A. M. Ollikaisen Kontti-romaanin oikeudet on myyty yhteentoista maahan ennen kirjan ilmestymistä

Kirjailijanimen takana on ansioitunut kirjailijapariskunta Aki ja Milla Ollikainen. Kontti valittiin Rikos 2019 -kirjoituskilpailun voittajaksi yli 400 käsikirjoituksen joukosta. Tiukkarytmisen ja koukuttavan trillerin käännösoikeuksien myynti on kovassa vauhdissa.

Kontti aloittaa rikoskomisario Paula Pihlajan tutkimuksista kertovan sarjan.

Helsinkiläisen mahtisuvun mailta löytyy kontti, jonka sisälle on hukutettu ruumis. Kun rikoskomisario Paula Pihlaja alkaa tutkia tapausta, jäljet johtavat perheyrityksen vuosien takaisiin liiketoimiin Afrikassa. Nyt jokainen suvun jäsen tuntuu piilottelevan salaisuuksia huolitellun ulkokuorensa alla. Mitä on tapahtunut vuosia sitten Afrikassa, ja miksi kukaan ei suostu puhumaan? Ketä suvun jäsenet ja perheyrityksen uskolliset työntekijät suojelevat?

Kontin käännösoikeudet on myyty Saksaan, Hollantiin, Norjaan, Viroon, Latviaan, Liettuaan,  Puolaan, Sloveniaan, Unkariin, Tšekkiin ja Turkkiin.

Aki Ollikainen on julkaissut kolme romaania ja voittanut Helsingin Sanomien kirjallisuuspalkinnon 2012. Milla Ollikainen on julkaissut kolme rikosromaania. Aviopari asuu kahden lapsensa kanssa Lohjalla.

Kontti ilmestyy 12.5.2021.

Haastattelu- ja vedospyynnöt: kirsi.sievanen@otava.fi

Painetut ja sähköiset arvostelukappaleet: arvostelukappale@otava.fi

Käännösoikeudet: Elina Ahlbäck Literary Agency

Kirsi Sievänen
viestintäpäällikkö
kirsi.sievanen@otava.fi

Syöpään sairastuminen on keskiössä suositun hyvinvointivaikuttajan Sanna Wikströmin esikoisromaanissa – teos avaa uuden, elämäntaidollisten romaanien genren7.5.2021 08:33:00 EEST | Tiedote

Sanna Wikström lukeutuu Suomen suosituimpiin hyvinvointikirjailijoihin. Elämä ensin on hänen riipaiseva, elämänmakuinen ja taidokas esikoisromaaninsa. Kirjassa Astrid Lindgrenin sadusta tutut Peppi, Tommi ja Annika ovatkin nelikymppisiä nykykaupunkilaisia. Heidän elämänsä muuttuu rykäyksellä, kun Annika saa samalla lääkärikäynnillä tietää sairastavansa syöpää ja odottavansa lasta.

Suomen suosituimpiin nuoriin vaikuttajiin lukeutuva Nelli Orell julkaisee toisen kirjansa kesäkuussa28.4.2021 13:59:19 EEST | Tiedote

Luova kirjani – Style it inspiroi ja auttaa nuoria päästämään oman luovuutensa valloilleen. Sosiaalisen median vaikuttajana työskentelevän Nelli Orellin tavoite on, että fyysisen kirjan tehtävät kannustaisivat yhteisöllisyyteen piirtämisestä, värittämisestä ja visuaalisesta suunnittelusta kiinnostuneiden kesken somessa. Hänen ensimmäistä kirjaansa on myyty yli 20 000 kappaletta, ja sen #luovakirjani ja #luovakirjaninelliorell -tunnisteilla on TikTokissa yhteensä yli kolme miljoonaa näyttökertaa.

Viihderomaani kuuluu kesään – äänikirjojen suosio näkyy kevyen kaunokirjallisuuden kulutuksessa27.4.2021 16:51:50 EEST | Tiedote

Suomalaiset kuuntelevat nyt viihderomaaneja. Sähköisiä julkaisuja myydään nyt enemmän kuin painettuja kirjoja, ja äänikirjojen myyntilistoilla suosituimpia ovat viihde- ja jännityskirjat. Otava ja Karisto julkaisevat kesän alussa useita kevyeen kesälukemiseen sopivia teoksia. Maailmanmenestyskirjailija Lucy Diamondin Rantakahvila julkaistaan nyt ensimmäistä kertaa suomeksi ja Ulla-Maija Paavilaisen Kuin muuttolinnut -romaani on saanut aineksia maallemuutosta ja korona-vuodesta.