Aalto EE vahvistaa asemaansa rahoitusosaamisen ykkösenä – arvostettu CEFA-koulutus siirtyy Aalto EE:lle

Suomen Sijoitusanalyytikot ry ja Aalto University Executive Education (Aalto EE) ovat aloittaneet yhteistyön rahoitus- ja sijoitusalan ammattilaisten tutkintokoulutuksen järjestämisessä. Uudistettu ohjelma tarjoaa enemmän lähiopetuspäiviä ja Aalto EE:llä on vahva rooli koko oppimisprosessin ajan. Kouluttajina toimivat Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun rahoituksen ja laskentatoimen laitoksien professorit. CEFA-tutkinnon (Certified European Financial Analyst) myöntää alan eurooppalainen kattojärjestö EFFAS (European Federation of Financial Analysts Societies).

- Rahoitus kuuluu Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun tutkimuksen tähtialueisiin. On luontevaa vahvistaa myös alan soveltavaa ja elinikäistä oppimista tukevaa koulutuskokonaisuutta. Haluamme olla talous- ja rahoitusosaamisen kehittämisen tärkein alusta Suomessa, sanoo Pekka Mattila, Aalto EE:n toimitusjohtaja ja Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun Professor of Practice.

Noin 400 henkilöä on suorittanut tutkinnon Suomessa 20 vuoden aikana. Se tarjoaa Euroopan laajuisen yhteismitallisen korkealaatuisen koulutuksen sijoitus- ja rahoitusalan ammattilaisille. Ammatillista kehitystä edistävä koulutus on saanut osallistujilta positiivista palautetta.

- Aalto EE on Suomen arvostetuimpia kouluttajia ja ammattimaisuus teki meihin vaikutuksen. Lähiopetuksen määrää on lisätty ja uskomme, että CEFA-koulutuksesta tulee jatkossa entistä laadukkaampi, toteaa Rasmus Skand, puheenjohtaja, Suomen Sijoitusanalyytikot ry.

Ensimmäinen Aalto EE:n järjestämä koulutus alkaa lokakuussa. Koulutuksen suorittaneet saavat oikeuden käyttää CEFA-nimikettä. Aalto EE:n valikoimasta löytyy myös muita talouden ja rahoituksen ohjelmia, kuten sijoituspalvelualan tutkinnot.

Pekka Mattila, valtiot. tri, toimitusjohtaja, Professor of Practice

Rasmus Skand, hallituksen puheenjohtaja
Suomen Sijoitusanalyytikot ry
Puhelin: 050 338 2631
rasmus.skand@wip.fi

DBA-väitös: Globaalin toimintamallin toteuttaminen vaatii yritykseltä tasapainottelua vastakkaisten odotusten välillä26.11.2019 15:44:50 EETKutsu

KTM Margit Suurnäkki väittelee 29.11.2019 Aalto Executive DBA -tutkinto-ohjelmasta (Doctor of Business Administration). Hänen väitöskirjansa aiheena on kansainvälinen johtaminen ja erityisesti se, mitä globaalisti toimivalta yritykseltä vaaditaan sisäisesti, jotta se voisi vastata yhä globaalimman liiketoimintaympäristön vaatimuksiin.

Stiftelserna stärker ledarskapskompetensen inom konst- och kultursfären tillsammans med Aalto EE26.11.2019 09:13:12 EETTiedote

Megatrender i världen, förändringar i arbetet och oviss finansiering driver konst- och kultursfären att utveckla ledarskaps- och affärskompetensen. Programmet Business of Culture antar den utmaningen tillsammans med olika kulturaktörer. Programmet inleds i november och yrkesverksamma inom konst- och kultursfären understöds av Jenny and Antti Wihuri Foundation, Saastamoinen Foundation, Föreningen Konstsamfundet och Kulturfonden för Sverige och Finland.

Säätiöt vahvistavat taide- ja kulttuurialan johtamisosaamista yhdessä Aalto EE:n kanssa26.11.2019 08:55:32 EETTiedote

Maailman megatrendit, työn muutos ja rahoituksen epävarmuus vauhdittavat taide- ja kulttuurialaa kehittämään johtamis- ja liiketoimintaosaamista. Uusi Business of Culture-ohjelma tarttuu haasteeseen yhdessä alan toimijoiden kanssa Pohjoismaissa ja Baltiassa. Keskiviikkona alkavassa ohjelmassa taide- ja kulttuurialan ammattilaisia ovat tukemassa Jenny ja Antti Wihurin rahasto, Saastamoisen säätiö, Föreningen Konstsamfundet ja Suomalais-ruotsalainen Kulttuurirahasto.

Maailman 100 parhaan joukkoon arvioidun Aalto Executive MBA:n vahvuus on vaikuttavuudessa18.11.2019 08:23:17 EETTiedote

Aalto-yliopisto on noussut kaikissa tärkeissä alakohtaisissa yliopistovertailuissa. Vastikään julkistetussa Times Higher Education -rankingin kauppa- ja taloustieteiden alan yliopistovertailussa Aalto nousi sijalle 54. Alle 50-vuotta sitten perustetuista yliopistoista 50 parasta listaava ”QS Top 50 under 50” piti Aalto-yliopiston yhdeksäntenä. Financial Times on arvostanut Aalto Executive MBA -ohjelman jälleen maailman sadan parhaimman joukkoon tuhansien verrokkien joukosta. Sijoitus oli tänä vuonna 92.