Aalto Executive MBA lanseerataan Kiinassa

Aalto Executive MBA, Aalto University Executive Educationin (Aalto EE) lippulaivaohjelma, lanseerataan Kiinassa vielä tämän vuoden aikana. Ohjelma aloitetaan Shanghaissa ja suunnitelmissa on toteuttaa ohjelma myös muissa Kiinan kaupungeissa lähitulevaisuudessa. Aalto EE:lle tämä on luonnollinen jatko läsnäolon vahvistamisessa Aasian markkinalla. Sen ensimmäinen Aasian EMBA-ohjelma järjestettiin vuonna 1995 Etelä-Koreassa ja Singaporen tytäryhtiöstä on johdettu Aasian toimintoja jo vuodesta 2000.

- Kiina on merkittävä, nopeasti kasvava ja samalla hyvin kilpailtu markkina. Siksi markkinalle mentäessä on tärkeää löytää oikeat kumppanit, jotka ymmärtävät markkinan toimintalogiikan sekä jakavat saman kunnianhimon tason kanssamme, kertoo Pekka Mattila, Aalto EE:n toimitusjohtaja, Aalto-yliopiston työelämään suuntautunut professori.

Paikallisina kumppaneina ovat Shanghai Jiao Tong University, ST. DIAGO Overseas Learning Consultancy Center ja Shanghai ESUN Training Center. Tämän vuoden QS World University Rankingissa Shanghai Jiao Tong yliopisto arvostettiin sijalle 62 Aalto-yliopiston ollessa sijalla 137. Moduulien toteutuksesta vastaavat Aalto EE ja Aalto-yliopiston kouluttajat yhdessä paikallisen partnerin kanssa.

- Aalto EMBA kuuluu maailman 100 parhaimman EMBA-ohjelman joukkoon Financial Times -vertailussa. Nyt solmittu yhteistyö lisää vaikuttavuuttamme Aasiassa, ja partneruus tarjoaa vahvan pohjan liikkeenjohdon valmennusten toteutukseen ja kehitykseen Kiinan markkinalla, sanoo Aalto EE:n Singaporen yhtiötä johtava Riina Gröhn.

Riina Gröhn
Executive Director, Asia Pacific, Aalto EE
Puh. +65 8866 7430
riina.grohn@aaltoee.sg

valtiot. tri, toimitusjohtaja, professori (professor of practice)

Yhtiön vahvuuksia ovat globaali toimintamalli ja monipuolinen tarjonta. Suomen ja Singaporen lisäksi tarjoamme ohjelmia Baltiassa, Etelä-Koreassa, Indonesiassa, Iranissa, Kiinassa, Puolassa, Ruotsissa, Taiwanilla, Tansaniassa, Venäjällä ja Vietnamissa. Aalto University Executive Educationilla on kolme arvostettua laatuleimaa eli akkreditointia: AACSB, AMBA ja EQUIS. Se kuuluu näin ollen maailman instituutioista koostuvaan 0,5 prosentin parhaimmistoon.

Aalto-yliopiston muotoilun opiskelijat valmistivat Aalto EE:lle ainutlaatuisen kokoelman keramiikkamaljakoita6.6.2018 14:43Tiedote

Taide on olennainen osa asiakas- ja työntekijäkokemusta Aalto EE:ssä (Aalto University Executive Education). Jo yli 200 taideteoksen kokoelmaan lisätään nyt myös 12 ainutlaatuista käsintehtyä keramiikkamaljakkoa. Maljakoiden suunnittelusta ja valmistuksesta vastasi kuusi Aalto-yliopiston Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun opiskelijaa. Euroopan johtava muotoilukoulu tunnetaan lahjakkaista suunnittelijoistaan ja huippuluokan opetushenkilökunnastaan. Keväällä 2017 Aalto-yliopisto sijoittui 13. sijalle taiteen ja suunnittelun maailmanlaajuisessa QS World University Ranking -tutkimuksessa.

Suomalaista osaamista maailman kärjessä – Aalto EE vahvisti asemiaan arvostetussa Financial Timesin vertailussa14.5.2018 08:02Tiedote

Alan kiristyvässä globaalissa kilpailussa Aalto University Executive Education (Aalto EE) on puolustanut hyvin paikkaansa ja onnistunut vahvistamaan asemaansa. Se paransi sijoitustaan maailman arvostetuimmassa Financial Times -vertailussa peräti seitsemällä sijalla viime vuodesta. Jo vuosia 50. parhaan joukkoon arvioitu Aalto EE on nyt 39. paras liikkeenjohdon valmentaja tuhansien instituutioiden joukossa ja vertailun ainut suomalainen toimija. Financial Times arvioi kokonaisuutena sekä avoimet että räätälöidyt ohjelmat.