Aalto Executive MBA -ohjelma täyttää 30 vuotta

Aalto-yliopiston ja sen edeltäjien Helsingin kauppakorkeakoulun ja Teknillisen korkeakoulun tarjoama EMBA-ohjelma täyttää tänä vuonna kunnioitettavat kolmekymmentä vuotta.

Financial Times -lehti on jo vuosien ajan arvioinut tämän suomalaisen ohjelman sadan parhaan joukkoon. Kärkikastissa pysyminen vuodesta toiseen on huomattava saavutus, sillä EMBA-ohjelmia on maailmalla arvioilta noin 3000.

- Yksi menestystekijä on ohjelman jatkuva kehittäminen vastaamaan ajankohtaisiin haasteisiin. Osallistujia aloittaa Helsingissä joka vuosi useita kymmeniä. Osallistujamäärien lisääntyessä edelleen aloitamme Helsingissä tänä vuonna EMBA-ohjelmat sekä keväällä että syksyllä. Viime vuonna Aalto EMBA-ohjelmissa oli Euroopassa ja Aasiassa 360 osallistujaa, kertoo Hanna-Riikka Myllymäki, liiketoimintajohtaja, Aalto University Executive Education (Aalto EE).

Aalto EE:n EMBA-ohjelma kuuluu Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun Triple Crown -akkreditointien piiriin. Nämä kolme yliopistomaailman arvostetuinta laatuleimaa on vain 0,5 prosentilla maailman yliopistoista. Ensimmäisen Aalto Executive MBA -ohjelmaksi muokatun kokonaisuuden Aalto EE järjesti vuonna 2011.

Etelä-Korean vuonna 1995 aloitetussa ohjelmassa jo 4000 alumnia

Aalto EE on vienyt suomalaista koulutusta maailmalle jo vuodesta 1995, jolloin Etelä-Koreassa alkoi ensimmäinen Executive MBA -ohjelma. Aalto EE:llä on omia alumneja eri ohjelmistaan maailmanlaajuisesti yli 15 000, joista 4000 on eteläkorealaisia Executive MBA -alumneja.

Singaporen ensimmäinen ohjelma alkoi vuonna 1999. Kaikkiaan seitsemässä maassa tarjolla oleva ohjelma on kansainvälisyydessään maailman kirkkainta kärkeä.

Verkosto laajenee myös ohjelman jälkeen

Ohjelmaan valittujen johtajien ja huippuasiantuntijoiden monipuoliset organisaatio- ja kokemustaustat mahdollistavat vahvan ja arvokkaan verkoston, joka kantaa myös ohjelman jälkeen.

Alumneilla on mahdollisuus osallistua mm. vuosittaiseen Aalto Executive Summit -konferenssiin. Se kokoaa yhteen nykyisiä osallistujia sekä alumneja ympäri maailman. Viimevuotisessa tapahtumassa Singaporessa oli 150 osallistujaa 23 maasta.

Tänä vuonna Aalto Executive Summitissa juhlitaan vahvasti EMBA:n kolmenkymmenen vuoden virstanpylvään saavuttamista. Summit järjestetään Aalto-yliopiston Otaniemen kampuksella ja ohjelmaan sisältyy myös EMBA 30-vuotisjuhlagaala.

Aalto Executive MBA -ohjelman sivut

Hanna-Riikka Myllymäki
Business Area Director, Degree Programs
hanna-riikka.myllymaki@aaltoee.fi

Yhtiön vahvuuksia ovat globaali toimintamalli ja monipuolinen tarjonta. Suomen ja Singaporen lisäksi tarjoamme ohjelmia Baltiassa, Etelä-Koreassa, Indonesiassa, Iranissa, Kiinassa, Puolassa, Ruotsissa, Taiwanilla, Tansaniassa, Venäjällä ja Vietnamissa. Aalto University Executive Educationilla on kolme arvostettua laatuleimaa eli akkreditointia: AACSB, AMBA ja EQUIS. Se kuuluu näin ollen maailman instituutioista koostuvaan 0,5 prosentin parhaimmistoon.

Aalto Executive MBA lanseerataan Kiinassa8.6.2018 10:52Tiedote

Aalto Executive MBA, Aalto University Executive Educationin (Aalto EE) lippulaivaohjelma, lanseerataan Kiinassa vielä tämän vuoden aikana. Ohjelma aloitetaan Shanghaissa ja suunnitelmissa on toteuttaa ohjelma myös muissa Kiinan kaupungeissa lähitulevaisuudessa. Aalto EE:lle tämä on luonnollinen jatko läsnäolon vahvistamisessa Aasian markkinalla. Sen ensimmäinen Aasian EMBA-ohjelma järjestettiin vuonna 1995 Etelä-Koreassa ja Singaporen tytäryhtiöstä on johdettu Aasian toimintoja jo vuodesta 2000.

Aalto-yliopiston muotoilun opiskelijat valmistivat Aalto EE:lle ainutlaatuisen kokoelman keramiikkamaljakoita6.6.2018 14:43Tiedote

Taide on olennainen osa asiakas- ja työntekijäkokemusta Aalto EE:ssä (Aalto University Executive Education). Jo yli 200 taideteoksen kokoelmaan lisätään nyt myös 12 ainutlaatuista käsintehtyä keramiikkamaljakkoa. Maljakoiden suunnittelusta ja valmistuksesta vastasi kuusi Aalto-yliopiston Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun opiskelijaa. Euroopan johtava muotoilukoulu tunnetaan lahjakkaista suunnittelijoistaan ja huippuluokan opetushenkilökunnastaan. Keväällä 2017 Aalto-yliopisto sijoittui 13. sijalle taiteen ja suunnittelun maailmanlaajuisessa QS World University Ranking -tutkimuksessa.

Suomalaista osaamista maailman kärjessä – Aalto EE vahvisti asemiaan arvostetussa Financial Timesin vertailussa14.5.2018 08:02Tiedote

Alan kiristyvässä globaalissa kilpailussa Aalto University Executive Education (Aalto EE) on puolustanut hyvin paikkaansa ja onnistunut vahvistamaan asemaansa. Se paransi sijoitustaan maailman arvostetuimmassa Financial Times -vertailussa peräti seitsemällä sijalla viime vuodesta. Jo vuosia 50. parhaan joukkoon arvioitu Aalto EE on nyt 39. paras liikkeenjohdon valmentaja tuhansien instituutioiden joukossa ja vertailun ainut suomalainen toimija. Financial Times arvioi kokonaisuutena sekä avoimet että räätälöidyt ohjelmat.