ABB sähköisen Formula E -sarjan nimikkosponsoriksi

ABB ja sähköinen Formula E -sarja ovat solmineet uraauurtavan kumppanuuden tulevaisuuden sähköisen liikenteen kehittämiseksi. ”ABB FIA Formula E Championship” on maailman ensimmäinen täysin sähköinen kansainvälisen autoliiton FIA:n sarja.

ABB ja sähköinen Formula E -sarja ovat solmineet uraauurtavan kumppanuuden tulevaisuuden sähköisen liikenteen kehittämiseksi. Kuvassa Ulrich Spiesshofer, ABB:n pääjohtaja ja Alejandro Agag, Formula E:n perustaja ja pääjohtaja.

Formula E -sarjan ensimmäinen kisa ajettiin Pekingissä syyskuussa 2014. Sittemmin sarja on lunastanut paikkansa kansainvälisen sähköisen moottoriurheilun ykkösenä. Seuraava kehitysaskel on globaalin teknologiajohtajan ABB:n nimen, innovointikyvyn ja teknologiajohtajuuden liittäminen sarjaan, joka tunnetaan jatkossa nimellä ”ABB FIA Formula E Championship.”

ABB:n osaaminen ja kokemus sähköistysratkaisuissa ja sähköisen liikenteen latausratkaisuissa sekä maailman laajin pikalatausasemien asennettu kanta tekevät yhtiöstä ihanteellisen kumppanin Formula E -sarjaan. Formula E toimii alustana sähköisen liikenteen sähköistysratkaisujen ja digitaalisten teknologioiden kehittämiseksi ja testaamiseksi. Sarja myös edistää sähköisten ajoneuvojen ja latausinfrastruktuurin sekä niihin liittyvien digitaalisten alustojen muotoilun ja toiminnallisuuksien kehittämistä. Yhdistämällä voimat ABB ja Formula E -sarja ovat erinomaisessa asemassa sähköisen liikenteen kehittämiseksi edelleen.

“Olemme erittäin innoissamme. Kumppanuudella Formula E -sarjan kanssa luomme sähköisen liikenteen tulevaisuutta”, sanoo ABB:n pääjohtaja Ulrich Spiesshofer. ”Tänään kaksi edelläkävijää yhdistävät voimansa. ABB ja Formula E sopivat luontevasti yhteen uusimpien sähköistysratkaisujen ja digitaalisten teknologioiden suunnannäyttäjinä. Yhdessä käynnistämme uuden vaiheen tässä jännittävässä urheilulajissa ja muodostamme suorituskyvyltään huippuluokan tiimejä. Yhdessä luomme tulevaisuutta - yksi sähköistävä kilpailu kerrallaan.”

Formula E -sarjan perustaja ja pääjohtaja Alejandro Agag toteaa: “Tämä on historiallinen päivä Formula E:lle, ja minulla on kunnia toivottaa globaali teknologiajohtaja ABB tervetulleeksi Formula E:n nimikkosponsoriksi. ABB tuo mukanaan kokemusta ja asiantuntemusta sähköistysratkaisuista ja digitaalisista teknologioista. Molemmilla yhtiöillä on sama into koetella mahdollisuuksien rajoja. Yhdessä, yhteistyökumppaneina, esittelemme uraauurtavaa teknologiaa ympäri maailmaa faneille ja muillekin, jotka seuraavat ABB FIA Formula E Championship -sarjaa.”

ABB on maailman johtava sähköisen liikenteen infrastruktuuritoimittaja. Se tarjoaa täydellisen valikoiman latausratkaisuja sähköautoille, sähkö- ja hybridibusseille sekä sähköistysratkaisuja merenkulkuun ja raideliikenteeseen. ABB tuli mukaan sähköisen liikenteen latausmarkkinoille vuonna 2010. Tällä hetkellä yhtiöllä on globaali, yli 6 000 pikalatausaseman asennettu kanta, joka kasvaa nopeasti.

ABB FIA Formula E Championship -sarja

ABB FIA Formula E Championship on FIA:n sähköisen katuautoilun kilpasarja ja maailman ensimmäinen täysin sähköinen kansainvälinen yksipaikkainen autourheiluluokka. Formula E tuo sähköisen rengastaiston maailman johtaviin kaupunkeihin; kilpailut käydään ikonisissa maisemissa sellaisissa kaupungeissa kuin New York, Hong Kong, Pariisi ja Zürich.

Kilpasarjan neljänteen kauteen osallistuu 10 tiimiä ja 20 kuljettajaa, jotka kilpailevat 11 kaupungissa viidellä mantereella, ja voittaja kruunataan ABB Formula E -mestariksi. Seuraava osakilpailu käydään Marrakeshissa 13. tammikuuta, ja vuoden 2018 maailmanmestaruus ratkeaa heinäkuussa.

Seuraa Formula E:tä:

- www.FIAFormulaE.com

- Facebook: www.facebook.com/FIAFormulaE

- Instagram: www.instagram.com/FIAFormulaE

- Twitter: www.twitter.com/FIAFormulaE  (@FIAFormulaE)

- YouTube: www.youtube.com/user/FIAFormulaE

media.relations@ch.abb.com

KUTSU MEDIATAPAAMISEEN 5.7.: Älykäs kotiautomaatio lyö läpi Porin Asuntomessuilla20.6.2018 13:04Kutsu

Porin Asuntomessut poikkeavat aiempien vuosien messuista vähintäänkin siinä, että kotien asumismukavuutta, turvallisuutta ja energiansäästöä parantava älykäs kodinohjaustekniikka on messukodeissa läsnä merkittävästi laajemmin kuin Asuntomessuilla koskaan aikaisemmin. Yli kolmasosassa tämän vuoden Asuntomessujen omakotikohteista on käytössä ABB:n kotiautomaatio. Tervetuloa messujen aattona 5.7. klo 11.30 ABB:n ständille messukohteeseen Jokilammi 21, jossa esittelemme modernin talotekniikan lisäksi myös kotien uutta kustannustehokasta sähköautojen latausratkaisua.

ABB-yhtymän Q1 2018 tulos torstaina 19.4.16.4.2018 15:58Kutsu

ABB-yhtymä julkistaa vuoden 2018 ensimmäisen kvartaalin tuloksen torstaina 19.4. Suomen ABB:n toimitusjohtaja Pekka Tiitinen on haastateltavissa tulokseen liittyen tulospäivänä klo 10.30 – 11.00 numerossa 050 332 3850. Julkaisemme aamupäivän 19.4. aikana suomenkielisen yhteenvedon ABB-yhtymän tulostiedotteen pääkohdista. Lisätietoja: Satu Perälampi satu.peralampi@fi.abb.com p. 050 332 3850 ABB on johtava teknologian edelläkävijä, jonka tarjonta kattaa sähköistystuotteet, robotit ja liikkeenohjauksen sekä teollisuusautomaation ja sähköverkkoratkaisut. Yhtiö palvelee energia-, teollisuus-, liikenne- ja infrastruktuurialojen asiakkaita maailmanlaajuisesti. ABB on rakentamassa digitaalista tulevaisuutta tuomalla sähköä voimalaitoksista sähkönkulutuksen pisteisiin sekä automatisoimalla teollisuutta raaka-ainetuotannosta lopputuotteiden tuotantoon saakka. Kansainvälisen autoliiton FIA:n täysin sähköisen Formula E -sarjan nimikkopartnerina ABB kehittää sähköistä liikennettä kestävän tulevaisu