ABB ja Dassault Systèmes digitaalisten teollisuudenalojen globaaleiksi ohjelmistokumppaneiksi

Ainutlaatuista asiakasarvoa: digitaalisten ratkaisujen ABB Ability™ -tarjonta yhdistetään Dassault Systèmesin 3DEXPERIENCE-alustaan

ABB ja Dassault Systèmes ovat solmineet laaja-alaisen globaalin kumppanuuden ja tarjoavat digitaalisten teollisuudenalojen asiakkaille ainutlaatuisen ohjelmistoratkaisujen tuotevalikoiman. Yhtiöt tarjoavat asiakkaille edistyneitä avoimia digitaalisia avaimet käteen -ratkaisuja, joilla vahvistetaan teollisten yritysten kilpailukykyä parantamalla sekä tuotteiden elinkaarten että tuotannon ja toimintojen joustavuutta, nopeutta ja tuottavuutta.

Kumppanuus yhdistää digitaaliset ABB AbilityTM -ratkaisut ja Dassault Systèmesin 3DEXPERIENCE-alustan, ja se rakentuu molempien yhtiöiden vahvaan asennettuun laitekantaan, syvälliseen verkkoasiantuntemukseen ja globaaliin asiakaskuntaan. ABB on jo ottanut käyttöön 3DEXPERIENCE-alustan, mallintanut ja simuloinut sillä omia ratkaisujaan ennen asiakastoimituksia. Kumppanuudessa ABB kehittää ja toimittaa edistyksellisiä virtuaalisia malleja, ns. digitaalisia kaksosia, joiden avulla toiminnan tehokkuutta, joustavuutta ja ympäristömyönteisyyttä voidaan parantaa.

Yritykset keskittyvät asteittain tehdasautomaatioon ja robotteihin, prosessiteollisuuden automaatioon sekä älykkäiden rakennusten sähköistysratkaisuihin. Ensimmäiset yhteiset ratkaisut esitellään tulevilla Hannoverin messuilla Saksassa 1.–5.4.2019.

Tämä on suomenkielinen yhteenveto ABB-yhtymän virallisesta englanninkielisestä tiedotteesta.

Linkki alkuperäiseen tiedotteeseen:

ABB and Dassault Systèmes enter global software partnership for digital industries

Media Relations, media.relations@ch.abb.com, +41 43 317 71 11

Media Relations, media.relations@ch.abb.com, +41 43 317 71 11

Maailman ensimmäinen teollinen 5G-tekoälysovellus tuotantokäyttöön ABB:n taajuusmuuttajatehtaalla Helsingissä5.6.2019 10:30:00 EESTTiedote

ABB yhteistyökumppaneineen toteuttaa Helsingin Pitäjänmäellä sijaitsevalle taajuusmuuttajatehtaalleen maailman ensimmäisen langatonta 5G-tekniikkaa hyödyntävän teollisen tekoälysovelluksen. ABB:n, Atostekin ja Telian pilottihanke luo pohjaa langattomaan tekniikkaan pohjautuville uusille teollisille ratkaisuille. Robotin ja työntekijöiden kokoonpanotyön tukena toimiva ratkaisu parantaa tuotannon laatua ja opastaa työntekijöitä. Jatkossa vastaavalla toteutuksella voidaan rakentaa nopeita tietoliikenneyhteyksiä ja suurta laskentatehoa vaativia teollisia tekoälyratkaisuja paikasta riippumatta.

Matti Vaattovaara ABB Power Grids Finland Oy:n toimitusjohtajaksi17.5.2019 14:00:58 EESTTiedote

ABB nimittää Matti Vaattovaaran ABB Power Grids Finland Oy:n toimitusjohtajaksi 1.11.2019 lähtien. Vaattovaara on ollut ABB:n palveluksessa 15 vuoden ajan. Viimeksi hän on johtanut Suomen ABB:n Power Grids -divisioonan myyntiä ja markkinointia sekä vastannut liiketoiminnasta energia- ja verkkoyhtiöille sekä liikennesektorin asiakkuuksiin. Aiemmin hän on toiminut ABB:llä erilaisissa myynnin ja Service-liiketoiminnan johtotehtävissä.