ABB sähköisen Formula E -sarjan nimikkosponsoriksi

ABB ja sähköinen Formula E -sarja ovat solmineet uraauurtavan kumppanuuden tulevaisuuden sähköisen liikenteen kehittämiseksi. ”ABB FIA Formula E Championship” on maailman ensimmäinen täysin sähköinen kansainvälisen autoliiton FIA:n sarja.

ABB ja sähköinen Formula E -sarja ovat solmineet uraauurtavan kumppanuuden tulevaisuuden sähköisen liikenteen kehittämiseksi. Kuvassa Ulrich Spiesshofer, ABB:n pääjohtaja ja Alejandro Agag, Formula E:n perustaja ja pääjohtaja.

Formula E -sarjan ensimmäinen kisa ajettiin Pekingissä syyskuussa 2014. Sittemmin sarja on lunastanut paikkansa kansainvälisen sähköisen moottoriurheilun ykkösenä. Seuraava kehitysaskel on globaalin teknologiajohtajan ABB:n nimen, innovointikyvyn ja teknologiajohtajuuden liittäminen sarjaan, joka tunnetaan jatkossa nimellä ”ABB FIA Formula E Championship.”

ABB:n osaaminen ja kokemus sähköistysratkaisuissa ja sähköisen liikenteen latausratkaisuissa sekä maailman laajin pikalatausasemien asennettu kanta tekevät yhtiöstä ihanteellisen kumppanin Formula E -sarjaan. Formula E toimii alustana sähköisen liikenteen sähköistysratkaisujen ja digitaalisten teknologioiden kehittämiseksi ja testaamiseksi. Sarja myös edistää sähköisten ajoneuvojen ja latausinfrastruktuurin sekä niihin liittyvien digitaalisten alustojen muotoilun ja toiminnallisuuksien kehittämistä. Yhdistämällä voimat ABB ja Formula E -sarja ovat erinomaisessa asemassa sähköisen liikenteen kehittämiseksi edelleen.

“Olemme erittäin innoissamme. Kumppanuudella Formula E -sarjan kanssa luomme sähköisen liikenteen tulevaisuutta”, sanoo ABB:n pääjohtaja Ulrich Spiesshofer. ”Tänään kaksi edelläkävijää yhdistävät voimansa. ABB ja Formula E sopivat luontevasti yhteen uusimpien sähköistysratkaisujen ja digitaalisten teknologioiden suunnannäyttäjinä. Yhdessä käynnistämme uuden vaiheen tässä jännittävässä urheilulajissa ja muodostamme suorituskyvyltään huippuluokan tiimejä. Yhdessä luomme tulevaisuutta - yksi sähköistävä kilpailu kerrallaan.”

Formula E -sarjan perustaja ja pääjohtaja Alejandro Agag toteaa: “Tämä on historiallinen päivä Formula E:lle, ja minulla on kunnia toivottaa globaali teknologiajohtaja ABB tervetulleeksi Formula E:n nimikkosponsoriksi. ABB tuo mukanaan kokemusta ja asiantuntemusta sähköistysratkaisuista ja digitaalisista teknologioista. Molemmilla yhtiöillä on sama into koetella mahdollisuuksien rajoja. Yhdessä, yhteistyökumppaneina, esittelemme uraauurtavaa teknologiaa ympäri maailmaa faneille ja muillekin, jotka seuraavat ABB FIA Formula E Championship -sarjaa.”

ABB on maailman johtava sähköisen liikenteen infrastruktuuritoimittaja. Se tarjoaa täydellisen valikoiman latausratkaisuja sähköautoille, sähkö- ja hybridibusseille sekä sähköistysratkaisuja merenkulkuun ja raideliikenteeseen. ABB tuli mukaan sähköisen liikenteen latausmarkkinoille vuonna 2010. Tällä hetkellä yhtiöllä on globaali, yli 6 000 pikalatausaseman asennettu kanta, joka kasvaa nopeasti.

ABB FIA Formula E Championship -sarja

ABB FIA Formula E Championship on FIA:n sähköisen katuautoilun kilpasarja ja maailman ensimmäinen täysin sähköinen kansainvälinen yksipaikkainen autourheiluluokka. Formula E tuo sähköisen rengastaiston maailman johtaviin kaupunkeihin; kilpailut käydään ikonisissa maisemissa sellaisissa kaupungeissa kuin New York, Hong Kong, Pariisi ja Zürich.

Kilpasarjan neljänteen kauteen osallistuu 10 tiimiä ja 20 kuljettajaa, jotka kilpailevat 11 kaupungissa viidellä mantereella, ja voittaja kruunataan ABB Formula E -mestariksi. Seuraava osakilpailu käydään Marrakeshissa 13. tammikuuta, ja vuoden 2018 maailmanmestaruus ratkeaa heinäkuussa.

Seuraa Formula E:tä:

- www.FIAFormulaE.com

- Facebook: www.facebook.com/FIAFormulaE

- Instagram: www.instagram.com/FIAFormulaE

- Twitter: www.twitter.com/FIAFormulaE  (@FIAFormulaE)

- YouTube: www.youtube.com/user/FIAFormulaE

media.relations@ch.abb.com

ABB:n kasvu jatkuu26.10.2017 10:21Tiedote

- Tilausten kokonaismäärä kasvoi 5 %1, perustilausten määrä 6 %; kasvua kaikissa regioonissa - Service-liiketoiminnan ja ohjelmistojen tilaukset lisääntyivät 11 %; ABB Ability™ vahvistaa kasvuvauhtia - Liikevaihto kasvoi 3 % - Operatiivinen EBITA-marginaali2 nousi 12,9 %:iin - Nettotulos 571 miljoonaa Yhdysvaltojen dollaria; operatiivinen osakekohtainen tulos parani 7 %3 - Operatiivisen liiketoiminnan kassavirta oli 954 miljoonaa Yhdysvaltojen dollaria - Nettokäyttöpääoma suhteessa liikevaihtoon vakaa, B&R:n yritysosto ja suurjännitteisten kaapeleiden liiketoiminnan myynti vaikuttivat - B&R:n yritysosto saatettiin päätökseen 6.7.2017; integrointi etenee suunnitellusti - GE Industrial Solutionsin yritysostolla vahvistetaan johtoasemaamme sähköistysliiketoiminnassa 1Growth rates for orders, base orders, revenues and order backlog are on a comparable basis (local currency adjusted for acquisitions and divestitures). US$ growth rates are presented in Key Figures table. 2 For a reconciliati

ABB:n Azipod®-ruoripotkurijärjestelmän läpimurtotilaus Kiinassa rakennettavaan Viking Linen matkustaja-autolauttaan9.10.2017 14:29Tiedote

ABB toimittaa Azipod-ruoripotkurijärjestelmän uuteen Kiinassa rakennetta-vaan Viking Linen matkustaja-alukseen. Tämä on ensimmäinen Azipod-järjestelmän asennus matkustaja-autolauttaan. Aluksen rakentaa Xiamen Shipbuilding Industry co., Ltd (XSI). ABB:n toimitukseen sisältyvät myös säh-kövoiman tuotanto- ja jakelujärjestelmät sekä ohjauspotkurimoottorit.