Aalto EE kasvaa ja vahvistaa yhteiskunnallista vaikuttavuuttaan

Viime vuonna Aalto University Executive Education Oy:n liikevaihto ylsi noin 20,4 miljoonaan euroon (19,3 miljoonaa euroa vuonna 2016). Liiketulos verojen jälkeen oli 608 000 euroa (1,2 M€ vuonna 2016). Yhtiö teki viime vuonna useita uusia avainhenkilörekrytointeja vahvistaakseen kyvykkyyksiään ja investoi digitaalisiin alustoihin.

Kesäkuussa 2017 Aalto EE osti Finva Finanssikoulutus Oy:n koko osakekannan Vakuutustiedon Kehittämissäätiöltä. Uusi Aalto EE -konsernin tytäryhtiö saavutti pitkästä aikaa voitollisen, hyvän liiketulostason päättyneenä tilikautena. Henkilöstö siirtyi syksyllä Aalto EE -emoyhtiön palvelukseen. Koko Aalto EE-ryhmän henkilöstön määrä vuoden 2017 lopussa oli 119.

Yhteiskunnallinen vaikuttavuus yhdistyy kansainväliseen arvostukseen

Maailman arvostetuimmassa, Financial Times -lehden vuosittaisessa vertailussa Aalto EE sijoittui liikkeenjohdon valmennusta tarjoavien tuhansien bisneskoulujen arvioinnissa sijalle 46. ja kuuluu siten ainoana suomalaisena toimijana 0,5 prosentin globaaliin parhaimmistoon. Aalto Executive MBA -lippulaivaohjelman kansainvälinen sijoitus oli 78. Maailmassa on yli 3 000 EMBA-ohjelmaa, joista Financial Timesin vertailu julkaistaan vain sadan parhaan osalta. Kärkipaikkoja pitävät edelleen aasialaisten, erityisesti kiinalaisten, sekä länsimaisten yliopistojen yhteisohjelmat.

Aalto EMBA-ohjelman osallistujat valmistuvat lähes poikkeuksetta tavoiteajassa. Viimeisimmästä ryhmästä peräti neljäsosa valmistui myös parhain mahdollisin arvosanoin. Sataa prosenttia hipovat tavoiteajassa valmistuneiden määrät ovat kansainvälisestikin harvinaisia.

Aalto EE toteutti yrityksille räätälöityjä ohjelmia globaalisti noin 90. Kaiken kaikkiaan Aalto EE-ryhmän ohjelmiin, niin pitkiin Degree-ohjelmiin kuin lyhempiin avoimiin valmennuksiin sekä edellä mainittuihin yrityskohtaisiin ohjelmiin osallistui lähes 6000 henkilöä vuonna 2017.

Aalto EE ja sen portfolioon kuuluva Aalto PRO ovat näytelleet viime vuosina merkittävää roolia kansainvälisten suomalaisyritysten muutostilanteissa ja niistä johtuvissa vaikeissa henkilöstöjärjestelyissä. Esimerkiksi Microsoftin Polku-ohjelmassa yhtiö on ollut palveluntarjoajana vuodesta 2015 lähtien. Lähes kuusisataa tehtävänsä jättänyttä johtajaa ja asiantuntijaa on jo valinnut Aalto EE:n tai Aalto PRO:n valmennus- ja koulutuskumppanikseen.

Aalto-yhteisölle tuloutuu 3,1 miljoonaa euroa

Yhtiön toiminnasta tuloutuu vuosittain merkittävä summa takaisin Aalto-yliopistoyhteisölle muun muassa osinkoina, rojalteina, luentopalkkioina ja vuokrina. Vuonna 2017 yrityksen taloudellinen jalanjälki Aalto-yhteisössä jatkoi edelleen kasvuaan ollen noin 3,1 miljoonaa euroa (2,6 M€ vuonna 2016).

”Roolimme Aallon yhteiskunnallisen tehtävän tukemisessa ja taloudellisten toimintaedellytysten vahvistamisessa on olemassaolomme tärkein oikeutus. Tässä onnistuminen innostaa koko joukkuettamme yrittämään vielä kovemmin täysin globaaliksi muuttuneella eliittisarjan valmennus- ja koulutusmarkkinalla”, luonnehtii toimitusjohtaja, professori Pekka Mattila.

toimitusjohtaja, Professor of Practice,
Puh: 040 738 7221

Yhtiön vahvuuksia ovat globaali toimintamalli ja monipuolinen tarjonta. Suomen ja Singaporen lisäksi tarjoamme ohjelmia Baltiassa, Etelä-Koreassa, Indonesiassa, Iranissa, Kiinassa, Puolassa, Ruotsissa, Taiwanilla, Tansaniassa, Venäjällä ja Vietnamissa. Aalto University Executive Educationilla on kolme arvostettua laatuleimaa eli akkreditointia: AACSB, AMBA ja EQUIS. Se kuuluu näin ollen maailman instituutioista koostuvaan 0,5 prosentin parhaimmistoon.

Suomalaista osaamista maailman kärjessä – Aalto EE vahvisti asemiaan arvostetussa Financial Timesin vertailussa14.5.2018 08:02Tiedote

Alan kiristyvässä globaalissa kilpailussa Aalto University Executive Education (Aalto EE) on puolustanut hyvin paikkaansa ja onnistunut vahvistamaan asemaansa. Se paransi sijoitustaan maailman arvostetuimmassa Financial Times -vertailussa peräti seitsemällä sijalla viime vuodesta. Jo vuosia 50. parhaan joukkoon arvioitu Aalto EE on nyt 39. paras liikkeenjohdon valmentaja tuhansien instituutioiden joukossa ja vertailun ainut suomalainen toimija. Financial Times arvioi kokonaisuutena sekä avoimet että räätälöidyt ohjelmat.

Aalto EE valmentaa Etelä-Korean parhaimmistoon kuuluvan yliopiston opiskelijoita9.4.2018 17:03Tiedote

Aalto University Executive Education (Aalto EE) toteuttaa eteläkorealaisen huippuyliopiston KAIST College of Business’n MBA-opiskelijoille innovaatioiden ja yrittäjyyden opintojaksoja Suomessa. KAIST College of Business on arvostettu korkealle useissa kansainvälisissä vertailuissa kuten QS World University Rankingissa (41. vuonna 2017). Maailman parhaimpien alle 50-vuotiaiden yliopistojen listalla KAIST on kolmas ja Aalto-yliopisto seitsemäs.