Aallonportin asuinkorttelin rakentaminen käynnistyy Jyväskylässä

Lapti rakentaa Aallonportin asuinkorttelin Jyväskylän ydinkeskustan sisääntulon varrelle Hämeenkatu 5:een. Kortteliin rakennetaan vaiheittain seitsemän kerrostaloa, joihin tulee yhteensä noin 250 asuntoa. Aallonportti kunnioittaa Suomen kenties tunnetuimman arkkitehdin ja muotoilijan muistoa nimeämällä korttelin talot hänen itsensä ja läheistensä mukaan. ”Oman talon” saavat Alvarin lisäksi hänen ensimmäinen ja toinen vaimonsa, tyttärensä ja poikansa sekä vanhempansa.

Ensimmäisenä rakennetaan viisikerroksinen Asunto Oy Jyväskylän Hanni, johon tulee yhteensä 39 asuntoa ja viereen Asunto Oy Jyväskylän Hamilkar, johon tulee yhteensä 32 asuntoa. Hanni ja Hamilkar ovat ensimmäiset Aallonportin-korttelin seitsemästä rakennuksen kokonaisuudesta, joka on syntynyt arkkitehtikilpailun pohjalta. Talot on suunnitellut arkkitehti Antero Vähäniitty Arkkitehtipalvelu Oy:stä. Talot valmistuvat syksyllä 2018.

”Hannissa ja Hamilkarissa asunnot ovat kompakteja yksiöitä ja kaksioita. Ne on suunniteltu erityisesti ensimmäistä omaa asuntoa ostaville ja asuntosijoittajille. Materiaaleissa on huomioitu laadukkuus ja kulutuksen kestävyys.” kertoo Laptin Jyväskylän alueen asuntomyyjä Piia Survo Hannin ja Hamilkarin asuntotarjonnasta.

”Aallonportin sijainti on erinomainen. Se on vain kivenheiton päässä yliopistosta ja lähellä keskustan palveluista. Näin lähelle keskustaa kohoaa harvoin uusia asuinkortteleita.” Survo jatkaa.

Piia Survo, asuntomyyjä, Rakennusliike Lapti Oy Keski-Suomi, puh. 050 577 1679

Havainnekuva Asunto Oy Hannista ja Hamilkarista Aallonportin korttelissa

Lapti Group Oy lyhyesti

Lapti Group on voimakkaasti kasvava rakennusalan toimija, johon kuuluvat Rakennusliike Lapti Oy sekä talotekniikkayhtiö Laptitec Oy. Konserni rakentaa asuntoja, toimitiloja sekä terveydenhoito- ja hoivakiinteistöjä. Lisäksi Lapti Group tarjoaa sähkö-, LVI- ja automaatiopalveluiden suunnittelua sekä projektitoteutuksia. Konsernin vuoden 2017 liikevaihto (uuden konsernirakenteen mukaisesti laskettuna) oli noin 220miljoonaa euroa. Lapti Group -konsernin palveluksessa on noin 670 henkilöä.

Lue lisää lapti.fi

Lapti tukee kasvuaan uudella konsernirakenteella – kaikki liiketoiminnot uuteen Lapti Groupiin1.2.2018 09:13Tiedote

Suomen nopeimmin kasvaviin rakentajiin kuuluva Rakennusliike Lapti Oy erkanee Kastelli Group konsernista. Vuodenvaihteessa 2017–2018 Kastelli Group Oy jakautui kahdeksi uudeksi yhtiöksi, jotka ovat Kastelli Group Oy ja Lapti Group Oy. Jakautumisen jälkeen Lapti Group -konserniin kuuluvat Rakennusliike Lapti Oy:n lisäksi myös talotekniikkayhtiöt Terawatt Oy ja Nuotek Oy, jotka on tarkoitus sulauttaa vuonna 2018 yhdeksi yhtiöksi. Talotekniikkayhtiö toimii Laptitec nimellä, ja se tarjoaa talotekniikkaratkaisuja Laptin kohteisiin sekä muille rakennusalan toimijoille.

Lapti rakentaa kaksi kerrostaloa ja rivitalon Näsijärven rantaan uudelle Halkoniemen alueelle Tampereelle18.12.2017 09:00Tiedote

Rakennusliike Lapti Oy rakentaa Tampereen Halkoniemeen kahden kerrostalon ja yhden rivitalon Näsijärven rantamaisemaan. Tontille tulee yhteensä 72 asuntoa. Ensimmäisen 6-kerroksisen kerrostaloyhtiön ja 2-kerroksisen rivitaloyhtiön rakentaminen käynnistyvät tänä vuonna. Näiden on arvioitu valmistuvan vuoden 2018 loppuun mennessä. Kohteen on suunnitellut arkkitehti Manu Humppi Arkkitehtitoimisto AR-Vastamäki Oy:stä.

Oulun Kynsilehtoon nouseva asuin- ja palvelukortteli yhdistää eri-ikäiset ihmiset ja palvelut15.12.2017 11:11Tiedote

Rakennusliike Lapti rakentaa Oulun Kynsilehtoon monimuotoisen asuin- ja palvelukorttelin, jonka pihapiiriin rakennetaan 110 asuntoa neljään kerrostaloon sekä palveluasuntoja ja tehostettua palveluasumista. Myöhemmin kortteliin rakennetaan myös liike-/toimistotiloja. Ensimmäisen kerrostalon ja palveluasuntojen rakentaminen on jo käynnistynyt ja ne valmistuvat vuoden 2018 aikana. Koko korttelin rakentaminen kestää arviolta 4-5 vuotta. Palveluasumisen toiminnasta vastaa Attendo.

Samuli Heino Laptin Keski-Suomen aluejohtajaksi12.10.2017 14:58Tiedote

Kokenut ammattilainen paikallisjohtoon Laptin Keski-Suomen aluejohtajaksi on nimitetty RM Samuli Heino. Olen erittäin innostunut uudesta haasteesta, Laptin Keski-Suomen aluejohtajana aloittanut Samuli Heino kertoo. Lapti on nopeasti kasvattanut tunnettuuttaan Jyväskylän alueella ja aloittanut ensimmäiset asuntorakentamisen hankkeet nopealla aikataululla. Asuntorakentamisen ennakoidaan jatkuvan vahvana vetovoimaisilla alueilla kuten Jyväskylässä. Etsimme koko ajan aktiivisesti sopivia tontteja ja muita rakennushankkeita, Heino jatkaa. Samuli Heino on aiemmin toiminut Jyväskylässä NCC Suomi Oy:n hankekehityspäällikkönä.