ABB-yhtymän Q3/2018 tulos: Kestävää kasvua

- Kokonaistilaukset kasvoivat 9 %1, kasvua kaikissa divisioonissa ja regioonissa

- Perustilaukset kasvoivat 7 %, kasvua kaikissa divisioonissa ja regioonissa

- Liikevaihto kasvoi 3 %; service-liiketoiminnan liikevaihto kasvoi 11 %

- Operatiiviseen EBITA-marginaaliin2, 12,1 %, vaikutti GE Industrial Solutionsin yrityskauppa

- Operatiivinen EPS2 kasvoi 4 %3

- Nettotulos 603 miljoonaa US dollaria, kasvua 6 %

- Operatiivisen liiketoiminnan kassavirta 565 miljoonaa US dollaria, koko vuoden kassavirrasta odotetaan vahvaa

Tämä on suomenkielinen yhteenveto ABB-yhtymän virallisesta englanninkielisestä tiedotteesta.

Linkki englanninkieliseen tiedotteeseen: Sustained growth:

media.relations@ch.abb.com

investor.relations@ch.abb.com
+41 43 317 71 11

ABB on johtava teknologian edelläkävijä, jonka tarjonta kattaa sähköverkkoratkaisut, sähköistystuotteet, teollisuusautomaation sekä robotit ja liikkeenohjauksen. Yhtiö palvelee energia-, teollisuus-, liikenne- ja infrastruktuurialojen asiakkaita maailmanlaajuisesti. ABB on rakentamassa digitaalista tulevaisuutta tuomalla sähköä voimalaitoksista sähkönkulutuksen pisteisiin sekä automatisoimalla teollisuutta raaka-ainetuotannosta lopputuotteiden tuotantoon saakka. Kansainvälisen autoliiton FIA:n täysin sähköisen ABB Formula E -sarjan nimikkopartnerina ABB kehittää sähköistä liikennettä kestävän tulevaisuuden rakentamiseksi. Innovointimme jatkuu yli 130 vuoden kokemuksella. ABB toimii yli 100 maassa ja työllistää noin 147 000 henkilöä. www.abb.fi

¹ Growth rates for orders, third-party base orders and revenues are on a comparable basis (local currency adjusted for acquisitions and divestitures). US$ growth rates are presented in Key Figures table.

² For non-GAAP measures, see the “Supplemental Financial Information” attachment to the press release.

³ EPS growth rates are computed using unrounded amounts. Comparable operational earnings per share is in constant currency (2014 exchange rates not adjusted for changes in the business portfolio).

⁴ Constant currency (not adjusted for portfolio changes).

media.relations@ch.abb.com

investor.relations@ch.abb.com
+41 43 317 71 11

ABB:n uusinta digitekniikkaa Viking Linen uuteen alukseen Itämerelle15.11.2018 07:00Tiedote

Kiinassa rakennettavan Viking Linen matkustaja-autolautan teknologiatoimitusta on laajennettu sisältämään myös ABB Ability™ System 800xA -automaatiojärjestelmä. Järjestelmä integroi voimantuotannon, Azipod®-ruoripotkurijärjestelmän ja aluksen hallintajärjestelmät kaikki yhdelle alustalle. Näin sekä aluksen miehistöllä että maahenkilöstöllä on laaja näkymä kaikkiin turvallisen ja tehokkaan operoinnin edellyttämiin tietoihin. Uusi laiva aloittaa liikennöinnin Turun ja Ahvenanmaan saariston sekä Tukholman välillä vuonna 2020.

ABB:lle 20 miljoonan dollarin tuulimuuntajatilaus Pohjanmeren merituulipuistoon28.9.2018 11:20Tiedote

ABB on saanut noin 20 miljoonan dollarin arvoisen tilauksen Mitsubishi Vestas Offshore Windiltä (MVOW) korkean suorituskyvyn WindSTAR-muuntajien toimittamisesta Borssele-merituulipuistoon Pohjanmerelle. Muuntajat toimitetaan maailman tehokkaimpiin kaupallisessa käytössä oleviin merellä toimiviin tuuliturbiineihin. Kaupan sisältämät muuntajat valmistetaan ABB:n muuntajatehtaalla Vaasassa.