Aalto EE ja SUTD Academy aloittavat tekniikan ja johtamisen alan yhteistyön

Aalto-yliopisto ja Singapore University of Technology and Design (SUTD) -yliopisto solmivat laajan ja monivuotisen yhteistyösopimuksen joulukuussa 2018, jonka osana Aalto EE ja SUTD allekirjoittivat Memorandum of Understanding -asiakirjan 18. helmikuuta 2019.

Asiakirjan allekirjoittivat toimitusjohtaja ja työelämäprofessori Pekka Mattila (vas.), Aalto EE  ja professori, apulaisprovosti Pey Kin Leong, Undergraduate Studies ja SUTD Academy.
Asiakirjan allekirjoittivat toimitusjohtaja ja työelämäprofessori Pekka Mattila (vas.), Aalto EE ja professori, apulaisprovosti Pey Kin Leong, Undergraduate Studies ja SUTD Academy.

SUTD Academyn ja Aalto EE:n yhteistyö keskittyy kehittämään yhteisiä, erityisesti teknologioihin ja johtamiseen keskittyviä uusia kursseja, moduuleja ja ohjelmia. Lisäksi pyritään tunnistamaan eri toimialojen täydennyskoulutustarpeita ja mahdollisia eroavaisuuksia yksilöiden osaamisen ja organisaatioiden osaamistarpeiden välillä.

”Käynnistämme innolla yhteistyön SUTD Academyn kanssa, sillä meitä yhdistää monitieteellinen lähestymistapa koulutukseen ja ammatilliseen kehittymiseen. Nykypäivän epävakaassa ja monitahoisessa liiketoimintaympäristössä johtajat ja ammattilaiset tarvitsevat uusia tapoja tarkastella haasteita eri näkökulmista, jotta voivat pysyä kilpailijoiden edellä ja luoda merkityksellistä uraa”, sanoo Pekka Mattila, Aalto EE:n toimitusjohtaja ja Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun työelämäprofessori.

”Financial Times rankingin mukaan Aalto EE kuuluu maailman 50 parhaan johtamiskoulun joukkoon. Yhteistyössä SUTD Academyn kanssa voimme tarjota entistä suuremman valikoiman oppimisratkaisuja Singaporen ja Aasian talenteille ja yhdessä myötävaikuttaa alueen ihmisten ja organisaatioiden kehitykseen. Kumppanuutemme SUTD:n kanssa tulee varmasti olemaan vaikuttavaa ja pitkäkestoista”, sanoo Tiina Haikola, Executive Director, Aalto Executive Education Academy Oy.

“SUTD Academy on innostunut aloittaessaan molempien osapuolien liiketalouden ja teknologian hyödyntävän yhteistyön Aalto EE:n kanssa. Nykypäivän johtajat tekevät työtään datan ja teknologian parissa erittäin dynaamisessa ja yhä monimutkaisemmassa liiketoimintaympäristössä. Nyt ja tulevaisuudessa tarvitaan uudenlaista johtamista ja johtajia, joilla on ymmärrystä ja kiinnostusta teknologiaan ja sen käyttöön, liiketoiminnan syvällistä ymmärtämistä ja johtamiskokemusta erilaisissa ympäristöissä. Johtajia, jotka optimoivat teknologian käytön organisaationsa päätöksenteon pohjana ja ohjaajana,” sanoo apulaisprovosti ja professori Pey Kin Leong, SUTD Academysta.

valtiot. tri, toimitusjohtaja, työelämäprofessori (Professor of Practice)

Tiina Haikola
toimitusjohtaja, Asia Pacific
Aalto Executive Education Academy Oy
Puhelin: +65 9009 0354
tiina.haikola@aaltoee.sg

Aalto University Executive Education Ltd ja Aalto Executive Education Academy Oy

Aalto University Executive Education tarjoaa korkealaatuisia liikkeenjohdon kehittämispalveluja. Monipuolisessa kokonaisuudessa yhdistyvät käytännön osaaminen ja Aalto-yliopiston uusin tutkimustieto.

Yhtiön vahvuuksia ovat globaali toimintamalli ja monipuolinen tarjonta. Suomen ja Singaporen lisäksi tarjoamme ohjelmia globaalisti useissa lokaatioissa. Aalto University Executive Educationilla on kolme arvostettua laatuleimaa eli akkreditointia: AACSB, AMBA ja EQUIS. Se kuuluu näin ollen maailman instituutioista koostuvaan 0,5 prosentin parhaimmistoon.

Singapore University of Technology and Design ja SUTD Academy

SUTD perustettiin vuonna 2009 yhteistyössä Massachusetts Institute of Technologyn (MIT) kanssa. SUTD:n yliopisto-ohjelmat sisältävät osa-alueita innovoinnista, yrittäjyydestä, design-ajattelusta sekä paikallisten ja kansainvälisten toimialojen yhteistyöstä. Sitä pidetään yhtenä maailman parhaista nousevista insinöörikouluista.

SUTD:n tehtävänä on edistää tietämystä ja valmentaa teknisesti ajattelevia johtajia ja innovoijia, jotka palvelevat yhteiskunnan tarpeita. Painopisteenä on design, jota opetetaan integroidussa monialaisessa opetussuunnitelmassa, sekä monitieteellinen tutkimus.

SUTD Academy tarjoaa osaamiseen perustuvaa ammatillista koulutusta ja valmennuskursseja lähtötason työnhakijoille, uransa keskivaiheessa oleville ammattilaisille, johtajille ja ylemmän tason esimiehille. SUTD:n kurssit varmistavat, että nykyajan johtajien taidot ja tietämys pysyvät merkityksellisinä tämän päivän osaamisintensiivisessä ja teknologiaan perustuvassa yhteiskunnassa.

Aalto EE luo pohjoismaiden suurimman johtamisen ja asiantuntijuuden kehittämisen keskittymän11.7.2019 08:06:12 EESTTiedote

Maailman 50. parhaan johtamisvalmentajan joukkoon lukeutuva Aalto University Executive Education (Aalto EE) luo Aalto-yliopisto Töölö -rakennukseen pohjoismaisittain uniikin keskuksen johtajien ja asiantuntijoiden osaamisen kehittämiselle. Aiemmin Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun käytössä ollutta ikonista päärakennusta peruskorjataan ja uudistetaan parhaillaan. Rakennus on muuttovalmis vuoden 2020 loppuun mennessä. Aalto EE on Aalto-yliopiston omistaman rakennuksen päävuokralainen.

Aalto EE vahvistaa asemaansa rahoitusosaamisen ykkösenä – arvostettu CEFA-koulutus siirtyy Aalto EE:lle17.6.2019 07:57:06 EESTTiedote

Suomen Sijoitusanalyytikot ry ja Aalto University Executive Education (Aalto EE) ovat aloittaneet yhteistyön rahoitus- ja sijoitusalan ammattilaisten tutkintokoulutuksen järjestämisessä. Uudistettu ohjelma tarjoaa enemmän lähiopetuspäiviä ja Aalto EE:llä on vahva rooli koko oppimisprosessin ajan. Kouluttajina toimivat Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun rahoituksen ja laskentatoimen laitoksien professorit. CEFA-tutkinnon (Certified European Financial Analyst) myöntää alan eurooppalainen kattojärjestö EFFAS (European Federation of Financial Analysts Societies).

Aalto EE panostaa elinikäiseen oppimiseen - Nana Salin rakentamaan uusia rahoittajakumppanuuksia19.3.2019 08:45:33 EETTiedote

Aalto University Executive Education Oy laajentaa korkeatasoisen elinikäisen oppimisen mahdollisuuksia julkisella ja yksityisellä sektorilla vahvistamalla ja kehittämällä uusia rahoitusvaihtoehtoja. Yhä useammin yksilön tai työnantajan oma maksukyky yksin ei mahdollista korkeimman kansainvälisen tason saavuttamista, jolloin rinnakkaisten rahoitusmuotojen rooli on ratkaiseva.

Aalto EE käynnistää Aalto PUBLIC -konseptin julkiseen johtamiseen – painopistealueina ekosysteemit, vaikuttavuus ja talous21.2.2019 11:06:05 EETTiedote

Julkisen sektorin organisaatiot ja niiden johtaminen kohtaavat uusia paineita toimintaympäristön muuttuessa, kilpailun lisääntyessä ja uudenlaisten kumppanuusmallien yleistyessä samalla, kun ikäluokkien pienentymisen myötä resurssiniukkuus lisääntyy entisestään. Ollakseen entistä vahvempi kumppani tässä transformaatiossa Aalto University Executive Education (Aalto EE) käynnisti helmikuussa 2019 uuden Aalto PUBLIC -liiketoimintayksikön.