Aalto Executive MBA lanseerataan Kiinassa

Aalto Executive MBA, Aalto University Executive Educationin (Aalto EE) lippulaivaohjelma, lanseerataan Kiinassa vielä tämän vuoden aikana. Ohjelma aloitetaan Shanghaissa ja suunnitelmissa on toteuttaa ohjelma myös muissa Kiinan kaupungeissa lähitulevaisuudessa. Aalto EE:lle tämä on luonnollinen jatko läsnäolon vahvistamisessa Aasian markkinalla. Sen ensimmäinen Aasian EMBA-ohjelma järjestettiin vuonna 1995 Etelä-Koreassa ja Singaporen tytäryhtiöstä on johdettu Aasian toimintoja jo vuodesta 2000.

- Kiina on merkittävä, nopeasti kasvava ja samalla hyvin kilpailtu markkina. Siksi markkinalle mentäessä on tärkeää löytää oikeat kumppanit, jotka ymmärtävät markkinan toimintalogiikan sekä jakavat saman kunnianhimon tason kanssamme, kertoo Pekka Mattila, Aalto EE:n toimitusjohtaja, Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun Professor of Practice.

Paikallisina kumppaneina ovat Shanghai Jiao Tong University, ST. DIAGO Overseas Learning Consultancy Center ja Shanghai ESUN Training Center. Tämän vuoden QS World University Rankingissa Shanghai Jiao Tong yliopisto arvostettiin sijalle 62 Aalto-yliopiston ollessa sijalla 137. Moduulien toteutuksesta vastaavat Aalto EE ja Aalto-yliopiston kouluttajat yhdessä paikallisen partnerin kanssa.

- Aalto EMBA kuuluu maailman 100 parhaimman EMBA-ohjelman joukkoon Financial Times -vertailussa. Nyt solmittu yhteistyö lisää vaikuttavuuttamme Aasiassa, ja partneruus tarjoaa vahvan pohjan liikkeenjohdon valmennusten toteutukseen ja kehitykseen Kiinan markkinalla, sanoo Aalto EE:n Singaporen yhtiötä johtava Riina Gröhn.

Riina Gröhn
Executive Director, Asia Pacific, Aalto EE