Aalto EE vahvistaa asemaansa rahoitusosaamisen ykkösenä – arvostettu CEFA-koulutus siirtyy Aalto EE:lle

Suomen Sijoitusanalyytikot ry ja Aalto University Executive Education (Aalto EE) ovat aloittaneet yhteistyön rahoitus- ja sijoitusalan ammattilaisten tutkintokoulutuksen järjestämisessä. Uudistettu ohjelma tarjoaa enemmän lähiopetuspäiviä ja Aalto EE:llä on vahva rooli koko oppimisprosessin ajan. Kouluttajina toimivat Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun rahoituksen ja laskentatoimen laitoksien professorit. CEFA-tutkinnon (Certified European Financial Analyst) myöntää alan eurooppalainen kattojärjestö EFFAS (European Federation of Financial Analysts Societies).

- Rahoitus kuuluu Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun tutkimuksen tähtialueisiin. On luontevaa vahvistaa myös alan soveltavaa ja elinikäistä oppimista tukevaa koulutuskokonaisuutta. Haluamme olla talous- ja rahoitusosaamisen kehittämisen tärkein alusta Suomessa, sanoo Pekka Mattila, Aalto EE:n toimitusjohtaja ja Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun Professor of Practice.

Noin 400 henkilöä on suorittanut tutkinnon Suomessa 20 vuoden aikana. Se tarjoaa Euroopan laajuisen yhteismitallisen korkealaatuisen koulutuksen sijoitus- ja rahoitusalan ammattilaisille. Ammatillista kehitystä edistävä koulutus on saanut osallistujilta positiivista palautetta.

- Aalto EE on Suomen arvostetuimpia kouluttajia ja ammattimaisuus teki meihin vaikutuksen. Lähiopetuksen määrää on lisätty ja uskomme, että CEFA-koulutuksesta tulee jatkossa entistä laadukkaampi, toteaa Rasmus Skand, puheenjohtaja, Suomen Sijoitusanalyytikot ry.

Ensimmäinen Aalto EE:n järjestämä koulutus alkaa lokakuussa. Koulutuksen suorittaneet saavat oikeuden käyttää CEFA-nimikettä. Aalto EE:n valikoimasta löytyy myös muita talouden ja rahoituksen ohjelmia, kuten sijoituspalvelualan tutkinnot.

Pekka Mattila, valtiot. tri, toimitusjohtaja, Professor of Practice

Rasmus Skand, hallituksen puheenjohtaja
Suomen Sijoitusanalyytikot ry
Puhelin: 050 338 2631
rasmus.skand@wip.fi

Aalto EE luo pohjoismaiden suurimman johtamisen ja asiantuntijuuden kehittämisen keskittymän11.7.2019 08:06:12 EESTTiedote

Maailman 50. parhaan johtamisvalmentajan joukkoon lukeutuva Aalto University Executive Education (Aalto EE) luo Aalto-yliopisto Töölö -rakennukseen pohjoismaisittain uniikin keskuksen johtajien ja asiantuntijoiden osaamisen kehittämiselle. Aiemmin Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun käytössä ollutta ikonista päärakennusta peruskorjataan ja uudistetaan parhaillaan. Rakennus on muuttovalmis vuoden 2020 loppuun mennessä. Aalto EE on Aalto-yliopiston omistaman rakennuksen päävuokralainen.

Aalto EE panostaa elinikäiseen oppimiseen - Nana Salin rakentamaan uusia rahoittajakumppanuuksia19.3.2019 08:45:33 EETTiedote

Aalto University Executive Education Oy laajentaa korkeatasoisen elinikäisen oppimisen mahdollisuuksia julkisella ja yksityisellä sektorilla vahvistamalla ja kehittämällä uusia rahoitusvaihtoehtoja. Yhä useammin yksilön tai työnantajan oma maksukyky yksin ei mahdollista korkeimman kansainvälisen tason saavuttamista, jolloin rinnakkaisten rahoitusmuotojen rooli on ratkaiseva.

Aalto EE käynnistää Aalto PUBLIC -konseptin julkiseen johtamiseen – painopistealueina ekosysteemit, vaikuttavuus ja talous21.2.2019 11:06:05 EETTiedote

Julkisen sektorin organisaatiot ja niiden johtaminen kohtaavat uusia paineita toimintaympäristön muuttuessa, kilpailun lisääntyessä ja uudenlaisten kumppanuusmallien yleistyessä samalla, kun ikäluokkien pienentymisen myötä resurssiniukkuus lisääntyy entisestään. Ollakseen entistä vahvempi kumppani tässä transformaatiossa Aalto University Executive Education (Aalto EE) käynnisti helmikuussa 2019 uuden Aalto PUBLIC -liiketoimintayksikön.