsissä. Adecco AG on rekisteröity Sveitsissä (ISIN: CH0012138605) ja listattu Sveitsin pörssiin SIX (ADEN).

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Adecco Finland Oy