ABB-yhtymän Q1 2020 tulos

Tilaukset 7,3 miljardia US dollaria, -4 %; vertailukelpoisesti +1 %
Liikevaihto 6,2 miljardia US dollaria, -9 %; vertailukelpoisesti -7 %1
Toiminnallinen tulos 373 miljoonaa US dollaria; marginaali 6,0 %
Operatiivinen EBITA1 636 miljoonaa US dollaria; marginaali1 10,2 %, johon kertaluontoisilla kustannuksilla 30 peruspisteen laimentava vaikutus
Nettotulos 376 miljoonaa US dollaria, -30 %
Perus EPS 0,18 US dollaria, -30 %2; operatiivinen EPS1 0,30 US dollaria, -2 %
Operatiivisen toiminnan kassavirta -577 miljoonaa US dollaria

Tämä on suomenkielinen yhteenveto ABB-yhtymän virallisesta englanninkielisestä tiedotteesta: Q1 2020 results: COVID-19 impacts results; weighs on outlook

media.relations@ch.abb.com

investor.relations@ch.abb.com

ABB aloittaa kojerasioiden kansien valmistuksen kierrätetystä kuluttajapakkausmuovista3.2.2020 14:46:12 EETTiedote

ABB:n Porvoon asennustuotteita valmistava tehdas on käynnistänyt kojerasioiden kansien tuotannon kuluttajamuovipakkauksista kertyvästä muovijätteestä. Kierrätysmuovin hyödyntäminen asennustarviketuotannossa on kiertotalouden malliesimerkki, sillä Porvoossa tehtävien kansien kierrätysmuovi on myös kerätty ja käsitelty Suomessa. ABB on yksi rakennusalan asennustuotteiden edelläkävijöistä uusiomuoviraaka-aineen hyödyntämisessä.