85 000 juhli vuosikymmenen vaihdetta Kansalaistorilla

Koko perheelle suunnattu Lasten uusivuosi houkutteli paikalle yli 10 000 kävijää.
Uusi vuosikymmen otettiin vastaan Kansalaistorilla. Tapahtumaan osallistui yhteensä noin 85 000 ihmistä. Kuva: Anniina Nissinen

Uusi vuosi 2020 otettiin juhlallisesti vastaan Helsingin Kansalaistorilla. Helsingin kaupungin järjestämään uudenvuoden tapahtumaan osallistui yhteensä noin 85 000 juhlijaa.

Uudenvuoden juhlat käynnistettiin jo viideltä iltapäivällä koko perheen ohjelmalla, joka houkutteli paikalle yli 10 000 kävijää. Perheen pienimpiä tanssitti suosittu Pikku Papun Orkesteri yhdessä sirkusryhmä Blind Gut Companyn kanssa. Lapsiperheet pääsivät myös ihastelemaan omaa alkuillan ilotulitusta.

Aattoillan kruunasi näyttävä uudenvuoden show, jossa esiintyivät ALMA, Pyhimys ja GasellitDJ Windows95Man nostatti juhlatunnelmaa legendaarisilla ysärihiteillä. Lisäksi Helsingin pormestari Jan Vapaavuori piti perinteisen uudenvuoden puheen ja ilta huipentui koko kaupungin yhteiseen ilotulitukseen.

Lux Helsinki jatkaa kaupungin talvitapahtumien sarjaa

Helsingin talvitapahtumat ilahduttavat vielä uudenvuoden jälkeenkin, kun tulevana lauantaina käynnistyvä Lux Helsinki -valofestivaali valaisee kaupunkia aina 8. tammikuuta saakka.

"Helsingin talvikauden tapahtumallisuus on monipuolista ja ilahduttavan helsinkiläistä. Olemme löytäneet omat tapamme ottaa ilon irti pimeydestä ja kylmyydestä siinä missä kesän valosta ja lämmöstäkin. Helsingin tapahtumasäätiö kehittää talvikauden tapahtumien kokonaisuutta kumppaneiden ja helsinkiläisten kanssa jatkossakin," kertoo Helsingin tapahtumasäätiön toimitusjohtaja Stuba Nikula.

Lisätietoja Lux Helsinki -valofestivaalista nettisivuilta. Lux Helsingin pressitilaisuus järjestetään perjantaina 3.1. klo 8. Ilmoittautumiset ja haastattelupyynnöt mari@mellakkahelsinki.fi.

Jenni Pöyry
Mellakka Helsinki
jenni@mellakkahelsinki.fi

Alma oli yksi illan esiintyjistä. Kuva: Anniina Nissinen
Gasellit aloitti uudenvuoden show'n. Kuva: Anniina Nissinen
Lasten uusivuosi houkutteli Kansalaistorille yli 10 000 juhlijaa.
Pyhimys oli yksi Helsingin uudenvuoden esiintyjistä.