Aalto EE:n taloudellinen vaikutus yliopistoyhteisössä uuteen ennätykseen

Maailman 50 parhaan bisneskoulun joukkoon lukeutuva Aalto University Executive Education (Aalto EE) parantaa tasaisesti tuloskuntoaan. Viime vuonna yhtiö ylsi 21,7 miljoonalla eurolla ennätysliikevaihtoonsa (20,4 M€ vuonna 2017). Myös liiketulos parani edellisvuodesta ollen 1,4 miljoonaa euroa (0,8 M€ vuonna 2017).

Yhtiön toiminnasta kanavoituu vuosittain merkittävä summa takaisin Aalto-yliopistoyhteisölle muun muassa osinkoina, rojalteina, valmennus- ja koulutuspalkkioina sekä vuokrina. Vuonna 2018 yliopiston omistama yhtiön taloudellinen jalanjälki Aalto-yhteisössä jatkoi edelleen kasvuaan ollen noin 3,7 miljoonaa euroa (3,1 M€ vuonna 2017).

”Vaikka Aallon kokonaisuudessa olemme pieni toimija, on Aalto EE:n rooli merkittävä yhteiskunnallisen vaikuttavuuden vahvistamisessa. Olemme oikotie kulmahuoneisiin tavoittaessamme vuosittain noin 7 000 johtajaa ja avainasiantuntijaa eri toimialoilla ja maissa”, luonnehtii toimitusjohtaja, professor of practice Pekka Mattila.

Jatkuvasta opiskelusta tulee uusi normaali

Aalto EE etsii määrätietoisesti kasvua myös seuraavina vuosina. Markkina on otollinen, sillä jatkuvasta opiskelusta ja itsensä kehittämisestä on tullut uusi normaali. Vuonna 2019 yhtiö tekee uusia avauksia uusien rahoitusmallien, henkilökohtaisen valmennuksen ja julkisen johtamisen alueilla.

Tämän lisäksi Aalto EE:n Aasian toimintojen luonne uudistuu yhä enemmän verkostopohjaiseksi. ESADE Business Schoolin kanssa yhdessä järjestetty globaali MBA -ohjelma käynnistyi marraskuussa 2018. Samalla Singaporen kansallisiin kunnianhimoisiin hankkeisiin lukeutuvan Singapore University of Technology and Designin kanssa on allekirjoitettu aiesopimus myöhemmin vuonna 2019 käynnistyvästä laajasta johtamiseen ja teknologiaan keskittyvästä ohjelmakokonaisuudesta.

valtiot. tri, toimitusjohtaja, professor of practice

DBA-väitös: Globaalin toimintamallin toteuttaminen vaatii yritykseltä tasapainottelua vastakkaisten odotusten välillä26.11.2019 15:44:50 EETKutsu

KTM Margit Suurnäkki väittelee 29.11.2019 Aalto Executive DBA -tutkinto-ohjelmasta (Doctor of Business Administration). Hänen väitöskirjansa aiheena on kansainvälinen johtaminen ja erityisesti se, mitä globaalisti toimivalta yritykseltä vaaditaan sisäisesti, jotta se voisi vastata yhä globaalimman liiketoimintaympäristön vaatimuksiin.

Stiftelserna stärker ledarskapskompetensen inom konst- och kultursfären tillsammans med Aalto EE26.11.2019 09:13:12 EETTiedote

Megatrender i världen, förändringar i arbetet och oviss finansiering driver konst- och kultursfären att utveckla ledarskaps- och affärskompetensen. Programmet Business of Culture antar den utmaningen tillsammans med olika kulturaktörer. Programmet inleds i november och yrkesverksamma inom konst- och kultursfären understöds av Jenny and Antti Wihuri Foundation, Saastamoinen Foundation, Föreningen Konstsamfundet och Kulturfonden för Sverige och Finland.

Säätiöt vahvistavat taide- ja kulttuurialan johtamisosaamista yhdessä Aalto EE:n kanssa26.11.2019 08:55:32 EETTiedote

Maailman megatrendit, työn muutos ja rahoituksen epävarmuus vauhdittavat taide- ja kulttuurialaa kehittämään johtamis- ja liiketoimintaosaamista. Uusi Business of Culture-ohjelma tarttuu haasteeseen yhdessä alan toimijoiden kanssa Pohjoismaissa ja Baltiassa. Keskiviikkona alkavassa ohjelmassa taide- ja kulttuurialan ammattilaisia ovat tukemassa Jenny ja Antti Wihurin rahasto, Saastamoisen säätiö, Föreningen Konstsamfundet ja Suomalais-ruotsalainen Kulttuurirahasto.

Maailman 100 parhaan joukkoon arvioidun Aalto Executive MBA:n vahvuus on vaikuttavuudessa18.11.2019 08:23:17 EETTiedote

Aalto-yliopisto on noussut kaikissa tärkeissä alakohtaisissa yliopistovertailuissa. Vastikään julkistetussa Times Higher Education -rankingin kauppa- ja taloustieteiden alan yliopistovertailussa Aalto nousi sijalle 54. Alle 50-vuotta sitten perustetuista yliopistoista 50 parasta listaava ”QS Top 50 under 50” piti Aalto-yliopiston yhdeksäntenä. Financial Times on arvostanut Aalto Executive MBA -ohjelman jälleen maailman sadan parhaimman joukkoon tuhansien verrokkien joukosta. Sijoitus oli tänä vuonna 92.