Aallonportin asuinkorttelin rakentaminen käynnistyy Jyväskylässä

Lapti rakentaa Aallonportin asuinkorttelin Jyväskylän ydinkeskustan sisääntulon varrelle Hämeenkatu 5:een. Kortteliin rakennetaan vaiheittain seitsemän kerrostaloa, joihin tulee yhteensä noin 250 asuntoa. Aallonportti kunnioittaa Suomen kenties tunnetuimman arkkitehdin ja muotoilijan muistoa nimeämällä korttelin talot hänen itsensä ja läheistensä mukaan. ”Oman talon” saavat Alvarin lisäksi hänen ensimmäinen ja toinen vaimonsa, tyttärensä ja poikansa sekä vanhempansa.

Ensimmäisenä rakennetaan viisikerroksinen Asunto Oy Jyväskylän Hanni, johon tulee yhteensä 39 asuntoa ja viereen Asunto Oy Jyväskylän Hamilkar, johon tulee yhteensä 32 asuntoa. Hanni ja Hamilkar ovat ensimmäiset Aallonportin-korttelin seitsemästä rakennuksen kokonaisuudesta, joka on syntynyt arkkitehtikilpailun pohjalta. Talot on suunnitellut arkkitehti Antero Vähäniitty Arkkitehtipalvelu Oy:stä. Talot valmistuvat syksyllä 2018.

”Hannissa ja Hamilkarissa asunnot ovat kompakteja yksiöitä ja kaksioita. Ne on suunniteltu erityisesti ensimmäistä omaa asuntoa ostaville ja asuntosijoittajille. Materiaaleissa on huomioitu laadukkuus ja kulutuksen kestävyys.” kertoo Laptin Jyväskylän alueen asuntomyyjä Piia Survo Hannin ja Hamilkarin asuntotarjonnasta.

”Aallonportin sijainti on erinomainen. Se on vain kivenheiton päässä yliopistosta ja lähellä keskustan palveluista. Näin lähelle keskustaa kohoaa harvoin uusia asuinkortteleita.” Survo jatkaa.

Piia Survo, asuntomyyjä, Rakennusliike Lapti Oy Keski-Suomi, puh. 050 577 1679

Havainnekuva Asunto Oy Hannista ja Hamilkarista Aallonportin korttelissa

Lapti Group Oy lyhyesti

Lapti Group on voimakkaasti kasvava rakennusalan toimija, johon kuuluvat Rakennusliike Lapti Oy sekä talotekniikkayhtiö Laptitec Oy. Konserni rakentaa asuntoja, toimitiloja sekä terveydenhoito- ja hoivakiinteistöjä. Lisäksi Lapti Group tarjoaa sähkö-, LVI- ja automaatiopalveluiden suunnittelua sekä projektitoteutuksia. Konsernin vuoden 2017 liikevaihto (uuden konsernirakenteen mukaisesti laskettuna) oli noin 220miljoonaa euroa. Lapti Group -konsernin palveluksessa on noin 670 henkilöä.

Lue lisää lapti.fi

LAPTI VARAUTUU KOULURAKENTAMISEN KASVUUN – palkkaamme heti lähes 10 uutta projektipäällikköä15.5.2018 13:00Tiedote

Lapti Group -konserniin kuuluva Rakennusliike Lapti Oy jatkaa panostustaan kasvuun. Yhtiö palkkaa kevään aikana 7-10 uutta projektipäällikköä toimipisteisiinsä Vantaalla, Turussa, Tampereella, Jyväskylässä, Kuopiossa ja Oulussa. Lapti on keskittynyt urakkamuotoihin, joissa rakentaja vastaa myös hankkeen suunnittelusta. Strategiansa mukaisesti Lapti panostaa edelleen asunto- ja palvelutilarakentamisen kasvuun. Palvelutilojen, kuten koulujen, päiväkotien, hoivakotien ja terveydenhoitotilojen hankkeiden vetämiseen tarvitaan lisää ammattitaitoisia projektipäälliköitä.

Lapti laajentaa toimintaansa perustamalla aluetoimiston Turkuun4.4.2018 10:00Tiedote

Lapti Group -konserniin kuuluva Rakennusliike Lapti Oy laajentaa toimintaansa Länsi-Suomeen perustamalla aluetoimiston Turkuun. Aluejohtajaksi on nimitetty RKM Kari Mäkelä 3.4.2018 alkaen. Mäkelä siirtyy Laptille Colliers International Finland Oy:n Länsi Suomi -palveluyksikön aluejohtajan tehtävästä. Aiemmin hän on toiminut 2001-2014 Hartela Oy:n kiinteistökehitysjohtajana ja toimitusjohtajana. Samalla Laptin Tampereen ja Turun toimistot yhdistetään Länsi-Suomen alueyksiköksi, jonka aluejohtajana Kari Mäkelä toimii. Länsi-Suomen tuotantojohtajaksi on nimitetty Tapio Rantala.