Aallonportin asuinkorttelin rakentaminen käynnistyy Jyväskylässä

Lapti rakentaa Aallonportin asuinkorttelin Jyväskylän ydinkeskustan sisääntulon varrelle Hämeenkatu 5:een. Kortteliin rakennetaan vaiheittain seitsemän kerrostaloa, joihin tulee yhteensä noin 250 asuntoa. Aallonportti kunnioittaa Suomen kenties tunnetuimman arkkitehdin ja muotoilijan muistoa nimeämällä korttelin talot hänen itsensä ja läheistensä mukaan. ”Oman talon” saavat Alvarin lisäksi hänen ensimmäinen ja toinen vaimonsa, tyttärensä ja poikansa sekä vanhempansa.

Ensimmäisenä rakennetaan viisikerroksinen Asunto Oy Jyväskylän Hanni, johon tulee yhteensä 39 asuntoa ja viereen Asunto Oy Jyväskylän Hamilkar, johon tulee yhteensä 32 asuntoa. Hanni ja Hamilkar ovat ensimmäiset Aallonportin-korttelin seitsemästä rakennuksen kokonaisuudesta, joka on syntynyt arkkitehtikilpailun pohjalta. Talot on suunnitellut arkkitehti Antero Vähäniitty Arkkitehtipalvelu Oy:stä. Talot valmistuvat syksyllä 2018.

”Hannissa ja Hamilkarissa asunnot ovat kompakteja yksiöitä ja kaksioita. Ne on suunniteltu erityisesti ensimmäistä omaa asuntoa ostaville ja asuntosijoittajille. Materiaaleissa on huomioitu laadukkuus ja kulutuksen kestävyys.” kertoo Laptin Jyväskylän alueen asuntomyyjä Piia Survo Hannin ja Hamilkarin asuntotarjonnasta.

”Aallonportin sijainti on erinomainen. Se on vain kivenheiton päässä yliopistosta ja lähellä keskustan palveluista. Näin lähelle keskustaa kohoaa harvoin uusia asuinkortteleita.” Survo jatkaa.

Piia Survo, asuntomyyjä, Rakennusliike Lapti Oy Keski-Suomi, puh. 050 577 1679

Havainnekuva Asunto Oy Hannista ja Hamilkarista Aallonportin korttelissa

Rakennusliike Lapti Oy lyhyesti

Rakennusliike Lapti Oy on osa valtakunnallista, vakavaraista Lapti-konsernia, johon kuuluvat myös talotekniikkaan keskittynyt Nuotek Oy ja urakointiyhtiö Lapcon Oy. Konserni rakentaa asuntoja, toimitiloja, kouluja sekä terveydenhoito- ja hoivakiinteistöjä. Vahvan asuntorakentamisen ohella Lapti-konserni on Suomen johtavia hoivakiinteistöjen rakentajia. Konsernin liikevaihto vuonna 2016 oli 159 miljoonaa euroa. Konserni työllistää 390 henkilöä. Lapti on osa voimakkaasti rakennusalalla kasvavaa Kastelli-konsernia.Lue lisää lapti.fi

Lue lisää lapti.fi

Tikkurilassa Tikkuraitti uudistuu - Lapti rakentaa uuden korttelin Prisman viereen13.9.2017 15:40Tiedote

Rakennusliike Lapti rakentaa noin 200 asuntoa 3-8-kerroksiseen asuin- ja liikerakennukseen Tikkurilan ydinkeskustaan Tikkuraitille kävelykadun varteen Prisman viereiselle tontille. Nykyinen 1960-luvulla valmistunut liike- ja asuinrakennus puretaan. Rakentaminen käynnistyy marraskuussa nykyisten rakennusten purkamisella. Korttelin rakentaminen kestää noin kaksi vuotta ja se on osa Tikkurilan keskusta-alueen lähivuosien uudistumista.

Nimitystiedote: Muutoksia Kastelli Group Oy:ssä ja konserniyhtiöissä29.8.2017 10:31Tiedote

Kastelli Group Oy Timo Pekkarinen on nimitetty Kastelli Group Oy:n toimitusjohtajaksi 1.9.2017 alkaen nykyisen toimitusjohtajan Antti Pohjolan jäädessä eläkkeelle. Pohjola jatkaa edelleen hallitustyöskentelyä Kastelli Groupin yhtiöissä. Timo Pekkarinen on aiemmin toiminut pitkään perustamansa Rakennusliike Lapti Oy:n toimitusjohtajana.   Rakennusliike Lapti Oy Raimo Pesola on nimitetty Rakennusliike Lapti Oy:n toimitusjohtajaksi 1.8.2017 alkaen. Tätä ennen hän on toiminut Laptin Keski-Suomen aluejohtajana.   Kastelli-talot Oy Jukka Vaaramo on nimitetty Kastelli-talot Oy:n toimitusjohtajaksi 1.6.2017 alkaen. Tätä ennen hän on toiminut Kastelli-talot Oy:n liiketoimintajohtajana.

Lapti rakentaa seitsemän kerrostalon korttelin Meritoppilaan Ouluun21.3.2017 08:30Tiedote

Rakennusliike Lapti Oy rakentaa Oulun Meritoppilaan seitsemän kerrostaloyhtiön korttelin Toppilansalmen ylittävän Möljän sillan viereen. Tontille tulee yhteensä 18 000 kerrosneliötä asuntoja ja näitä palveleva maanalainen autohalli. Ensimmäisen 8-kerroksisen kerrostaloyhtiön, johon tulee yhteensä 68 asuntoa, rakentaminen käynnistyy tänä vuonna ja sen on arvioitu valmistuvan vuoden 2018 aikana. Koko korttelin rakentaminen kestää arviolta 5-6 vuotta.