Aalto EE:n tulos säilyi voitollisena pandemiasta huolimatta

Aalto University Executive Education Oy:n (Aalto EE) liikevaihto notkahti pandemian seurauksena huomattavasti vähemmän kuin useimmilla alan verrokeilla.

Vuoden 2020 liikevaihto oli 17,6 miljoonaa euroa (vuonna 2019 23,6 M€). Neljänneksen pudotus johtui COVID-19:n aiheuttamista ohjelmaperuutuksista ja -siirroista. Liiketulos säilyi positiivisena ollen 400 000 euroa (vuonna 2019 1,2 M€).

Vaikean vuoden 2020 onnistumisiin kuului muun muassa se, että Aalto EMBA - ja Aalto MBA -ohjelmat jatkoivat kasvuaan osallistujamäärällä mitattuna.

Toimintaympäristön epävakaudesta ja kompleksisuudesta huolimatta maailman 50 parhaan johtamiskoulun joukkoon lukeutuva Aalto EE katsoo tulevaisuuteen luottavaisin mielin. Yhtiö on onnistunut vahvistamaan kyvykkyyttään digitaalisissa ja hybriditoteutuksissa nopeasti ja tehokkaasti. Asiakastyytyväisyys verkossa on jo samalla tasolla kuin perinteisen luokkaopetuksen aikana.

”Toimintaympäristön murrokset ovat myös mahdollisuus sellaisille toimijoille, joiden kyvykkyydet ja resurssipohja mahdollistavat uudet lähdöt ja panostukset. Alansa vahvimpana pelurina Suomessa Aalto EE näkee nyt mahdollisuuden muovata markkinaa. Panostamme erityisesti ohjelmiemme tavoittavuuteen myös pääkaupunkiseudun ulkopuolella”, kuvaa Pekka Mattila, Aalto EE:n toimitusjohtaja ja Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun Professor of Practice.

Tammikuussa käyttöönotetut uudet toimitilat tarjoavat hienon lähdön tulevaisuuteen. Huipputeknologia ja digitaaliset oppimisratkaisut ovat olennainen osa Pohjoismaiden suurintajohtamisen ja asiantuntijuuden kehittämisen keskittymää Aalto Töölö -rakennuksessa.

Yhtiön toiminnasta kanavoituu vuosittain merkittävä summa takaisin Aalto-yliopistoyhteisölle muun muassa osinkoina, rojalteina, valmennus- ja koulutuspalkkioina sekä vuokrina. Vuonna 2020 yliopiston omistama yhtiön taloudellinen jalanjälki Aalto-yhteisössä oli 2,3 miljoonaa euroa (3,3 M€ vuonna 2019).

toimitusjohtaja, Professor of Practice,
Puh.: 040 738 7221

Runeberginkatu 14-16

Aalto University Executive Education Oy tarjoaa korkealaatuisia liikkeenjohdon kehittämispalveluja (Aalto EE) ja asiantuntijoiden täydennyskoulutusta (Aalto PRO), palveluita yrittäjyyden kehittämiseksi (Aalto ENT) sekä Suomen monipuolisinta finanssikoulutusta (Finva)Laaja-alaisessa kokonaisuudessa yhdistyvät käytännön osaaminen ja Aalto-yliopiston uusin tutkimustieto.

Yhtiön vahvuuksia ovat globaali toimintamalli ja monipuolinen tarjonta. Suomen ja Singaporen lisäksi tarjoamme ohjelmia globaalisti useissa lokaatioissaAalto University Executive Educationilla on kolme arvostettua laatuleimaa eli akkreditointia: AACSB, AMBA ja EQUIS. Se kuuluu näin ollen maailman instituutioista koostuvaan 0,5 prosentin parhaimmistoon.

Uusin Aalto EE:n neuvonantajaverkoston jäsen Nermin Hairedin tuo strategisen ja digitaalisen markkinoinnin osaamista2.3.2021 08:28:25 EET | Tiedote

Aalto University Executive Education (Aalto EE) on kutsunut Senior Advisoriksi Nermin Hairedinin vahvistamaan commercial excellence -tarjontaa. Hairedin on ollut digitalisoimassa liiketoimintoja yli 20 vuoden ajan. Hänellä on merkittävä kokemus strategisesta markkinoinnista, myynnistä sekä datan hyödyntämisestä liiketoimintajohdossa ja hallituksissa.

Financial Times: Aalto Executive MBA:n kokonaistyytyväisyys pohjoismaiden korkein26.10.2020 07:48:49 EET | Tiedote

Financial Times on arvostanut Aalto Executive MBA -ohjelman jälleen maailman sadan parhaimmistoon tuhansien verrokkien joukosta. FT julkisti ensimmäistä kertaa ohjelmien asiakastyytyväisyyden kokonaisluvun. Aalto EMBA on osallistujatyytyväisyydellä mitattuna pohjoismaiden paras ohjelma ja globaalisti sijalla 14. Ohjelman kokonaissijoitus 88. on neljä sijaa parempi kuin viime vuonna.

Mika Videman liittyy Aalto EE:n neuvonantajaverkostoon20.5.2020 13:52:24 EEST | Tiedote

Aalto University Executive Education (Aalto EE) on kutsunut Mika Videmanin Senior Advisoriksi. Aalto EE:n asiakkaat hyötyvät Videmanin laajasta kokemuksesta ja monipuolisesta osaamisesta globaaleissa korporaatioissa sekä startup-yrityksissä. Hän on työskennellyt niin myynnin, markkinoinnin kuin kumppanuuksien kehittämisen alueilla. Lisäksi hänellä on pitkä kokemus HR-johdossa Fazer-konsernissa ja Nokia Oyj:ssa.

Financial Times arvioi Aalto EE:n jälleen maailman 50. parhaan joukkoon – erityisesti yritysasiakkaiden sitoutuminen kasvoi11.5.2020 08:29:28 EEST | Tiedote

Aalto-yliopiston vertailusijat ovat viime vuosina vahvistuneet. Esimerkiksi QS World University Rankings* nosti viime kerralla Aallon 9. sijalle maailmassa alle 50-vuotiaiden yliopistojen joukossa. Aalto-yhteisön osana toimiva Aalto University Executive Education (Aalto EE) puolusti jälleen paikkaansa maailman kärjessä; arvostetun Financial Timesin vastajulkistetussa vertailussa Aalto EE asettui sijalle 42. tuhansien verrokkien joukosta ollen jälleen ainut suomalainen toimija 50 parhaan joukossa koko vertailun historiassa.

Yritysten vastuullisuus testataan irtisanomistilanteissa - Aalto PRO:lta laaja palvelukokonaisuus muutostilanteisiin20.3.2020 16:00:33 EET | Tiedote

Maailmantalouden nopeat käänteet pakottavat yritykset reagoimaan myös henkilöstöön kohdistuvin sopeuttamistoimin. Tällöin punnitaan myös yrityksen vastuullisuus. Aalto University Professional Development (Aalto PRO) on jo yli 25 vuotta auttanut yrityksiä ja uusia työnhakijoita näissä tilanteissa. Nyt tarjolla on vieläkin kokonaisvaltaisempi muutostukipalvelu, jossa yhdistyvät uravalmennus ja muutoskoulutukset. Kokonaisuus räätälöidään aina henkilöstövähennyksiin joutuvan yrityksen kulloiseenkin tarpeeseen.