Aalto EE:n taloudellinen vaikutus yliopistoyhteisössä uuteen ennätykseen

Maailman 50 parhaan bisneskoulun joukkoon lukeutuva Aalto University Executive Education (Aalto EE) parantaa tasaisesti tuloskuntoaan. Viime vuonna yhtiö ylsi 21,7 miljoonalla eurolla ennätysliikevaihtoonsa (20,4 M€ vuonna 2017). Myös liiketulos parani edellisvuodesta ollen 1,4 miljoonaa euroa (0,8 M€ vuonna 2017).

Yhtiön toiminnasta kanavoituu vuosittain merkittävä summa takaisin Aalto-yliopistoyhteisölle muun muassa osinkoina, rojalteina, valmennus- ja koulutuspalkkioina sekä vuokrina. Vuonna 2018 yliopiston omistama yhtiön taloudellinen jalanjälki Aalto-yhteisössä jatkoi edelleen kasvuaan ollen noin 3,7 miljoonaa euroa (3,1 M€ vuonna 2017).

”Vaikka Aallon kokonaisuudessa olemme pieni toimija, on Aalto EE:n rooli merkittävä yhteiskunnallisen vaikuttavuuden vahvistamisessa. Olemme oikotie kulmahuoneisiin tavoittaessamme vuosittain noin 7 000 johtajaa ja avainasiantuntijaa eri toimialoilla ja maissa”, luonnehtii toimitusjohtaja, professor of practice Pekka Mattila.

Jatkuvasta opiskelusta tulee uusi normaali

Aalto EE etsii määrätietoisesti kasvua myös seuraavina vuosina. Markkina on otollinen, sillä jatkuvasta opiskelusta ja itsensä kehittämisestä on tullut uusi normaali. Vuonna 2019 yhtiö tekee uusia avauksia uusien rahoitusmallien, henkilökohtaisen valmennuksen ja julkisen johtamisen alueilla.

Tämän lisäksi Aalto EE:n Aasian toimintojen luonne uudistuu yhä enemmän verkostopohjaiseksi. ESADE Business Schoolin kanssa yhdessä järjestetty globaali MBA -ohjelma käynnistyi marraskuussa 2018. Samalla Singaporen kansallisiin kunnianhimoisiin hankkeisiin lukeutuvan Singapore University of Technology and Designin kanssa on allekirjoitettu aiesopimus myöhemmin vuonna 2019 käynnistyvästä laajasta johtamiseen ja teknologiaan keskittyvästä ohjelmakokonaisuudesta.

valtiot. tri, toimitusjohtaja, professor of practice

Aalto EE panostaa elinikäiseen oppimiseen - Nana Salin rakentamaan uusia rahoittajakumppanuuksia19.3.2019 08:45:33 EETTiedote

Aalto University Executive Education Oy laajentaa korkeatasoisen elinikäisen oppimisen mahdollisuuksia julkisella ja yksityisellä sektorilla vahvistamalla ja kehittämällä uusia rahoitusvaihtoehtoja. Yhä useammin yksilön tai työnantajan oma maksukyky yksin ei mahdollista korkeimman kansainvälisen tason saavuttamista, jolloin rinnakkaisten rahoitusmuotojen rooli on ratkaiseva.

Aalto EE käynnistää Aalto PUBLIC -konseptin julkiseen johtamiseen – painopistealueina ekosysteemit, vaikuttavuus ja talous21.2.2019 11:06:05 EETTiedote

Julkisen sektorin organisaatiot ja niiden johtaminen kohtaavat uusia paineita toimintaympäristön muuttuessa, kilpailun lisääntyessä ja uudenlaisten kumppanuusmallien yleistyessä samalla, kun ikäluokkien pienentymisen myötä resurssiniukkuus lisääntyy entisestään. Ollakseen entistä vahvempi kumppani tässä transformaatiossa Aalto University Executive Education (Aalto EE) käynnisti helmikuussa 2019 uuden Aalto PUBLIC -liiketoimintayksikön.

Mehiläinen valitsi Aalto EE:n kumppanikseen valtakunnalliseen esimiesvalmennusohjelmaan14.12.2018 12:10:10 EETTiedote

Mehiläinen käynnistää valtakunnallisen esimiesvalmennusohjelman tukeakseen esimiesten johtamistaitojen systemaattista kehittämistä koko konsernissa. Aalto University Executive Educationin (Aalto EE) kanssa räätälöitävä valmennusohjelma käynnistetään tammikuussa 2019 ja ensimmäisen vuoden aikana siihen osallistuu yli 500 tulosvastuullista esimiestä eri puolilta Suomea.