ABB ja Dassault Systèmes digitaalisten teollisuudenalojen globaaleiksi ohjelmistokumppaneiksi

Ainutlaatuista asiakasarvoa: digitaalisten ratkaisujen ABB Ability™ -tarjonta yhdistetään Dassault Systèmesin 3DEXPERIENCE-alustaan

ABB ja Dassault Systèmes ovat solmineet laaja-alaisen globaalin kumppanuuden ja tarjoavat digitaalisten teollisuudenalojen asiakkaille ainutlaatuisen ohjelmistoratkaisujen tuotevalikoiman. Yhtiöt tarjoavat asiakkaille edistyneitä avoimia digitaalisia avaimet käteen -ratkaisuja, joilla vahvistetaan teollisten yritysten kilpailukykyä parantamalla sekä tuotteiden elinkaarten että tuotannon ja toimintojen joustavuutta, nopeutta ja tuottavuutta.

Kumppanuus yhdistää digitaaliset ABB AbilityTM -ratkaisut ja Dassault Systèmesin 3DEXPERIENCE-alustan, ja se rakentuu molempien yhtiöiden vahvaan asennettuun laitekantaan, syvälliseen verkkoasiantuntemukseen ja globaaliin asiakaskuntaan. ABB on jo ottanut käyttöön 3DEXPERIENCE-alustan, mallintanut ja simuloinut sillä omia ratkaisujaan ennen asiakastoimituksia. Kumppanuudessa ABB kehittää ja toimittaa edistyksellisiä virtuaalisia malleja, ns. digitaalisia kaksosia, joiden avulla toiminnan tehokkuutta, joustavuutta ja ympäristömyönteisyyttä voidaan parantaa.

Yritykset keskittyvät asteittain tehdasautomaatioon ja robotteihin, prosessiteollisuuden automaatioon sekä älykkäiden rakennusten sähköistysratkaisuihin. Ensimmäiset yhteiset ratkaisut esitellään tulevilla Hannoverin messuilla Saksassa 1.–5.4.2019.

Tämä on suomenkielinen yhteenveto ABB-yhtymän virallisesta englanninkielisestä tiedotteesta.

Linkki alkuperäiseen tiedotteeseen:

ABB and Dassault Systèmes enter global software partnership for digital industries

Media Relations, media.relations@ch.abb.com, +41 43 317 71 11

Media Relations, media.relations@ch.abb.com, +41 43 317 71 11

ABB:n digitekniikkaa myös Länsimetron kakkosvaiheen metroasemien valvontaan5.3.2019 10:00:00 EETTiedote

ABB on solminut sopimuksen kiinteistönvalvontajärjestelmien toimittamisesta Länsimetro Matinkylä-Kivenlahti -hankkeen kaikille metroasemille ja uudelle metrovarikolle. ABB:llä Suomessa kehitetty ABB Ability™ MicroSCADA Pro -ohjelmistoon perustuva järjestelmä huolehtii tämän urakan valmistumisen jälkeen kaikkien Länsimetron 13 metroaseman käytettävyydestä, luotettavuudesta ja turvallisuudesta.

ABB-yhtymän tulos 2018: Vakaata kasvua28.2.2019 13:03:05 EETTiedote

Vuoden 2018 pääkohdat - Tilausmäärä kasvoi 8 %1, kasvua kaikissa divisioonissa ja regioonissa - Liikevaihto kasvoi 4 %, vahvaa kasvua Robotics and Motion -divisioonassa - Tilauskanta vuoden lopussa +6 %, saatujen tilausten ja liikevaihdon suhde (book-to-bill ratio)2 oli 1,03 - ABB Ability™ vauhdittaa kasvua kaikissa divisioonissa - Operatiivinen EBITA-marginaali 10,9 %2, johon hukkakustannuksilla, ydintoimintoihin kuulumattomiin vanhoihin hankkeisiin liittyvillä maksuilla ja GEIS-yritysostolla oli yhteensä 2,5 prosenttiyksikön vaikutus - Nettotuotto oli 2 173 miljoonaa dollaria, laskua 2 % - Liiketoiminnan kassavirta noin 3 miljardia dollaria - Uuden ABB:n julkaisu: • Power Grids -liiketoiminnan divestointi ja portfolion keskittäminen digitaaliseen teollisuuteen • Liiketoimintamallin ja -rakenteen selkeyttäminen • Neljä johtavaa, asiakasrajapinnassa työskentelevää liiketoimintaa - GEIS-yritysosto saatiin päätökseen 30.6.2018 - Ehdotettu osakekohtainen osinko 0,80 Sveitsin frangia Q4/20

ABB:n uusinta digitekniikkaa Viking Linen uuteen alukseen Itämerelle15.11.2018 07:00:00 EETTiedote

Kiinassa rakennettavan Viking Linen matkustaja-autolautan teknologiatoimitusta on laajennettu sisältämään myös ABB Ability™ System 800xA -automaatiojärjestelmä. Järjestelmä integroi voimantuotannon, Azipod®-ruoripotkurijärjestelmän ja aluksen hallintajärjestelmät kaikki yhdelle alustalle. Näin sekä aluksen miehistöllä että maahenkilöstöllä on laaja näkymä kaikkiin turvallisen ja tehokkaan operoinnin edellyttämiin tietoihin. Uusi laiva aloittaa liikennöinnin Turun ja Ahvenanmaan saariston sekä Tukholman välillä vuonna 2020.