ABB-yhtymän Q3/2017 tulos torstaina 26.10.

ABB-yhtymä julkistaa vuoden 2017 kolmannen kvartaalin tuloksen torstaina 26.10. klo 7.00. Suomen ABB:n toimitusjohtaja Pekka Tiitinen on haastateltavissa kvartaalitulokseen liittyen tulospäivänä klo 13 – 13.30 numerossa 010 22 23192.

Lähetämme aamupäivän aikana englanninkielisen tulostiedotteen sekä suomenkielisen yhteenvedon tiedotteen pääkohdista.

Satu Perälampi
satu.peralampi@fi.abb.com
p. 050 33 23850

ABB on johtava teknologian edelläkävijä, jonka tarjonta kattaa niin sähköistystuotteet, robotit ja liikkeenohjauksen kuin teollisuusautomaation ja sähköverkkoratkaisut. Asiakkaat ovat maailmanlaajuisesti teollisuus-, energia-, liikenne- ja infrastruktuurialoilla. Yli 125-vuotias ABB on mukana edistämässä teollisuuden digitalisaatiota, energiajärjestelmän murrosta ja neljättä teollista vallankumousta. ABB toimii yli 100 maassa ja työllistää noin 136 000 henkilöä, joista Suomessa noin 5 100. www.abb.fi

Satu Perälampi
satu.peralampi@fi.abb.com
p. 050 33 23850

ABB:n kasvu jatkuu26.10.2017 10:21Tiedote

- Tilausten kokonaismäärä kasvoi 5 %1, perustilausten määrä 6 %; kasvua kaikissa regioonissa- Service-liiketoiminnan ja ohjelmistojen tilaukset lisääntyivät 11 %; ABB Ability™ vahvistaa kasvuvauhtia- Liikevaihto kasvoi 3 %- Operatiivinen EBITA-marginaali2 nousi 12,9 %:iin- Nettotulos 571 miljoonaa Yhdysvaltojen dollaria; operatiivinen osakekohtainen tulos parani 7 %3- Operatiivisen liiketoiminnan kassavirta oli 954 miljoonaa Yhdysvaltojen dollaria- Nettokäyttöpääoma suhteessa liikevaihtoon vakaa, B&R:n yritysosto ja suurjännitteisten kaapeleiden liiketoiminnan myynti vaikuttivat- B&R:n yritysosto saatettiin päätökseen 6.7.2017; integrointi etenee suunnitellusti- GE Industrial Solutionsin yritysostolla vahvistetaan johtoasemaamme sähköistysliiketoiminnassa 1Growth rates for orders, base orders, revenues and order backlog are on a comparable basis (local currency adjusted for acquisitions and divestitures). US$ growth rates are presented in Key Figures table. 2 For a reconciliation of no

ABB:n Azipod®-ruoripotkurijärjestelmän läpimurtotilaus Kiinassa rakennettavaan Viking Linen matkustaja-autolauttaan9.10.2017 14:29Tiedote

ABB toimittaa Azipod-ruoripotkurijärjestelmän uuteen Kiinassa rakennetta-vaan Viking Linen matkustaja-alukseen. Tämä on ensimmäinen Azipod-järjestelmän asennus matkustaja-autolauttaan. Aluksen rakentaa Xiamen Shipbuilding Industry co., Ltd (XSI). ABB:n toimitukseen sisältyvät myös säh-kövoiman tuotanto- ja jakelujärjestelmät sekä ohjauspotkurimoottorit.