Aalto EE:n rooli julkisen sektorin kumppanina korostuu Tuula-Riitta Markkasen aloittaessa yksikönjohtajana

KTT Tuula-Riitta Markkanen on kutsuttu yksikönjohtajaksi Aalto University Executive Educationiin (Aalto EE) 1.12.2018 alkaen. Hän keskittyy uudessa tehtävässään julkisen sektorin ja sen ekosysteemien johtamiseen, julkisen ja yksityisen hybriditoimintamalleihin sekä niiden johtamiseen.

Nimitys vahvistaa Aalto EE:n asemaa julkisen sektorin organisaatioiden yhteistyökumppanina. Aalto EE on kouluttanut tuhansia alan johtajia ja asiantuntijoita ohjelmissaan mm. Aalto Executive MBA ja MBAKuntaJOKO ja Johtaminen terveydenhuollossa. Lisäksi yhtiö on toteuttanut mm. omat räätälöidyt Aalto Executive MBA -ohjelmat sekä Helsingin että Espoon kaupungeille. Viimeisin avaus oli tänä syksynä alkanut julkisen ja yksityisen sektorin yhteistyöhön keskittyvä ohjelma ”Liiketoimintaosaaminen ja toimiminen monituottajamallissa”, joka tehtiin osana Muutosjohdon akatemian ja viiden yliopiston yhteistyönä kehittämää pilottikoulutusohjelmaa.

”Tuula-Riitta Markkanen on erinomainen vahvistus tiimiimme aikana, jona julkinen ja yksityinen sektori kaipaavat yhä enemmän vuoropuhelua ja julkinen talous kohtaa useita uudistumispaineita. Uskon myös, että pohjoismaisesta hyvinvointivaltiomallista on vientituotteeksi julkisen johtamisen kehittämisen alueella”, sanoo Pekka Mattila, Aalto EE:n toimitusjohtaja ja Aalto-yliopiston käytäntöön suuntautunut professori.

Strategiatyöhön ja strategiseen viestintään ja systeemiseen ajatteluun erikoistunut Tuula-Riitta Markkanen siirtyy yritykseen Valtioneuvoston alaisen Muutosjohdon akatemian projektijohtajan tehtävästä. Hän on toiminut muutos- ja kehitysprosesseissa kansainvälisissä yrityksissä ja julkisella sektorilla yli kahdenkymmenen vuoden ajan.

Tuula-Riitta Markkanen on koulutukseltaan kauppatieteen tohtori ja maisteri Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulusta (ent. Helsingin kauppakorkeakoulu) alanaan kansainvälinen liiketoiminta. Lisäksi hän on suorittanut strategian visualisointiin valmentavan Design management-tutkinnon. Markkasella on myös filosofian maisterin tutkinto Helsingin yliopistostataidehistorian alalta.

toimitusjohtaja, Professor of Practice,
Puh.: 040 738 7221

Aalto EE vahvistaa asemaansa rahoitusosaamisen ykkösenä – arvostettu CEFA-koulutus siirtyy Aalto EE:lle17.6.2019 07:57:06 EESTTiedote

Suomen Sijoitusanalyytikot ry ja Aalto University Executive Education (Aalto EE) ovat aloittaneet yhteistyön rahoitus- ja sijoitusalan ammattilaisten tutkintokoulutuksen järjestämisessä. Uudistettu ohjelma tarjoaa enemmän lähiopetuspäiviä ja Aalto EE:llä on vahva rooli koko oppimisprosessin ajan. Kouluttajina toimivat Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun rahoituksen ja laskentatoimen laitoksien professorit. CEFA-tutkinnon (Certified European Financial Analyst) myöntää alan eurooppalainen kattojärjestö EFFAS (European Federation of Financial Analysts Societies).

Aalto EE panostaa elinikäiseen oppimiseen - Nana Salin rakentamaan uusia rahoittajakumppanuuksia19.3.2019 08:45:33 EETTiedote

Aalto University Executive Education Oy laajentaa korkeatasoisen elinikäisen oppimisen mahdollisuuksia julkisella ja yksityisellä sektorilla vahvistamalla ja kehittämällä uusia rahoitusvaihtoehtoja. Yhä useammin yksilön tai työnantajan oma maksukyky yksin ei mahdollista korkeimman kansainvälisen tason saavuttamista, jolloin rinnakkaisten rahoitusmuotojen rooli on ratkaiseva.

Aalto EE käynnistää Aalto PUBLIC -konseptin julkiseen johtamiseen – painopistealueina ekosysteemit, vaikuttavuus ja talous21.2.2019 11:06:05 EETTiedote

Julkisen sektorin organisaatiot ja niiden johtaminen kohtaavat uusia paineita toimintaympäristön muuttuessa, kilpailun lisääntyessä ja uudenlaisten kumppanuusmallien yleistyessä samalla, kun ikäluokkien pienentymisen myötä resurssiniukkuus lisääntyy entisestään. Ollakseen entistä vahvempi kumppani tässä transformaatiossa Aalto University Executive Education (Aalto EE) käynnisti helmikuussa 2019 uuden Aalto PUBLIC -liiketoimintayksikön.