Aallonportin asuinkorttelin rakentaminen käynnistyy Jyväskylässä

Lapti rakentaa Aallonportin asuinkorttelin Jyväskylän ydinkeskustan sisääntulon varrelle Hämeenkatu 5:een. Kortteliin rakennetaan vaiheittain seitsemän kerrostaloa, joihin tulee yhteensä noin 250 asuntoa. Aallonportti kunnioittaa Suomen kenties tunnetuimman arkkitehdin ja muotoilijan muistoa nimeämällä korttelin talot hänen itsensä ja läheistensä mukaan. ”Oman talon” saavat Alvarin lisäksi hänen ensimmäinen ja toinen vaimonsa, tyttärensä ja poikansa sekä vanhempansa.

Ensimmäisenä rakennetaan viisikerroksinen Asunto Oy Jyväskylän Hanni, johon tulee yhteensä 39 asuntoa ja viereen Asunto Oy Jyväskylän Hamilkar, johon tulee yhteensä 32 asuntoa. Hanni ja Hamilkar ovat ensimmäiset Aallonportin-korttelin seitsemästä rakennuksen kokonaisuudesta, joka on syntynyt arkkitehtikilpailun pohjalta. Talot on suunnitellut arkkitehti Antero Vähäniitty Arkkitehtipalvelu Oy:stä. Talot valmistuvat syksyllä 2018.

”Hannissa ja Hamilkarissa asunnot ovat kompakteja yksiöitä ja kaksioita. Ne on suunniteltu erityisesti ensimmäistä omaa asuntoa ostaville ja asuntosijoittajille. Materiaaleissa on huomioitu laadukkuus ja kulutuksen kestävyys.” kertoo Laptin Jyväskylän alueen asuntomyyjä Piia Survo Hannin ja Hamilkarin asuntotarjonnasta.

”Aallonportin sijainti on erinomainen. Se on vain kivenheiton päässä yliopistosta ja lähellä keskustan palveluista. Näin lähelle keskustaa kohoaa harvoin uusia asuinkortteleita.” Survo jatkaa.

Piia Survo, asuntomyyjä, Rakennusliike Lapti Oy Keski-Suomi, puh. 050 577 1679

Havainnekuva Asunto Oy Hannista ja Hamilkarista Aallonportin korttelissa

Lapti on monipuolinen ja vakavarainen suomalainen rakennusalan toimija. Rakennamme huolella hyvän elämän puitteita ympäri maan: asuntoja, toimitiloja sekä toimivan yhteiskunnan tärkeimpiä tiloja päiväkodeista kouluihin ja hoivakodeista sairaaloihin. Meillä työskentelee noin 500 henkilöä. www.lapti.fi