ABB kasvussa

2017-07-20

- Perus- ja kokonaistilausten määrä kasvoi 3 %1, tilausten määrä lisääntyi kaikissa regioonissa

- Liikevaihto kasvoi 1 %

- Operatiivinen EBITA-marginaali2 12,4 % pieneni tällä kvartaalilla raaka-aineiden hintojen ja hienoisen ylikapasiteetin johdosta

- Nettotulos 525 miljoonaa Yhdysvaltojen dollaria

- Operatiivisessa kassavirrassa, 467 miljoonaa Yhdysvaltojen dollaria, näkyy tulospalkkioiden maksujen siirtyminen toiselle kvartaalille

- Nettokäyttöpääoma 14,1 % liikevaihdosta, vähennys 90 peruspistettä vuositasolla

- Aktiivinen portfolion hallinta: B&R:n yrityskauppa vietiin päätökseen 6. heinäkuuta, KEYMILEn tietoliikenneliiketoiminta ostetaan kolmannen kvartaalin aikana.

1Growth rates for orders, base orders, revenues and order backlog are on a comparable basis (local currency adjusted for acquisitions and divestitures). US$ growth rates are presented in Key Figures table

2 For a reconciliation of non-GAAP measures, see “Supplemental Reconciliations and Definitions” in the attached Q2 2017 Financial Information

Tämä on suomenkielinen yhteenveto ABB-yhtymän virallisesta englanninkielisestä tiedotteesta.

Linkki englanninkieliseen lehdistötiedotteeseen: ABB: Building on growth momentum

CEO comments on second quarter 2017 financial results:

media.relations@ch.abb.com

investor.relations@ch.abb.com

ABB-yhtymän Q2/2018 tulos: Kannattava kasvu jatkuu19.7.2018 10:19Tiedote

- Kokonaistilaukset kasvoivat 8 %1, kasvua kaikissa divisioonissa ja regioonissa - Perustilaukset kasvoivat 9 %, kasvua kaikissa divisioonissa ja regioonissa - Liikevaihto kasvoi 1 % - Tilaus-laskutus-suhdeluku2 1,07x, >1 kaikissa divisioonissa - Operatiivinen EBITA-marginaali2 nousi 60 peruspistettä 13,0 %:iin - Operatiivinen EPS2 + 27 %4 - Nettotulos 681 miljoonaa US dollaria, kasvua 30 % - Operatiivisen liiketoiminnan kassavirta 1 010 miljoonaa US dollaria; koko vuoden kassavirrasta odotetaan vahvaa 1. Growth rates for orders, third-party base orders and revenues are on a comparable basis (local currency adjusted for acquisitions and divestitures). US$ growth rates are presented in Key Figures table. 2. For non-GAAP measures, see the “Supplemental Financial Information” attachment to the press release. 3. Constant currency (not adjusted for portfolio changes). 4. EPS growth rates are computed using unrounded amounts. Comparable operational earnings per share is in constant currency

KUTSU MEDIATAPAAMISEEN 5.7.: Älykäs kotiautomaatio lyö läpi Porin Asuntomessuilla20.6.2018 13:04Kutsu

Porin Asuntomessut poikkeavat aiempien vuosien messuista vähintäänkin siinä, että kotien asumismukavuutta, turvallisuutta ja energiansäästöä parantava älykäs kodinohjaustekniikka on messukodeissa läsnä merkittävästi laajemmin kuin Asuntomessuilla koskaan aikaisemmin. Yli kolmasosassa tämän vuoden Asuntomessujen omakotikohteista on käytössä ABB:n kotiautomaatio. Tervetuloa messujen aattona 5.7. klo 11.30 ABB:n ständille messukohteeseen Jokilammi 21, jossa esittelemme modernin talotekniikan lisäksi myös kotien uutta kustannustehokasta sähköautojen latausratkaisua.

ABB-yhtymän Q1 2018 tulos torstaina 19.4.16.4.2018 15:58Kutsu

ABB-yhtymä julkistaa vuoden 2018 ensimmäisen kvartaalin tuloksen torstaina 19.4. Suomen ABB:n toimitusjohtaja Pekka Tiitinen on haastateltavissa tulokseen liittyen tulospäivänä klo 10.30 – 11.00 numerossa 050 332 3850. Julkaisemme aamupäivän 19.4. aikana suomenkielisen yhteenvedon ABB-yhtymän tulostiedotteen pääkohdista. Lisätietoja: Satu Perälampi satu.peralampi@fi.abb.com p. 050 332 3850 ABB on johtava teknologian edelläkävijä, jonka tarjonta kattaa sähköistystuotteet, robotit ja liikkeenohjauksen sekä teollisuusautomaation ja sähköverkkoratkaisut. Yhtiö palvelee energia-, teollisuus-, liikenne- ja infrastruktuurialojen asiakkaita maailmanlaajuisesti. ABB on rakentamassa digitaalista tulevaisuutta tuomalla sähköä voimalaitoksista sähkönkulutuksen pisteisiin sekä automatisoimalla teollisuutta raaka-ainetuotannosta lopputuotteiden tuotantoon saakka. Kansainvälisen autoliiton FIA:n täysin sähköisen Formula E -sarjan nimikkopartnerina ABB kehittää sähköistä liikennettä kestävän tulevaisu