ABB kasvussa

2017-07-20

- Perus- ja kokonaistilausten määrä kasvoi 3 %1, tilausten määrä lisääntyi kaikissa regioonissa

- Liikevaihto kasvoi 1 %

- Operatiivinen EBITA-marginaali2 12,4 % pieneni tällä kvartaalilla raaka-aineiden hintojen ja hienoisen ylikapasiteetin johdosta

- Nettotulos 525 miljoonaa Yhdysvaltojen dollaria

- Operatiivisessa kassavirrassa, 467 miljoonaa Yhdysvaltojen dollaria, näkyy tulospalkkioiden maksujen siirtyminen toiselle kvartaalille

- Nettokäyttöpääoma 14,1 % liikevaihdosta, vähennys 90 peruspistettä vuositasolla

- Aktiivinen portfolion hallinta: B&R:n yrityskauppa vietiin päätökseen 6. heinäkuuta, KEYMILEn tietoliikenneliiketoiminta ostetaan kolmannen kvartaalin aikana.

2 For a reconciliation of non-GAAP measures, see “Supplemental Reconciliations and Definitions” in the attached Q2 2017 Financial Information

Tämä on suomenkielinen yhteenveto ABB-yhtymän virallisesta englanninkielisestä tiedotteesta.

Linkki englanninkieliseen lehdistötiedotteeseen: ABB: Building on growth momentum

CEO comments on second quarter 2017 financial results:

media.relations@ch.abb.com

investor.relations@ch.abb.com

ABB:n kasvu jatkuu26.10.2017 10:21Tiedote

- Tilausten kokonaismäärä kasvoi 5 %1, perustilausten määrä 6 %; kasvua kaikissa regioonissa- Service-liiketoiminnan ja ohjelmistojen tilaukset lisääntyivät 11 %; ABB Ability™ vahvistaa kasvuvauhtia- Liikevaihto kasvoi 3 %- Operatiivinen EBITA-marginaali2 nousi 12,9 %:iin- Nettotulos 571 miljoonaa Yhdysvaltojen dollaria; operatiivinen osakekohtainen tulos parani 7 %3- Operatiivisen liiketoiminnan kassavirta oli 954 miljoonaa Yhdysvaltojen dollaria- Nettokäyttöpääoma suhteessa liikevaihtoon vakaa, B&R:n yritysosto ja suurjännitteisten kaapeleiden liiketoiminnan myynti vaikuttivat- B&R:n yritysosto saatettiin päätökseen 6.7.2017; integrointi etenee suunnitellusti- GE Industrial Solutionsin yritysostolla vahvistetaan johtoasemaamme sähköistysliiketoiminnassa 1Growth rates for orders, base orders, revenues and order backlog are on a comparable basis (local currency adjusted for acquisitions and divestitures). US$ growth rates are presented in Key Figures table. 2 For a reconciliation of no

ABB:n Azipod®-ruoripotkurijärjestelmän läpimurtotilaus Kiinassa rakennettavaan Viking Linen matkustaja-autolauttaan9.10.2017 14:29Tiedote

ABB toimittaa Azipod-ruoripotkurijärjestelmän uuteen Kiinassa rakennetta-vaan Viking Linen matkustaja-alukseen. Tämä on ensimmäinen Azipod-järjestelmän asennus matkustaja-autolauttaan. Aluksen rakentaa Xiamen Shipbuilding Industry co., Ltd (XSI). ABB:n toimitukseen sisältyvät myös säh-kövoiman tuotanto- ja jakelujärjestelmät sekä ohjauspotkurimoottorit.