ABB-yhtymän Q3/2018 tulos: Kestävää kasvua

- Kokonaistilaukset kasvoivat 9 %1, kasvua kaikissa divisioonissa ja regioonissa

- Perustilaukset kasvoivat 7 %, kasvua kaikissa divisioonissa ja regioonissa

- Liikevaihto kasvoi 3 %; service-liiketoiminnan liikevaihto kasvoi 11 %

- Operatiiviseen EBITA-marginaaliin2, 12,1 %, vaikutti GE Industrial Solutionsin yrityskauppa

- Operatiivinen EPS2 kasvoi 4 %3

- Nettotulos 603 miljoonaa US dollaria, kasvua 6 %

- Operatiivisen liiketoiminnan kassavirta 565 miljoonaa US dollaria, koko vuoden kassavirrasta odotetaan vahvaa

Tämä on suomenkielinen yhteenveto ABB-yhtymän virallisesta englanninkielisestä tiedotteesta.

Linkki englanninkieliseen tiedotteeseen: Sustained growth:

media.relations@ch.abb.com

investor.relations@ch.abb.com
+41 43 317 71 11

ABB on johtava teknologian edelläkävijä, jonka tarjonta kattaa sähköverkkoratkaisut, sähköistystuotteet, teollisuusautomaation sekä robotit ja liikkeenohjauksen. Yhtiö palvelee energia-, teollisuus-, liikenne- ja infrastruktuurialojen asiakkaita maailmanlaajuisesti. ABB on rakentamassa digitaalista tulevaisuutta tuomalla sähköä voimalaitoksista sähkönkulutuksen pisteisiin sekä automatisoimalla teollisuutta raaka-ainetuotannosta lopputuotteiden tuotantoon saakka. Kansainvälisen autoliiton FIA:n täysin sähköisen ABB Formula E -sarjan nimikkopartnerina ABB kehittää sähköistä liikennettä kestävän tulevaisuuden rakentamiseksi. Innovointimme jatkuu yli 130 vuoden kokemuksella. ABB toimii yli 100 maassa ja työllistää noin 147 000 henkilöä. www.abb.fi

¹ Growth rates for orders, third-party base orders and revenues are on a comparable basis (local currency adjusted for acquisitions and divestitures). US$ growth rates are presented in Key Figures table.

² For non-GAAP measures, see the “Supplemental Financial Information” attachment to the press release.

³ EPS growth rates are computed using unrounded amounts. Comparable operational earnings per share is in constant currency (2014 exchange rates not adjusted for changes in the business portfolio).

⁴ Constant currency (not adjusted for portfolio changes).

media.relations@ch.abb.com

investor.relations@ch.abb.com
+41 43 317 71 11

ABB:n digitekniikkaa myös Länsimetron kakkosvaiheen metroasemien valvontaan5.3.2019 10:00:00 EETTiedote

ABB on solminut sopimuksen kiinteistönvalvontajärjestelmien toimittamisesta Länsimetro Matinkylä-Kivenlahti -hankkeen kaikille metroasemille ja uudelle metrovarikolle. ABB:llä Suomessa kehitetty ABB Ability™ MicroSCADA Pro -ohjelmistoon perustuva järjestelmä huolehtii tämän urakan valmistumisen jälkeen kaikkien Länsimetron 13 metroaseman käytettävyydestä, luotettavuudesta ja turvallisuudesta.

ABB-yhtymän tulos 2018: Vakaata kasvua28.2.2019 13:03:05 EETTiedote

Vuoden 2018 pääkohdat - Tilausmäärä kasvoi 8 %1, kasvua kaikissa divisioonissa ja regioonissa - Liikevaihto kasvoi 4 %, vahvaa kasvua Robotics and Motion -divisioonassa - Tilauskanta vuoden lopussa +6 %, saatujen tilausten ja liikevaihdon suhde (book-to-bill ratio)2 oli 1,03 - ABB Ability™ vauhdittaa kasvua kaikissa divisioonissa - Operatiivinen EBITA-marginaali 10,9 %2, johon hukkakustannuksilla, ydintoimintoihin kuulumattomiin vanhoihin hankkeisiin liittyvillä maksuilla ja GEIS-yritysostolla oli yhteensä 2,5 prosenttiyksikön vaikutus - Nettotuotto oli 2 173 miljoonaa dollaria, laskua 2 % - Liiketoiminnan kassavirta noin 3 miljardia dollaria - Uuden ABB:n julkaisu: • Power Grids -liiketoiminnan divestointi ja portfolion keskittäminen digitaaliseen teollisuuteen • Liiketoimintamallin ja -rakenteen selkeyttäminen • Neljä johtavaa, asiakasrajapinnassa työskentelevää liiketoimintaa - GEIS-yritysosto saatiin päätökseen 30.6.2018 - Ehdotettu osakekohtainen osinko 0,80 Sveitsin frangia Q4/20